Vilniuje, Europos aikštėje, kitą savaitę vyks protesto akcija prieš Vilniaus miesto savivaldybės planus didinti viešojo transporto bilietų kainas.
Akciją sausio 29-osios vidurdienį organizuoja judėjimas prieš klimato krizę „Fridays for Future“ ir Gegužės 1-osios profesinė sąjunga.
„Esame įsitikinę, kad tvarus transportas turi būti prieinamas visiems. Viešojo transporto kainų didinimas ne tik socialiai neteisingas, bet ir prieštarauja Vilniaus kaip Europos žaliosios sostinės tikslams. Mes raginame miesto valdžios atstovus ieškoti alternatyvių sprendimų, kurie neapsunkintų gyventojų finansinės padėties“, – pranešime spaudai cituojami organizatoriai.
Pagal pirmadienį pristatytus savivaldybės planus, vienkartinio 30 minučių galiojančio bilieto kainą siūloma didinti nuo 65 centų iki 1,25 euro, tuo metu 60 minučių bilietas brangtų nuo 90 centų iki 1,75 euro.
Savo ruožtu, mėnesinio bilieto kaina išaugų 16 eurų ir jis kainuotų 45 eurus (tik darbo dienomis – 40 eurų), metinis bilietas kainuotų 480 eurų – kaina išaugtų 170 eurų (tik darbo dienomis – 425 eurus).
Anot savivaldybės, kainos augtų siekiant už papildomai surinktas lėšas gerinti sostinėje teikiamų viešojo transporto paslaugų kokybę bei plėtrą.
Protesto akcija vyks tuo metu, kuomet bilietų kainų projekcijos bus pristatinėjamos miesto tarybai.
Pasak organizatorių, kainų pokyčiai gali paskatinti daugiau žmonių rinktis asmeninį transportą, o tai prieštarauja tvarumo tikslams.
„(Protesto akcijos – BNS) metu bus siekiama atkreipti dėmesį į nepriimtiną viešojo transporto bilietų kainų didinimą, kuris neatitinka miestiečių lūkesčių ir socialinio teisingumo principų“, – teigiama pranešime.
Organizatoriai taip pat pastebi, jog „2024-ieji buvo pripažinti šilčiausiais metais Lietuvos istorijoje, o miestai, tokie kaip Vilnius, šyla dar greičiau“. Sostinės savivaldybės duomenimis, 38 proc. Vilniaus šiltnamio efektą sukeliančių dujų kyla iš transporto sektoriaus.
„Vilnius 2025 metais paskelbtas Europos žaliąja sostine, todėl savivaldybė siekia imtis ambicingo tikslo keisti gyventojų keliavimo įpročius, tačiau kartu planuoja drastiškai didinti viešojo transporto bilietų kainas“, – sako jie.
Savivaldybės administracijos teigimu, kovo mėnesį tarybai pritarus kainoraščio pasikeitimui, jis įsigaliotų nuo liepos 1-osios.
Kainos Vilniaus viešajam transportui nebuvo keistos nuo 2013 metų.

Vaika daznai is darzo paimdavom su autobusu. Ner labai patogu, bet vaikui pramoga, pats bent i viena puse prasieini pora kilometru. Taksas nuo darzo 3.5 eur, autobusas 1.25 ir kaip rodo patirtis jeigu oras blogesnis tai dar ir palaukt gali tekt 30min stotelej? Dar turiu per klaida nusipirkes gal 15 taloneliu tai sia ziema matyt uzteks, o kitamet matyt grisim atgal i automobili.
Tuos 50 procentų galėjo drąsiai priskirti ukrainiečiams – daugelis jų dirba ir uždirba net daugiau nei paprasti lietuviai. Kodėl jau trečius metus iš eilės jie važinėja nemokamai? Pavyzdžiui, Lenkijoje lengvatos buvo panaikintos jau po pusmečio, nusprendus, kad to užtenka. Čia gi jie sudaro nemažą dalį keleivių, užpildo autobusus ir vis dar naudojasi nemokamu transportu.
Nu super! Brangieji, esate brangūs, todėl brangsta viskas. Veikiausiai gerovės valstybėje gyvensime geriau. Taip išeina. Pabrangino parkingo kainas, kad žmonės persėstų į viešąjį. Ir opaaa – siurprizas – branginsim ir viešąjį! Ir viena ir kita daroma infrastruktūrai gerinti. Kaip smagu, kai beveik dvigubai! Tik kažkaip ir viena ir kita darosi ir nepatogu, ir brangu. Tai iš esmės brangsta viskas tik nenorėjo garsiai sakyti iš karto. Bet užtat verslo centrus kepam net mielių nereikia. Ir kaip čia paskui atsitinka, kad pastačius pastatų – žmonių srautas padidėja? Nieko – bus išspręsta. Pakelsim kainas, kad visi visi pėsčiom vaikščiotų ir dviračiais varinėtų… Aukščiau… Skaityti daugiau
Telšē jau senē ba bileitų vež!
Litras kuro bus pigiau nei pavaziuoti pora stoteliu! Ar cia taip vilios persesti i viesaji transporta?! Kur cia zalias kursas- kalbos labai skiriasi nuo darbu
Paskutinius metus Vilniaus viešasis transportas labai stipriai suprastėjo. Pastovus vėlavimas, kartais išviso neatvažiuoja, ypač rytais pirmasis. Šildymas tai veikia, tai ne. Troleibusai iki šiol seni važinėja, nors jau su šituo reikalu truputi pajudėta į priekį. Ir jūs drįstat kelti kainas net ne 10-20%, o visais 50 ir daugiau? Absurdas.
Viešas transportas turi būti įkainotas minimaliai, simboliškai. O visa kita – dotuojama savivaldybės. Susisiekimo įmonė šita turi būti NE PELNO ĮMONĖ. Kur eina surinkti pinigai už parkavimo mokestį? Aha. Turi eit troleibusų ir autobusų parkui.
Lietuviams svarbiausia kuo pigiau arba tik nemokamai. Geriau jau vazines 40 metu senumo troleibusais, bet mokes centus. Just atsigaukit pagaliau. Vilniuje transportas bus normalus, kai mokesite uz ji.
Mažiau vogtų ir švaistytų bapkes, užtektų viskam
Visi masiškai važinės zuikiais ir savivaldybė galės išgraužt 😀
prorusiški žalieji organizuoja neramumus, laikas jums namo, rosijon, belorusijon., gana smirdėt viešąjame transporte.