„Troleibusai vaiduokliai”, apie kuriuos jau rašėme metų pradžioje. Atėjus naujiems mokslo metams, keleiviai ir vėl pradėjo skųstis troleibusais, kurių nemato nei švieslentės, nei mobilios programėlės. Juose nėra ir komposterių. Bendrovė aiškina, kodėl į gatves išrieda „nematomas” transportas ir ką daryti, jeigu kontrolė ateis patikrinti bilietų.
Pirmieji problemą pastebėjo socialinių tinklų grupės „Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija” administratoriai. Jie iškėlė primirštą problemą į dienos šviesą.
„Didieji „strategai“ galvoja, kad taip sutaupys. Nes kam turėti kažkiek atsarginių komposterių ir borto kompiuterių komplektų? Gi jie neges, jų nereikės taisyti ar keisti naujais. Geriau tiesiog iš senų dar dirbančių troleibusų išlupsim ir į naujus sudėsim – argi mes ne genijai? Gi niekas nepaskaičiuos, kiek keleivių, švieslentėje „vaiduoklių“ nematydami, nusprendė pusvalandį stotelėje netrepsėti (nors „vaiduoklis“ po 5 minučių atvažiuos) ir išsikvietė taksi? Gi niekas nepaskaičiuos, kiek keleivių išsiugdys negerą įprotį važiuoti be bilieto?” – rašoma puslapio įraše.
Kaip aiškina bendrovės SĮ „Susisiekimo paslaugos” (toliau: JUDU) atstovai, „troleibusai vaiduokliai” į gatves iš tiesų išrieda. Vis dėlto jie tikina, kad taip nutinka itin retais atvejais. Taip pat atsakoma ir į kitą klausimą – kodėl tokiame transporte nėra komposterių ir kodėl jo nemato švieslentės.
„Įranga pagal suderintus sąrašus yra įmontuota į vežėjų transporto priemones, kurios aptarnauja maršrutus. Dėl vežėjų darbo organizavimo principų, pavyzdžiui, dėl įrangos perkėlimo iš senųjų troleibusų į naujuosius, ar paprasčiausiai per klaidą gali pasitaikyti atvejų, kuomet vežėjas į maršrutus išleidžia transporto priemones be komposterių. Tokiais atvejais transporto priemonės nėra matomos nei švieslentėse, nei programėlėse – tai dėl padėties nustatymo sistemos (GPS), kuri įmontuota į komposterių sistemą”, – sako Rokas Urbonavičius, Susisiekimo sistemų inžinierius, laikinai vykdantis Viešojo transporto organizavimo vadovo funkcijas.
Bendrovė tikina, kad tokiu atveju, kuomet į gatves išrieda autobusas ar troleibusas be komposterio, eismo valdymo centras gauna apie tai atitinkamą informaciją. Informuojama yra ir keleivių kontrolė, kuri neturėtų išrašyti baudos keleiviui, kuris turi su savimi „Vilniečio” ar „JUDU” kortelę, bet jos atsižymėti tiesiog negali.
Visgi pati bendrovė pažymi, kad kiekvienas atvejis yra vertinamas individualiai, todėl tikėtina, kad ne visada pavyks išvengti baudos.
