Neseniai portalui delfi.lt Vilniaus meras Valdas Benkunskas teigė, kad Vilniuje metro statyti neapsimoka. Visų pirma, miestas neturi tam pakankamai lėšų. Antra priežastis – trukdo gyventojų netolygus pasiskirstymas, todėl statyti metro tiesiog neapsimokėtų. Visgi, jeigu gyventojų pasiskirstymas trukdo efektyvios infrastruktūros statybų klausimui, tai kodėl vis patvirtinamos statybos miesto pakraščiuose?
„Mes turime ir mažesnių Europos miestų, kur turi metropoliteno sistemas, ir gyventojų, ir ploto prasme. Bet Vilniaus unikalumas yra tas, kad mes gyvenam 400 kvadratinių kilometrų mieste su 600 tūkst. gyventojų. Tai mūsų išsimėtymas, gyventojų tankis yra labai skirtingas ir teritorijomis labai nedidelis. Tam, kad metropoliteno sistema veiktų, išsilaikytų save, kai kuriais atvejais gyventojų tankio trūksta kartais iki dešimties kartų, nes kitaip bilietėlis gali kainuoti keliasdešimt eurų“, – portalui delfi.lt sakė meras.
Tad kodėl meras teigia, kad gyventojų išmėtymas – tai problema, dėl kurios negalima įrengti metro, bet savivaldybė nestabdo statybos darbų miesto pakraščiuose? Ne paslaptis, kad daug gyventojų renkasi gyvenimą miesto pakraščiuose, nes čia yra tiesiog pigiau negu miegamuosiuose rajonuose netoli miesto centro.
Priežastis, kodėl statybos miesto pakraščiuose nėra stabdomos – savivaldybė už leidimų išdavimą neatsako.
„Statybą leidžiančių dokumentų išdavimo tvarką reglamentuoja nacionaliniai teisės aktai. Dėl galimybių ir poreikio statyti vienokius ar kitokius pastatus, atitinkančius teritorijų planavimo dokumentus ir sklypų naudojimo paskirtis, sprendžia sklypų valdytojai”, – sako Gabrielius Grubinskas, Vilniaus miesto savivaldybės Ryšių su žiniasklaida specialistas.
Taigi savivaldybė, kurios pareigose yra miesto planavimas, miesto planavimu neužsiima. Akivaizdu, Vilnius negali sau leisti statytis metro, o mieste nuolat daugėja spūsčių. Viena šių spūsčių priežasčių – gyventojai, kurie pasirinko gyventi miesto priemiesčiuose ir kuriems kelionė iki darbo viešuoju transportu prailgsta. Todėl reikia pirkti automobilį, o kartais ir ne vieną vienai šeimai.
Tai dar labiau atitolina miestą nuo metro vizijos. Kol nebus suvaldytas gyventojų išsikraustymas iš miesto centrinių ir miegamųjų rajonų, gyventojų tankis nepasikeis. O ar dar labiau padidės spūstys? Klausimas retorinis.

Какое метро в Вильнюсе? Площадь города25 км во все концы. Люди уезжают ,транспорт из-за этого подорожает,не окупается. Кто на метро будет ездить? Лишь бы статью в бюджет заложить,а потом ищи-свищи…ветра в поле!
1 KM METRO KINAI ISKASA UZ 10 MLN , AMERIKONAI UZ 60 MLN RUSAI UZ 90 MLN DOLERIU …VILNIUI REIKETU KELETOS MILIJARDU ….
NEISEITU PASTATYT NES NET STADIONO NEGEBAMA…VISKA IŠVOGTU IR TIEK
Pagarba ponui Benkunskui. Vilniui ir pagal gyventojų kiekį ir pagal reljefą nei Tramvajus nei metro nėra tinkami. Senamiestis visas nestabilus, stovi ant upelių paslėptų po asfaltu. Bandant įterpti naujesnį pastatą,seni griūna arba skyla nuo vibracijos,o čia tokie rausimo darbai…. Pakanka Gedimino kalno rekonstrukcijos
Nu taip, jeigu pakraščiuose pigiau, žmonės ten statys namus ir gyvens. O kodėl taip yra? Kas ten pigiau, kad žmonės renkasi nepatogumus vietoj gyvenimo centre? Tai šalinkite trukdžius statytis ir gyventi centre. Ir bus jums tolygus tankumas.
Iki metro dar toli gražu. Alternatyvai galima rinktis tramvajų, yra atkarpų Geležinio Vilko, Savanorių ir Laisvės pros. su žaliomis juostomis per gatvių vidurį, kuriose lengvai būtų galima įrengti bėgius.
Turi būti Nuostabus technologinis traukinys kuris važiuoja po žemė bet kitaip pasižiūrėkite YouTube shorts įveskite: Amazing technology train
As tik uz dirizablius.Ir kad skrydzio metu skambetu Led Zeppelin muzika.
Tiesa ta, kad nera pinigu tam metro. O atsizvelgiant i tai, kaip statomas stadionas, tai po 20-30 metu tik pastatytu, jei pradedu dabar planuoti. Metro retam didmiestyje yra pelningas ir ji subsidijuoja savivaldybe. Taciau su metro miestas auga greiciau. O siaip Benkunskas prasosi buti neperrinktas su tokiais pareiskimais. Zmones pyksta del kamsciu. O jis sako nedarys to ano. Musu rinkejas megsta populizma. Autobusu kieki didins… Piko metu gal ir pades tiem kas ir taip vazineja autobusais. Bet populiarumo del didesnio autobusu kiekio nepadauges. Stoveti stoteleje po lietum ir trintis su bacilomis ir kvapais ar stoveti kamstyje masinoje? O tramvajus vazinetu… Skaityti daugiau
O metro negali taip pat atlikti ir slėptuvės funkcijos? Gal apie tai irgi verta pamąstyti, kai ateitis tokia nežinoma? Tfu, tfu, tfu.