Pirmadienį Vilniuje buvo pasirašytas memorandumas dėl dalijimosi klasterio įkūrimo. Jį pasirašė sostinėje įsitvirtinę transporto priemonių dalijimosi verslai – „Bolt“, „Spark“, „CityBee“ ir „Skok“ drauge su sostinės savivaldybe, įmonės „Susisiekimo paslaugos“ ir „Go Vilnius“.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius tvirtina, kad sostinė nesustoja ir eina tolyn, būdama automobilių ir kitų priemonių judumo dalinimosi čempione. Pasak jo, Vilnius yra Europos judumo paslaugų čempionai ir nori tokiu toliau išlikti diegiant inovacijas, užtikrinant didesnį eismo saugumą, darnumą, klimato kaitos tikslus ir miestiečių patogumą.

„Norime, kad mūsų šis čempioniškas statusas ir inovacijos, kurių daugybę jau esame įdiegę ir dar planuojame įdiegti, būtų ne tik Vilniuje, bet iš čia keliautų ir į likusį pasaulį. Tai yra naudinga ir reikalinga miesto vardo garsinimui, mūsų stiliaus garsinimui, bet taip pat naudinga ir verslui, kuris čia startuoja ir dirba, kad jis gali ateiti kitur ir pasiūlyti daug paslaugų“, – pirmadienį žurnalistams teigė R. Šimašius.

Meras tikino esąs labai dėkingas visiems, prisidedantiems prie šios srities paslaugų teikėjams, įnešantiems didelį indėlį į dalinimosi ekonomiką. Anot jo, memorandumas leis Vilniui ir toliau lyderiauti šioje srityje bei prisidės prie darnesnio, saugesnio ir patogesnio miesto.

„Čia iš tikrųjų yra du dokumentai, lietuvių ir anglų kalbomis. Anglų kalba, beje, turbūt ne mažiau aktuali negu lietuvių kalba, nes tai yra, mano žiniomis, pirmasis tokio pobūdžio memorandumas, kuriuo įsipareigojame ir nuolat kalbėtis, ir nuolat diegti inovacijas“, – sakė politikas.

Jis aiškino, kad per pastaruosius šešerius metus Vilnius labai smarkiai šovė į viršų mobilumo srityje dėl paprastos inovacijos –automobilių stovėjimo vietų strategijos.

„Kol visi miestai trypčioja, o didžioji dalis tebetrypčioja iki šiol, turi rezervuotas vietas, už kurias atskirai moka, nors kita ranka tarsi subsidijuoja tas paslaugas. Mes įdiegėme automobilių stovėjimo vietų apmokėjimo sistemą, kurioje mokama aiškiais principais, paliekamas automobilis ten, kur patogu, paimamas iš ten, kur patogu, tą turi mažuma miestų“, – tvirtino Vilniaus meras.

„Šio ryto duomenimis, paspirtukų yra apie 3 tūkst. Vilniaus mieste, iš kurių 9 val. ryto 2,7 tūkst. buvo naudojami, 300 buvo prieinami išsinuomoti, tai turbūt nežmoniškai didelis skaičius. Iš automobilių tą pačią valandą turėjome beveik 1,5 tūkst. automobilių Vilniuje, kurie buvo skirti dalinimuisi“, – pridėjo jis.

„Citybee“ vadovas: tikimės, kad Vilnius išliks lyderis šioje srityje

Elektrinių paspirtukų, dviračių bei automobilių nuomos paslaugų platformos „Citybee“ vadovas Kristijonas Kaikaris dėkojo Vilniaus merui ir kitoms įmonėms dėl memorandumo pasirašymo ir gebėjimo kartu siekti bendrų tikslų. Anot jo, verslas atskirai gali Vilniuje padaryti daug, bet jam susivienijus, galimybės tampa dar didesnės.

„Dabar Vilnius yra dalijimosi automobiliais, mobilumo sostinė Europoje, vienam gyventojui tenka daugiausiai šių paslaugų. Tikimės, kad Vilnius išliks lyderis šioje srityje, bet, be abejo, kartu bendradarbiaudami, siekdami bendrų tikslų, galėsime pasiekti dar daugiau“, – sakė K. Kaikaris.

Jis aiškino, kad dėl memorandumo vilniečiams bus tik daugiau naudos ir galimybių naudojantis dalijimosi paslaugomis.

„Iš tikrųjų bendrų tikslų yra labai daug, nes mūsų verslui ir klientams labai svarbu, kad automobiliai, paspirtukai, kitos mobilumo, judumo priemonės būtų prieinamos tada, kada ir kur reikia. Be miesto čia mes nelabai ką galime padaryti, reikia bendro sutarimo, bendradarbiavimo, nes visi kartu norime, jog Vilnius būtų švaresnis, būtų mažesės spūstysi“, – teigė „Citybee“ vadovas.

„Bolt“ vadovas Lietuvoje: planuojame Vilniuje nuomoti automobilius

Pavėžėjimo platformos „Bolt“ vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius taip pat džiaugėsi memorandumu bei tvirtino, kad Vilnius yra nuo seno inovacijoms atviras miestas, o su miesto valdžia visada buvo galima rasti kompromisą, kaip įvairias „Bolt“ teigiamas paslaugas padaryti prieinamesnes gyventojams. Taip pat, pasak jo, „Bolt“ planuoja plėsti paslaugų spektrą sostinėje.

„Mes kol kas dar Vilniuje automobilių nuomos veiklos neturime, bet tą veiklą esame paleidę Estijoje praėjusiais metais, Taline, Tartu. Konkrečių datų neturime, bet planai yra, kad ta paslauga startuos ir Vilniuje“, – teigė A. Pacevičius.

Memorandumo steigėjų tikslas – dar glaudžiau bendradarbiauti tam, kad vilniečiams būtų pasiūlyta kuo patrauklesnių sprendimų, pakeičiančių asmeninių automobilių naudojimą. 

Vilnius šiandien yra dalijimosi automobiliais paslaugų lyderis Europoje su 1,5 mln. kelionių per metus, dalijimosi ekonomikos inovacijomis, kurios pradėtos Lietuvos sostinėje ir iš čia sklinda į kitus miestus.

Ignas Dobrovolskas (ELTA)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

18 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist