• Reklama
  • Kontaktai
  • Pranešk naujieną
Pranešimas
MadeinVilnius.lt
  • Naujienos
    • Miestas
    • Mikrorajonai
    • Rajonas
      • Trakai
      • Lentvaris
      • Medininkai
      • Širvintos
    • Lietuvos naujienos
    • Užsienio naujienos
    • Vilniečiai
    • Švietimas
    • Sportas
    • Turizmas
  • Verslas
    • Vilniaus rinka
    • Statybos Vilniuje
    • Nekilnojamas turtas
    • Technologijos
    • Užsienio investicijos
    • Startuoliai
  • Pramogos
    • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Koncertai
    • Festivaliai
    • Teatras
    • Parodos
    • Kinas
  • Transportas
    • Viešasis transportas
    • Vilniaus gatvės
    • Oro uostas
    • Traukiniai
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Plaukimas
    • Lengvoji atletika
    • Tenisas
    • Auto sportas
    • Rankinis
    • Ledo ritulys
  • Statybos
  • Renginiai
  • ○︎○︎○︎
    • Istorija
      • Senasis Vilnius
      • Vilniaus miesto studija
      • Neatrastas Vilnius
    • Maistas
      • Sostinės geriausieji
      • Nauja vietelė
      • Vilniečiai rekomenduoja
      • Maistas ant ratų
    • Eurovizija
    • Orai Vilniuje
    • Horoskopai
    • Stilius
    • Savaitės klausimas
    • Vilniečio balsas
    • Temų sąrašas
Suasmeninta
Šrifto dydžio keitimasAa
MadeinVilnius.ltMadeinVilnius.lt
  • Naujienos
  • Verslas
  • Pramogos
  • Transportas
  • Maistas
  • Statybos Vilniuje
  • Sportas
  • Istorija
  • Vilniaus istorija
  • Savaitės klausimas
Paieška
  • Naujienos
    • Miestas
    • Mikrorajonai
    • Rajonas
    • Lietuvos naujienos
    • Užsienio naujienos
    • Vilniečiai
    • Švietimas
    • Sportas
    • Turizmas
  • Verslas
    • Vilniaus rinka
    • Statybos Vilniuje
    • Nekilnojamas turtas
    • Technologijos
    • Užsienio investicijos
    • Startuoliai
  • Pramogos
    • Laisvalaikis
    • Renginiai
    • Koncertai
    • Festivaliai
    • Teatras
    • Parodos
    • Kinas
  • Transportas
    • Viešasis transportas
    • Vilniaus gatvės
    • Oro uostas
    • Traukiniai
  • Sportas
    • Krepšinis
    • Futbolas
    • Plaukimas
    • Lengvoji atletika
    • Tenisas
    • Auto sportas
    • Rankinis
    • Ledo ritulys
  • Statybos
  • Renginiai
  • ○︎○︎○︎
    • Istorija
    • Maistas
    • Eurovizija
    • Orai Vilniuje
    • Horoskopai
    • Stilius
    • Savaitės klausimas
    • Vilniečio balsas
    • Temų sąrašas

Atraskite mus

  • Reklama
  • Kontaktai
  • Pranešk naujieną
  • Naujienos
  • Verslas
  • Pramogos
  • Vilniaus istorija
  • Maistas
  • Stilius

Populiariausi straipsniai

Naršykite šios dienos populiariausias naujienas!

Trims Zodiako ženklams braškinis Mėnulis atneš daug pinigų

9 3
Horoskopas

Prasideda 18 metų nebuvusi pilnatis: trims Zodiako ženklams tai labai sėkmingas periodas

5 1

Naujiena Vilniuje: europietiškai įrengta Žaliojo tilto stotelė

19 14

Lik prisijungęs

Raskite mus socialiniuose tinkluose
130kSekėjaiPatinka
1.7kSekėjaiSekti
7.1kSekėjaiSekti
Turite paskyrą? Prisijungti
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai
  • Privatumo politika
© 2012-2023. UAB „Naujosios medijos grupė”. Visos teisės saugomos.
Viešasis transportas

