Neseniai socialiniuose tinkluose gyventojas pasidalino Žvėryno stotelėje padaryta viešojo transporto kursavimo tvarkaraščio nuotrauka. Jame galima matyti, kad artimiausio troleibuso ar autobuso tenka laukti 14 minučių. Gyventojai piktinasi: normaliose Europos šalyse net nežiūri į tvarkaraščius, kai išeini iš namų, o Vilniuje keliavimas viešuoju transportu atrodo kitaip.
„Va tokiais intervalais važiuoja viešasis transportas Vilniuje ir čia yra Vilniaus centro prieigos ir viena judriausių gatvių pačio centro link. Vilniaus viešasis transportas labai skatino važiuoti viešuoju transportu. Kai reikia laukti va tiek pusę valandos autobuso”, – rašo nuotraukos autorius.
Europoje daugelyje miestų ir šalių viešojo transporto sistemų vietoj konkretaus išvykimo laiko, autobusų ir troleibusų tvarkaraščiai yra pateikiami tam tikrais intervalais (pvz., kas 5, 10, 15 minučių). Tai dažniausiai naudojama ten, kur transportas važiuoja labai dažnai, todėl keleiviai gali lanksčiau planuoti savo keliones. Tokiu būdu žmonės, atėję į stotelę žino, kad laukti iki kito autobuso jiems teks maksimaliai 6, 8 ar 10 minučių. Tokia sistema yra taikoma Londone, Paryžiuje, Berlyne, Barselonoje, Stokholme, Kopenhagoje, Amsterdame ir kituose miestuose. Visuose miestuose ilgiausiai autobuso reikia laukti 10 minučių.
Grįžkime į Vilnių. Paklausėme JUDU (SĮ „Susisiekimo paslaugos”) kokie važiavimo intervalai yra Vilniuje. Taigi, greitųjų (G) autobusų važiavimo intervalas yra nuo 6 iki 9 minučių, pagrindinių autobusų ir troleibusų nuo 15 iki 30 minučių, o privežamųjų nuo 20 iki 60 minučių. Kaip komentare nurodė įmonė, siekiama, kad šie tvarkaraščiai atitinkamai suintensyvėtų iki kas 6 minučių, kas 10 ir 15 minučių.
„Gavę žmonių pasiūlymų, įvertiname jų pagrįstumą ir, jei galime pagerinti patogumą keleiviams, koreguojame tvarkaraščius ar kitus aspektus. Mūsų tikslas – užtikrinti, kad viešasis transportas atitiktų keleivių poreikius, todėl nuolat siekiame tobulinti savo paslaugas pagal jų atsiliepimus”, – sako Rokas Urbonavičius, Susisiekimo sistemų inžinierius, laikinai vykdantis Viešojo transporto organizavimo vadovo funkcijas.
O žmonių atsiliepimus galima perskaityti po keleivio įkeltu įrašu soc. tinkluose. Jie skundžiasi, kad būtent neadekvatus viešojo transporto laukimo laikas skatina žmones rinktis automobilius ir jie niekada nepersės į viešąjį transportą. Kiti rašo, kad su tokiais intervalais, gyventojai turi namuose pažiūrėti, kada važiuos autobusas, nes kitaip bijo, kad reikės šalti stotelėje. treti rašo, kad būtent dėl nedažno viešojo transporto kursavimo jau stotelėse dažnai kviečiai taksi ar naudojasi pavežėjų paslaugomis. Dar kiti rašo, kad kol sulauksi autobuso ar troleibuso, savo kelionės tikslą greičiau pasieksi pėsčiomis.
Dar viena gyventojų grupė mano, kad Vilniui jau nebereikia Nacionalinio stadiono. Jiems būtų geriau, jeigu mieste atsirastų tramvajai ar metro. Anot šios gyventojų grupės, būtent tai lems, kad pagerės gyventojų pasitenkinimo miesto infrastruktūra lygis. Galbūt būtent tai paskatins vairuotojus pagaliau rinktis alternatyvųjį transportą, kuris bus ekologiškesnis negu automobiliai su vidaus degimo varikliais.

Stadionas tikrai reikalingas, to nori tikrai labai daug gyventojų. Kita vertus stadiono pastatymas išplės Lietuvos galimybes rengti tarptautinius sporto renginius, o tai būtų tik paspirtis visos šalies ekonomikai. Transporto intensyvumą ir su tuo susijusius kaštus gali, bet kryptingai nenori vystyti aklai visokias idėjas pasigaunantys savivaldos funkcionieriai. Labai aišku, kad linijoje turi būti tam tikra žmonių koncentracija arba visiems gyventojams kyla finansavimo našta. Architektūrinių piramidžių principas leistų piginti transporto kaštus kai kur netgi įrengti metropoliteno paslaugą. Priemiesčiuose, pvz Rudaminoje ir Skaidiškėse reiktų pastatyti dar kokius dvidešimt daugiaaukščių ir viešojo transporto intensyvumas galėtų vykti kas 30 min vietoje 60- ies…
87 autobusas labai retai atvažiuoja pagal grafika, kaip loterija kokia… net ir trafi negali pasitikėti nes kartais meluoja apie autobuso lokacija, norisi naudotis autobusu bet kai yra vėluojama ir reikia šalti, pradedi galvoti apie nuosavą automobilį
Tai gi vergų daugiau negali rasti už 1100 I rakas lav vežtu žmones su autobusu ar troleibusu
Galėtų ir daugiau stotelių pastatyt, nenormalu kai iki artimiausios stotelės pėsčiomis turiu eiti 30+ minučių. 🙂
Gyvenu Lentvary,dirbu Ateities gatvėj Vilniuje,nuo Ateities iki Lazdynų nuvažiuot super,darbo dieną ir sekmadienį persėst į 68 ne problema.Šeštadienį baigus darbą 20,00 ir atvažiavus į stotelę Lazdynai 20,30 68 reikia laukt pusvalandį,nes į tą 20,18 spėt be šansų,o kitas tik 21,04.Jei darbo dieną yra keturi 68 visą dieną ir penki piko metu,tai savaitgaly jų lieka tik du.Jei būtų ne du,o trys ir autobusai važiuotų ne kas 48 minutes,o kas pusvalandį būtų daug patogiau.Ir važiuojančių būtų daugiau.
Tikra tiesa.Dar noriu atkreipti dėmesį,kad reikėtų padažnint tuos maršrutus kurie nesidubliuoja su kitais autobusais ir troleibusais.Pavyzdžiui 34 autobusas STOTIS-VISORIAI važiuoja tik vienas į valandą-maždaug kas 40 min-ir joks kitas autobusas ta trasa nevažiuoja kad galėtum persėsti į kažką.Tai reiktų arba dažnint arba paleisti naują maršrutą kuris dubliuotūsi pavyzdžiui iki Broniaus Laurinavičiaus,o po to nesuktų o link Saltoniškių pavyzdžiui važiuotų.Trūksta geresnio maršrutų planavimo visam mieste.