Norint sukurti vieningo viešojo transporto bilieto sistemą Lietuvoje reikia pradėti nuo nacionalinės agentūros įkūrimo, LRT radijui sekmadienį sakė Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovė.

Norint sekti kitų šalių, kuriose veikia vieningo bilieto sistema, pavyzdžius, pirmiausiai reikia įstaigos, kuri būtų atsakinga už strategijos planavimą visoje šalyje, sako įmonės viešojo transporto organizavimo skyriaus vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė.

„Planavimas viešojo transporto, bendros bilietų ar bilietų platinimo sistemos – tai turėtų atsirasti kompetencijų agentūra, kompetencijų centras nacionaliniu mastu, kuris reguliuotų, tai veikia kitose šalyse“, – teigė ji.

Vieningo bilieto sistema suteikia galimybę važiuoti įvairiomis transporto rūšimis skirtinguose šalies regionuose naudojant tą patį bilietą – pavyzdžiui, atvažiavus iš Vilniaus į Klaipėdą traukiniu, bilietas galiotų ir uostamiesčio vietinio susisiekimo autobusuose ir pan.

Tokios sistemos kūrimo negalima pavesti savivaldybėms ar kitoms organizacijoms šios užduoties pavesti negalima, sako viešojo transporto specialistė.

„Strateginis planavimas viešojo transporto vieningo bilieto sistemos turėtų atsirasi nacionaliniu mastu, jokiu būdu tai negali būti perduota vežėjams ar kokioms nors kitoms organizacijoms. Lietuvoje mes kol kas neturime agentūros, kuri reguliuotų viešojo transporto strategiją ir nustatytų kryptis, kuriomis turėtų judėti šalis ir savivaldybės viešojo transporto bilietų, kaip vieningos sistemos, atžvilgiu“, – kalbėjo L. Levulytė-Staškevičienė.

 Anot jos, pirmieji žingsniai link šios strategijos jau žengti – gaivinama bendra maršrutų ir tvarkaraščių sistema, atliktas viešojo transporto regioninės integracijos tyrimas.

„Susisiekimo ministerija jau daro pirmuosius žingsnius ir siekia atgaivinti sistemą, kurioje bent jau būtų informacija kokiais maršrutais ir kokie tvarkaraščiai galioja. Kitą žingsnį yra padariusi Vidaus reikalų ministerija – yra atlikta viešojo transporto regioninės integracijos studija, joje nurodyta, kaip šalies mastu turėtų būti organizuojamas viešasis transportas“, – sakė L. Levulytė-Staškevičienė.

18-osios Vyriausybės programoje numatytas susisiekimo infrastruktūros jungimas į vieningą ir nacionaliniu mastu skirtingas transporto rūšis integruojantį tinklą.  

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

36 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist