Vilniaus miesto savivaldybės plėtros tarybos posėdyje buvo diskutuota apie vandens transporto įrengimą. Pateiktuose pasiūlymuose buvo galima susipažinti su preliminariais maršrutais, bilietų kainomis ir transporto intensyvumu. Ši viešojo transporto rūšis keleiviams pigi nebūtų – už bilietą tektų sumokėti net 3 eurus.
Pateiktas projektas numato, kad vandens transportas galėtų būti įrengtas jau kitų metų gegužės mėnesį. Visgi tarybos nariai abejoja, ar tokia transporto rūšis kaip viešasis transportas mieste pasiteisintų. Anot kai kurių politikų, plaukimas laiveliais už tokią kainą labiau būdingas rekreacinei ir pramoginei transporto rūšiai.
Vandens transporto įrengimas mieste galėtų vykti 3 etapais. Pirmame laiveliai kursuotų nuo Žirmūnų paplūdimio pro Šilo tiltą, Karaliaus Mindaugo tiltą, Žaliąjį ir Baltąjį tiltus, o savo trasą baigtų ties Žvėryno tiltu. Numatoma, kad ateityje laiveliai kursuotų iki Ministerijų miestelio ir net Vingio Parko.
Anot projekto teikėjų, toks susisiekimas būtų greitesnis nei važiavimas autobusais arba troleibusais. Apskaičiuota, kad viešuoju transportu nuo Karaliaus Mindaugo tilto iki Žirmūnų paplūdimio reikia važiuoti 41 minutę, o plaukti 33 minutes. Su tuo nesutiko posėdį peržiūrėję vilniečiai, kurie sako, kad 17 arba 20 troleibusas šią atkarpą įveikia per 12 min. Net jeigu iki paplūdimio nueisime per 15 minučių, tai vis tiek būtų greičiau nei plaukti laiveliu. Vilniečių pastabų sulaukė ne tik šis, bet ir kiti maršrutai, kurie realiai važiuoja greičiau negu apskaičiuota projekto pristatyme.
Nepasitenkinimą galėtų sukelti ir bilietų kainos. Vertinant tai, kad laiveliai turėtų būti integruoti į viešojo transporto sistemą, jų kainos logiškai neturėtų skirtis. Praktiška būtų kitaip. Siūloma, kad bilietas, pirktas mobiliojoje programėlėje ar savitarnoje kainuotų 3 eurus. Laive toks bilietas būtų brangesnis ir už jį tektų sumokėti net 4 eurus. Būtų taikomos tos pačios nuolaidos, kaip dabar, perkant viešojo transporto bilietus.
Iš projekto pristatymo sužinome, kad pirmasis etapas numatytų 4 laivus, kurie talpintų nuo 25 iki 40 žmonių. Tokie laivai kursuotų su 30 min intervalu. Jie būtų pritaikyti žmonėms su specialiais poreikiais. Planuojama, kad tai bus elektriniai laivai.
Daugelyje Europos miestų, pavyzdžiui, Venecijoje, Amsterdame, Stokholme, Helsinkyje, Kopenhagoje, Hamburge, Osle, Londone, Lisabonoje ir Stambule, galima naudotis viešuoju vandens transportu. Šiuose miestuose vandens tramvajai, keltai ir kitos vandens transporto rūšys yra neatsiejama viešojo transporto sistemos dalis, leidžianti patogiai keliauti per kanalus, upes ir salas.
