Jau kelias dienas internete nerimsta diskusijos dėl pakeltų viešojo transporto bilietų kainų ir panaikinto 30-ies minučių bilieto. Kol žmonės kritikuoja šį sprendimą, prašo apsigalvoti ir grąžinti populiariausią mieste bilieto rūšį, valdžia į tai niekaip nereaguoja. Žmonėms nepatiko ir faktas, kad meras savo „Facebook“ paskyroje pasidalino įrašu, kur giriasi, kad Vilnių pasiekė nauji troleibusai.
„Kovo pabaigoje Vilniuje riedės jau 91 naujas troleibusas, šiais metais planuojama įsigyti dar 73 naujus troleibusus. Iki 2026 m. pabaigos visas sostinės troleibusų parkas bus pilnai atnaujintas – senosios škodos liks tik nuotraukose. Prasideda ir autobusų parko atnaujinimas – pritarta 161 naujo nulinės taršos autobuso pirkimui. Planuojama, jie bus pradėti eksploatuoti 2026–2027 metais. Visa tai – tik dalis viešojo transporto tobulinimo darbų, kurie pagerins kasdienes vilniečių keliones. Suprantame – siekiant, kad žmonės savo kasdienėms kelionėms rinktųsi viešąjį transportą, turi gerėti jo kokybė, prieinamumas, greitis. Ties tuo ir dirbame“, – rašo miesto meras.
Visgi vilniečiai turi kitokią nuomonę – atnaujintas transportas nepaskatins žmonių rinktis autobusus ar troleibusus. Anot jų, kaina yra esminis dalykas, dėl kurio žmonės renkasi viešąjį transportą. Taip pat dažnas žada nustoti važinėti autobusais arba važinės zuikiu, nes taryba nusprendė panaikinti jų naudojamą 30-ies minučių bilietą.
„Važiuoju 2 st. iki sporto klubo – tai užtrunka ~3 min. ir jūs man siūlote žymėti valandos bilietą?“ – retoriškai mero klausia vilnietis.
„Tai kada mažės kamščiai, mere be cirkų? Ir kas per pusglušis/iai sugalvojo idėją panaikinti pusvalandžio bilietą? Jus realiai matot logiką tame, kad už vienos-dviejų stotelių pravažiavimą vartotojas turi mokėti kaip už valandos kelionę? Ar čia toks mero be cirkų cirkas ir apgailėtini bajeriai?“ – pyksta vilniečiai.
Nors po mero įrašu šiuo metu yra 95 komentarai, V. Benkunskas neatsakė nei į vieną gyventojų klausimą apie 30-ies min bilieto panaikinimą. Komunikacijos nebuvimas taip pat nervina gyventojus, kurie į savo klausimus nori sulaukti atsakymų.
„Jums pačiam nuoširdžiai neatrodo apgailėtina komunikacija (kai kuriais atvejais iš vis jos nebuvimas) dėl 30min trukmės bilietų ir non-stop savivaldybės kartojamo atsakymo dėl 2/3 (60min) ir 1/3 (30) bilietų proporcijų? Ištraukti arba sugalvoti kažkokie nerealūs skaičiai, kuriuos visuomenė prašo bet savivaldybė atkakliai ignoruoja ir nesugeba jų pagrįsti. Kitas dalykas, savivaldybė sako, kad „sunku administruoti trumpos trukmės bilietus” gal koks atstovas galėtų išsamiai paaiškinti kur ir koks yra skirtumas administruojant tarkim 30 ir 60min bilietus?“ – klausinėja gyventojai.
„N metų buvo daroma viskas, kad kuo daugiau žmonių naudotų viešąjį transportą ir dabar tos idėjos naikinamos”, – ironizuoja vilniečiai.
„Padarė A juostas, greituosius autobusus, kad pirktum 60 min. bilietus”, – valdžios sprendimu abejoja gyventojai.
Primename, kad nuo liepos 1 d. nuspręsta atsisakyti 30 minučių trukmės bilieto: 2024 m. duomenimis, du trečdaliai keleivių viešuoju transportu keliavo ilgiau nei 30 minučių. Visgi JUDU turimais duomenimis, net 2/3 perkamų bilietų ir yra 30-ies min. Kaip aiškino savivaldybė, žmonės, naudodami 30 min bilietą, apgauna sistemą, nes praktiškai važiuoja ilgiau nei pusvalandį, bet kontrolė jų nebaudžia, jeigu viršytas laikas nesiekia daugiau nei 10-15 min.
Pagal priimtą naują sostinės viešojo transporto kainodarą, vienkartinis 60 minučių bilietas kainuos 1,25 euro. Taip pat bus taikomos naujos ilgalaikių bilietų kainos: 1 dienos bilietas kainuos 7,50 euro, 3 dienų – 13,50 euro, mėnesio bilietas – 38 eurus, 3 mėnesių – 110 eurų, o metinis bilietas – 405 eurus.