Vilniečiai paskaičiavo, kiek trunka kelionės nuo pradinės iki galinės stotelės: visos – trumpiau nei 60 minučių

Aneta Kurowska
2025 m. kovo 19 d. 10:00
5
5 min. skaitymo
Sauliaus Žiūros nuotr.
Dalintis

Viešojoje erdvėje netyla aistros dėl viešojo transporto bilietų. Nuo liepos 1 dienos nebeliks populiariausio Vilniuje 30 minučių trukmės bilieto. Gyventojai, kurie dažniausiai naudojasi būtent šios rūšies bilietu, paskaičiavo, kiek trunka populiariausių maršrutų kelionės nuo A iki Z stotelės.

Piko metu visi autobusai nuo pirmos iki paskutinės stotelės nuvažiuoja per mažiau nei 60 minučių. Vertinant tai, kad vilniečiai dažniausiai nevažiuoja viso maršruto, galima paskaičiuoti, kad dažniausiai jų kelionė visgi trunka apie pusvalandį. Nusprendėme paklausti savivaldybės, kuri teigia, kad gyventojai važiuoja daugiau nei 30 min, kaip buvo vykdomas tyrimas, kuris parodė būtent tokius skaičius.

„Priimant sprendimą palikti vienos rūšies trumpalaikį bilietą su 60 minučių trukme įvertinti ir pernai metais atlikto tyrimo duomenys, rodantys kad du trečdaliai keleivių viešuoju transportu važiuoja ilgiau nei 30 minučių. Tyrimas, kuriame dalyvavo 2,8 tūkst. vilniečių, atliktas kiekvienoje seniūnijoje apklausiant ne mažiau kaip 50 respondentų ir išlaikant reprezentatyvų pasiskirstymą pagal gyventojų skaičių, lytį ir amžių. Apklausos metodas buvo mišrus – respondentai atsakinėjo į iš anksto parengtus klausimynus internetu, telefonu arba tiesioginio interviu metu. Respondentai buvo apklausiami pavasario ir rudens laikotarpiais darbo dienomis, nagrinėjant, kiek tuo metu trunka jų kelionės viešuoju transportu”, – sako Gabrielius Grubinskas, Vilniaus miesto savivaldybės Ryšių su žiniasklaida specialistas.

Savivaldybės atlikto tyrimo duomenys rodo, kad 56,86 proc. viešojo transporto keleivių kelionės trunka 30–60 minučių, 9,75 proc. – daugiau nei 60 minučių. Kartu šios dalys sudaro 66,61 proc. Likusieji viešuoju transportu keliauja iki 30 minučių.

Vilniečiai jau kelias dienas išnaudoja visus būdus pranešti savivaldybei, kad jie nori 30 min trukmės bilietų, nes būtent juos perka ir naudoja dažniausiai. Štai viena vilnietė paskaičiavo, kad visų greitųjų autobusų kelionės nuo pirmos iki paskutinės stotelės trunka trumpiau negu valanda.

1G piko metu kelionės trukmė – 45 min, 2G kelionės trukmė – 57min, 3G kelionės trukmė – 52min, 4G – 53min, 5G – 39min, o 6G – piko metu nuo pirmos iki paskutinės stotelės kelionė trunka 30min.

Nors ir pati savivaldybė žino, kad vilniečiai pirko daugiausia 30 min trukmės bilietų, tačiau tai nuomonės nekeičia. Šiuo metu valdžios tikslas – skatinti žmones pirkti ilgalaikės trukmės bilietus.

„Naujoji viešojo transporto bilietų kainodara sudaryta principu, skatinančiu dažniau keliaujančius keleivius rinktis ilgalaikius bilietus. Tuo tarpu vienkartiniai (60 minučių trukmės) bilietai orientuoti į rečiau keliaujančius vilniečius ir miesto svečius pagal jų poreikius. Pagal nuo liepos įsigaliosiančią kainodarą, 30 dienų bilietas Vilniuje kainuos tiek, kiek kainuotų kasdien nusipirkti po vieną 60 minučių bilietą. Taigi, pavyzdžiui, kasdien važiuojantiems į ir iš darbo viešuoju transportu, labiau apsimokės pirkti ilgalaikį bilietą. Jei keliavimo įpročiai panašūs visus metus, dar labiau apsimokės pirkti metinį bilietą, kurio kaina atitiks maždaug 10,6 mėnesinių bilietų kainos”, – komentuoja savivaldybės specialistas.

