Vilniaus miesto savivaldybės taryba po pateikimo pritarė siūlymui nuo liepos mėnesio kelti viešojo transporto bilietų kainas.
Pirmu balsavimu pokyčius palaikė 29, susilaikė 1 ir prieš buvo 20 tarybos narių. Galutinis balsavimas numatytas kovo mėnesio posėdyje, prieš tai korekcijos bus svarstomos komitetuose.
Bilietai branginami nuo 2027-ųjų sostinėje planuojant pradėti didelį viešojo transporto infrastruktūros atnaujinimą. Savivaldybės teigimu, nepakeitus kainodaros, miestui tai kainuotų papildomus 90 mln. eurų su tomis pačiomis pajamomis, todėl didesnis lėšų surinkimas iš bilietų šias išlaidas padėtų „balansuoti“.
Pagal bazinį siūlymą vienkartinio 30 minučių bilieto kaina būtų didinama nuo 0,65 iki 1,25 euro, o 60 minučių – nuo 0,9 iki 1,75 euro.
Ilgalaikis 30 dienų bilietas bilietas brangtų nuo 29 iki 45 eurų, 30 dienų (tik darbo dienomis) – nuo 26 iki 40 eurų. 1 dienos bilieto kaina nuo 5 eurų kiltų iki 7,5 euro, 3 dienų – nuo 8 iki 13,5 eurų, 3 mėnesių – nuo 81 iki 125 eurų, 12 mėnesių – nuo 310 iki 480 eurų.
Taip pat ketinama įvesti naujas bilietų rūšis – šeimos, grupinius, didelių grupių ir bilietus dviems kelionėms.
Planuojama išlaikyti esamas lengvatas, numatytas įstatyme, išskyrus metinius bilietus senjorams – jiems kaina būtų didinama nuo 2,9 iki 10 eurų.
Savivaldybė argumentuoja, kad naujoji kainodara miestiečius skatins pereiti nuo trumpalaikių iki ilgalaikių bilietų.
Tarybai galutiniams siūlymams pritarus kovo mėnesį, naujoji kainodara įsigaliotų nuo šių metų liepos 1 d.
Jeigu miesto taryba linkusi kelti bilietų kainas, ją reikia įpareigoti bent 1 metus naudotis viešuoju transportu (savo asmenine sąskaita) važiuojant į darbą ir grįžtant, vežant vaikus į mokyklas, burelius ir atgal namo, važiuojant į poliklinikas, parduotuves, grožio salonus, pas gimines ir t.t. Tegul ant savo kailio pajaučia ką reiškia važiuoti viešuoju žiemą ir vasarą, darbo dienom ryte ir savaitgaliais vakare, su pensininkais po mišių ir su girtu jaunimu po baliukų ir t.t. Tada bus visai kiti sprendiniai: protingi ir toliariagiški. Nes dabar tiesiog lupikavimas – reikia biudžete užkamšyti skylę. Pvz., sostinėje surenkamo gyventojų pajamų mokesčio lieka tik 60%, kita dalis… Skaityti daugiau
Tikrai taip. Ko tik nebūna viešąjame. Nuo niekieno šuniukų, susigūžusių po sėdynėmis, iki sektų tikėjimo žodžio skleidėjų, ištisas kalbas išpoškinančių. Tegul pasivažinėja taryba su visu šitu. Aš pamenu kai kartą visas autobusas prilipo čigonų 😂 Nežinau, kur jie visi važiavo, gal į kokias vestuves, pasileido čigonišką muziką ir tikrąja to žodžio prasme tūsą atidarė 😂
Na tegul kelia, bet ne 100 %, o kokių 30 tada nebūtų ir tokios priešiškos reakcijos susilaukė.
Taigi nekele daugiau nei desimtmeti. Vidutiniskai po 10%. Akcentuotu jie daugiau, kad tiek laiko nekele ir pasipiktinusiu tiek nebutu.
Atsisakyk viešojo transporto paslaugų trumpais atstumais. Pats sveikiausias, pigiausias ir paprasčiausias būdas keliauti pėsčiomis – 2 km pėščiom laisvai
Arba važiuok zuikiu. 8 eurai bauda.
Su tokia logika, nuoširdžiai mielai persėsiu atgal į savo automobili.
Kad ne visiems viskas taip arti, kad būtų tik už 2 km. Kai kuriems ir iki maisto parduotuvės toliau nei 2 km.
We need to start a police investigation about how efficiently the money are spent by Vilnius municipality.
Virš 80 metų senjorai jau nepaeina apie kokias nuolaidas rašo VVT ?! Mano giminaitis mirė 78 metų . Iš kažkur reikia paimti 90 mln
Mano senelis 84m. kasdien eina pasivaikščioti 2 kilometrus
Jo, apiplesti pazeidziamiausias gyventoju grupes lengviausia… O gal geriau sumazintu biurokratu armijas su ju kanceliarinemis islaidomis
Visiškai nepagrįstas papildomų pajamų surinkimas iš pavyzdingų miestiečių naudojančių viešajį transportą vietoj nuosavo. Man tai žiniasklaida taip pat atrodo keistai šioje situacijoje. Imate interviu, jums papasakoja bet ką ir tylite. O kur kritinis mąstymas ir diskusija?