Įgyvendinant įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) valdomo transporto priemonių atnaujinimo planą, pasirašytos dvi projekto finansavimo sutartys tarp VVT ir Europos rekonstrukcijos ir plėtros banko (ERPB) bei Šiaurės investicijų banko (ŠIB). Abu bankai bendrai Vilniaus miesto savivaldybės įmonei teikia paskolą iki 80 mln. Eur, iš kurių beveik 60 mln. Eur skiriama naujų troleibusų įsigijimui.
„Viešasis transportas turi atitikti šiuolaikinius standartus. Tai vienas svarbiausių kriterijų renkantis keliavimo būdą mieste. Nuosekliai įgyvendinama sostinės troleibusų parko atnaujinimo programa ne tik pagerins keleivių patirtį ir transporto paslaugų kokybę, bet ir prisidės prie mūsų miesto tvarumo tikslų įgyvendinimo. Nauji troleibusai – tai dar vienas žingsnis kuriant modernų, patogų ir aplinkai draugišką Vilnių“, – kalba Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Troleibusų parkas bus pilnai atnaujintas
Spalį VVT paskelbė pirkimą 73-ims naujiems troleibusams įsigyti. Sutartį su laimėtoju planuojama pasirašyti 2025 metų I-ąjį ketvirtį.
„Užsitikrintas finansavimas – svarbus žingsnis įgyvendinant suplanuotą įmonės valdomo transporto parko atnaujinimo strategiją. Planuojame, kad 2026 m. pabaigoje troleibusų parkas bus pilnai atnaujintas. Tad jau po dviejų metų miestiečiams ir sostinės svečiams užtikrinsime komfortiškas, patogias ir saugias keliones troleibusais“, – kalba VVT generalinis direktorius Ignas Degutis.
Paraleliai planuojamas ir įmonės valdomo autobusų parko atnaujinimas. Pasirašytose sutartyse ERPB ir ŠIB paskolos dalis troleibusams siekia iki 58,4 mln. eurų, o ateityje planuojamiems autobusams įsigyti galės būti panaudota iki 21,6 mln. eurų paskolos.
Bankai finansuoja žalesnį viešąjį transportą Vilniuje
ERPB bei ŠIB bendradarbiauja įgyvendinant VVT valdomo transporto parko atnaujinimo planą suteikdami paskolą naujų transporto priemonių įsigijimui. Abu bankai finansavimo sutartimis įsipareigojo skirti po 40 mln. eurų.
Bendros investicijos padės VVT įsigyti naujus troleibusus jau artimiausiu metu. Taip pat numatyta, kad ateityje, pritarus naujų, aplinkai draugiškų autobusų pirkimui, remiantis pasirašytomis sutartimis bus galimybė finansuoti ir šių transporto priemonių įsigijimą.
„Transportas išlieka vienu iš pagrindinių taršos šaltinių Lietuvoje, todėl svarbu spartinti šios srities žaliąją pertvarką. Šios investicijos ne tik padės VVT pereiti prie klimatui draugiško transporto ir sumažins techninės priežiūros išlaidas, bet ir leis Vilniaus keleiviams judėti daug patogiau“, – sako ŠIB vyresnysis bankininkas ir atstovas Lietuvai Vilius Girkontas
Idealiausia Vilniuje būtų maksimaliai išplėsti troleibusų kontaktinį tinklą ir VT kuo daugiau naudoti troleibusų, ir be jokių baterijų, tuo labiau nereikia naudoti autobusų su baterijomis, nes baterijos tai yra paslėpta gamtos tarša, kiek reikia niokoti gamtą kad iškasti komponentus reikalingus baterijai pagaminti ? Ličio baterijų negalima perdirbti, t.y. jas reikia utilizuoti, jų tarnavimo laikas VT vargu ar bus ilgesnis nei 4-5 metai. Kiek kainuos jas pakeisti ir prižiūrėti visame VT, kiek energijos nuostolių bus kol baterija bus įkraunama ir kol ta energija bus paverčiama į naudingą darbą. Kažkodėl visi „žaliejji” mano, kad akumuliatorinis transportas yra labai ekologiškas… atsibuskite ir įjunkite… Skaityti daugiau
15 metu paveluota su siuo finansavimu, bet cia juk lietuva
Zalieji projektai tik isibegeja. kaip ir nacionaliniai (prasyk pinigu kad ir baterijomis ar vandeniliu traukinio ten-t koridoriui), taip ir regioniniai (baterijomis/elektra varomo tramvajaus tinklo Vilniui). Taip kad traukinys dar tik pajudejo.
Kinijoj jau 15 metų kai važinėja vien tik elektriniai autobusai, kodėl Vilniuje toleruojamas toks siaubingas atsilikimas ir perkamas technologiškai pasenes transportas?
dar prieš 10 metų visa Kinija duso nuo dvitakčių motorolerių dūmų, kokie elektriniai autobusai prieš 15 metų ? 😀 😀 tik paskutiniu metu pačių didžiausių miestų centruose važinėja kažkiek tų autobusų, bet didžiojoje Kinijos dalyje yra viskas po senovei… nereikia skiesti nesamonių.
As tai siulyciau greiciau savivaldybei kurti specialistu komanda Vilniaus elektrinio/hibridinio tramvajaus projektui ir prasyti pinigu is Europos fondu, kol dar imanoma gauti. Vilnius yra isskirtine sostine neturinti tramvajaus ir turi turi milziniska sansa ju gauti, jei tik uzsinoretu ji isirengti. Bet savivaldybei nusispjauti. Troleibusai i skola gerai, bet daug geriau butu nemokamas tramvajus.
matyt vilniečiams maloniau tradiciškai, visiems kartu ryte prieš darbą prašikti gerą valandą gyvenimo kamščiuose
Geriau jau savo auto kamstyje, nei “prishikhtame” viesajame skotovoze stoveti uz snargleto tureklo laikantis.
Nenusišnekėk
per mažas miestas yra Vilnius tramvajams ir metro, tai neproporcingai didelės investicijos kurios iš esmės nieko nepakeis. Na Rygoje yra tramvajus, ką ten kamščių nėra ?? Nesamonės. Daugelyje vietų yra išskirta A juosta VT, ir VT pakankamai greitai juda mieste, tik kad tą juostą kemša prabangūs auto kurių niekas nebaudžia, nes pas mus mieste policijos tiesiog nėra. Vilniuje tiktų nebent ant betoninių atramų tam tikrame aukštyje nuo žemės einantis traukinys, tai per centrą jis galėtų eiti virš gatvių, o periferiniuose rajonuose galėtų važiuoti žeme. Tai tikrų nebent toks variantas, ir jokių ant batareikų veikiančių traukinių, jis turi būti maitinamas per… Skaityti daugiau