Visgi vilniečiai su šia politika nesutinka ir jaučiasi apgauti. Viešojoje erdvėje nestinga ir palyginimų su kitomis šalimis, gyventojų skaičiavimu, kiek trunka jų kelionės viešuoju transportu. Taip pat gyventojai kritikuoja šį sprendimą dėl to, nes anksčiau buvo siūloma, kad 30 min bilietas kainuos 1,25 EUR. Taryba nusprendė jį panaikinti, o 60 min. bilieto kaina irgi bus 1,25 EUR. Taigi pigesnės alternatyvos žmonėms tiesiog neliko. Su tuo savivaldybė nesutinka.

„Pirminiame projekte, kuris Vilniaus miesto savivaldybės tarybai buvo pateiktas sausį, 30 minučių trukmės viešojo transporto bilietų kainas siūlyta kelti nuo dabartinės 0,65 Eur kainos iki 1,25 Eur, o 60 minučių trukmės bilietų – nuo 0,90 Eur iki 1,75 Eur. Po aktyvių diskusijų, Taryboje priimtas kompromisinis sprendimas: už 1,25 Eur kainą keleiviai galės keliauti dvigubai ilgiau – 60 minučių. Nuo šiol tai bazinė, vieninga kaina, kurią keleivis mokės už vieną kelionę sostinės viešuoju transportu”, – rašoma savivaldybės atsakyme.

Toks kompromisas vilniečių netenkina ir demotyvuoja naudotis viešuoju transportu. Panašios situacijos Vilniuje dar nebuvo, kuomet gyventojai masiškai reiškia savo nepasitenkinimą artėjančiais pokyčiai. Jų net nedžiugina savivaldybės projektas, kurio metu yra atnaujinimas viešojo transporto parkas. Piktybiškai gyventojai sako, kad net naujutėliais autobusais nevažiuos, nes jiems neapsimokės pirkti valandos trukmės bilieto, jeigu jie norės pavažiuoti vos kelias stoteles.

MadeinVilnius.lt informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „Naujosios medijos grupės“ sutikimo neleidžiama.MadeinVilnius.lt
ŽYMOS:AutobusaiMadeinvilniusNaujienaviešojo transporto bilietai
Dalintis
Kaip vertinate šį straipsnį?
Labai patiko81
Nustebino1
Gerai11
Nuobodu1
Nesąmonė39

Rekomenduojami Video

- Reklama -

Kaip manote, ar tvarkingai vairuoja Vilniaus viešojo transporto vairuotojai?

Jums taip pat gali patikti

Parodos

Lietuvos nacionalinis muziejus pelnė 2025 metų Europos paveldo apdovanojimą

Komentarų: 0
Rajonas

Vilniaus rajono savivaldybė su AB „Via Lietuva“ atstovais aptarė svarbiausius kelių infrastruktūros klausimus

Komentarų: 0
Vilniaus rinka

Rekordas, kokio Lietuvoje dar nebuvo: ant TV bokšto apžvalgos aikštelės bus bėgamas maratonas

Komentarų: 0
1
MadeinVilnius.lt
Apie Vilnių ir Vilniaus kraštą su nauju požiūriu – pozityviai, optimistiškai ir su šviežio oro gūsiu.
  • Apie mus
  • Reklama
  • Kontaktai
  • Privatumo politika

Visos teisės saugomos © 2012-2025  UAB „Naujosios medijos grupė”. Kopijuoti, dauginti bei platinti galima tik gavus raštišką UAB „Naujosios medijos grupė” sutikimą.

wpDiscuz
Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Pamiršote slaptažodį?