Skelbiamas didžiausias sostinės istorijoje viešojo transporto paslaugų konkursas, kuris leis įgyvendinti viešojo transporto sistemos proveržį ir reikšmingai pagerins vilniečių kelionių kokybę. Atsiras 7 visiškai nauji maršrutai, 44 bus dažninami, 46 maršrutų trasos bus koreguojamos. Centrinėje dalyje keleivių laukimo laikas neviršys 6–10 minučių, o toliau nuo centro esančiose ir rečiau apgyvendintose teritorijose – 15 minučių. Mieste kursuos 30 proc. daugiau transporto priemonių, jos bus aplinkai draugiškos, netaršios.
„Vilniečiai kelia į dažnį, greitesniam, patikimam viešajam transportui, kuris būtų reikšmingas patogesnis jų kasdienėms kelionėms. Dėl to siekiama sukurti naują viešojo transporto kokybės standartą, kuris pagerina transporto prieinamumą, tiek labiau nutolusiuose sektoriuose. aplinkai,“ – teigia Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas.
Pagrindiniai pokyčiai apima šias sritis: maršrutų tinklo plėtra ir dažnis, senų transporto priemonių keitimas naujomis ir mikroklimato kelionės metu.
30 proc. daugiau viešojo transporto priemonių
Planuojama, kad konkurso būdu pasirinkus naujus vežėjus, jau 2027 m. Vilniaus centrinėje miesto dalyje keleivių laukimo laikas neviršys 6–10 minučių, o toliau nuo centro kontakto ir rečiau apgyvendintose teritorijose – 15 minučių. Tai ženkliai pagerins susisiekimą viešuoju transportu vilniečiams ir miesto svečiams.
Iki 2030 m. planuojama pakoreguoti 46 esamų maršrutų trasas, taip pat bus dažninamas 44 maršrutų kursavimas, kad keleiviams stotelėse tektų laukti trumpiau. Taip pat planuojama net 30 proc. padidinti viešojo transporto priemonių skaičių iki 824, kurių kursų sostinės maršrutuose, autobusų patogesnės keleiviams, mažiau taršių ir kasdien prisidės prie tvaresnio ir efektyvaus susisiekimo mieste.
„Nuolat girdime gyventojų prašymas, kad viešasis transportas kurs daugiau Deja, šiuo metu turimas transporto priemonių skaičius, esami ištekliai, ribojasi šiems poreikiai Vilniuje, auga ir norime, kad būtų galima pasiekti aukščiausius reikalavimus, kurie atitiktų aukščiausius kokybės standartus, kuriuos reikia įvertinti. susisiekimo mieste gali patenkinti viešojo transporto poreikius vilniečiams ir kartu aukštesnio lygio paslaugas“, – teigia JUDU vadovė Loreta Levulytė-Staškevičienė.
Bus atnaujintos sutartys su vežėjais – aukštesni kokybiniai reikalavimai
Pasiruošimas šiam pirkimui prasidėjo 2024 m. pradžioje. Nuo to laiko buvo surengtos keturios rinkos konsultacijos, po kurių atlikti koregavimai, daugiausia orientuoti į miesto plėtrą ir svarbiausių gyventojų poreikius. Planuojama, kad naujos sutartys su vežėjais bus pasirašytos 2025 m. vasarį, o konkurso laimėtojai turės dvejus metus pasiruošti pokyčiams.
Numatyti aukštesni transporto priemonių standartai užtikrins modernesnę transporto patirtį – visos bus pritaikytos individualiems keleivių poreikiams, įskaitant žmones su negalia. Taip pat bus griežti reikalavimai mikroklimatui, užtikrinant švarą ir taikomą. Naujos transporto priemonėse bus įrengtos atskiros oro kondicionavimo sistemos vairuotojo darbo vietai ir keleivių salonui, kiekvieną kartą su atskiru valdymu, kad keleiviams būtų užtikrinta optimali temperatūra. Be to, visos naujose transporto priemonėse bus įrengtos vidaus ir išorės vaizdo stebėjimo kameros, didinančios keleivių ir kitų eismo dalyvių saugumą. Atsižvelgiant į transporto priemonių talpą, bus atnaujinta garso informavimo sistema, kad informacija būtų aiškiai ir sklandžiai. Bus galima ir keleiviams skirti savarankiško durų atidarymo mygtukai tiek išorėje, tiek viduje, kuri atrodo šiuo metu kylančią problemą dėl durų neatidarymo.
Dažnesniam viešojo transporto kursavimui Vilniuje vežėjai turės didinti nuvažiuojamą atstumą. Sklandžiai vykstant konkursui ir pirkimo procedūroms, tikimasi, kad keleiviai kokybinius pokyčius pajaus jau 2026 metų pabaigoje. Nuo 2027 metų veždamas keleivius viešasis transportas Vilniuje nuvažiuos iki 67,7 mln. kilometrų per metus, ty 48 proc. daugiau negu šiuo metu.
Šiuo metu viešojo transporto paslaugas Vilniuje teikia trys vežėjai: savivaldybės valdoma UAB „Vilniaus viešasis transportas“, UAB „Transrevis“ ir UAB „Kautra“. Per metus sostinės viešasis transportas 106 maršrutuose nuvažiuoja 45,7 mln. km: iš jų UAB „Vilniaus viešasis transportas“ – 35,4 mln. km, UAB „Transrevis“ – 7,8 mln. km, o UAB „Kautra“ – 2,5 mln. km.
Su konkurso informacija ir sąlygomis galima susipažinti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje. Keleivių paslaugų pirkimo dokumentai bus įkelti į sistemą ir viešai vežimi per tris darbo dienas.
Vienas iš skelbiamo konkurso laimėjimo kriterijų yra kaina, todėl pirkimo vertė neatskleidžiama – tai pažeisti viešųjų pirkimų sąlygas.
