Vilniaus viešojo transporto (VVT) darbuotojams spalio 3 d. ketinant pradėti streiką, Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius sako, kad didžioji dalis profesinės sąjungos reikalavimų jau patenkinti, o dalies – įgyvendinti nepavyks.

Jis teigė su VVT vadovu Dariumi Aleknavičiumi aptaręs 37 dar pernai spalį pateiktus profesinės sąjungos reikalavimus, kurių dauguma, kaip teigia meras, „arba įgyvendinti, arba įgyvendinti su kaupu“.

Pavyzdžiui, pasak jo, atlyginimai vairuotojams jau pakelti šį pavasarį.

„Turbūt pagrindinis dalykas iš to sąrašo – 10 proc. kelti atlygį. 10 proc. jis jau pakeltas šį pavasarį. O spalio 5 d., dokumentai paruošti, keliavome į tarybą (dar prieš streiko paskelbimą), kur būtų indeksuojamas įkainis ir dar 20 proc. būtų keliamas atlyginimas. Trigubai daugiau, nei yra reikalaujama“, – trečiadienį žurnalistams sakė R. Šimašius.

Kiti reikalavimai, kaip, pavyzdžiui, lauko tualetai galutinėse maršrutų stotelėse, kaip pažymi meras, taip pat sprendžiami. Pasak jo, jau patenkinti du trečdaliai VVT darbuotojų reikalavimų.

Vilniaus miesto vadovas taip pat akcentavo, kad dalies reikalavimų įgyvendinti nepavyks, pavyzdžiui, nebus atsisakoma priedų už gerą darbą.

„Pats važiuoju viešuoju transportu beveik kasdien ir puikiai matau, kad yra puikiai dirbančių vairuotojų, yra tokių, kuriems tai sekasi sunkiau. Akivaizdu, kad norime geriausios paslaugos klientams ir, kad geriausiai dirbantys vairuotojai ir uždirbtų daugiausiai“, – teigė R. Šimašius.

„Nebūtinai ilgiausiai dirbantys ar profesinės sąjungos nariai, o geriausiai vairuojantys“, – pažymėjo jis.

Jis pažymėjo, kad profesinė sąjunga, nors viešai skelbia siekį darbo užmokestį visiems, nori kolektyvinės sutarties galiojimo tik profesinei sąjungai, o ne visiems darbuotojams.

„Neturi būti privilegijų, visiems darbuotojams (kolektyvinė sutartis – ELTA) galiotų“, – teigė R. Šimašius.

Meras dar kvietė darbuotojų atstovus „sėsti prie stalo“ ir sudaryti sutarti su VVT.

„Tikiuosi abiejų pusių bendradarbiavimo“, – kalbėjo R. Šimašius.

Anot jo, streikas būtų „didelis iššūkis“ Vilniui, kadangi streiko organizatorių žadama, jog dėl streiko viešojo transporto paslaugos sumažės perpus.

„Kas išskaičiavus reikštų (…) kad apie trečdalis reisų būtų neaptarnaujama. Jei taip įvyktų, padarytume, kad gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų. Be abejo, labai siekiame, kad neįvyktų tas streikas“, – teigė R. Šimašius.

Vilniaus meras ragina streiko nerengti, nes tai mažintų pasitikėjimą viešuoju transportu

Vilniaus meras tvirtina, kad šiuo metu visokeriopai gerėja viešojo transporto kokybė mieste, o darbuotojų streikas taptų dideliu smūgiu šio sektoriaus prestižui ir pasiūlymams, kuriais siekiama dar gerinti VVT kokybę.

„Toks streikas būtų didelis smūgis mūsų tiems pasiūlymams ir akivaizdu, mes negalime kviesti žmonių į stovintį viešąjį transportą, nes tai negaliotų. Mes galime pakviesti tik į važiuojantį viešąjį transportą ir toks yra tikslas“, – sakė R. Šimašius.

Jis pažymėjo, kad streikas matomas kaip labai rimta problema, kuri gali paskatinti dalį miestiečių persėsti iš viešojo transporto į nuosavus automobilius.

„Mes tokį streiką matome kaip labai rimtą problemą, jis aišku, kad mažina pasitikėjimą viešuoju transportu, tikrai labai nesinori, kad dalis vilniečių sakytų, jog „viešasis transportas nepatikimas, nusipirksiu mašiną ir važinėsiu ja”, nors prieš tai to neplanavo. Tai tikrai vertinu rimtai šiuos streiko planus ir labai kviečiu to nedaryti, o vis dėlto kartu kelti kokybę“, – tikino Vilniaus miesto vadovas.

VVT direktorius: siūlome profesinei sąjungai susitarti dalyvaujant teismo mediatoriui

VVT direktorius D. Aleknavičius sakė, kad VVT sostinėje atlieka apie 80 proc. visų viešojo transporto maršrutų, likusius aptarnauja kiti vežėjai. Dėl to, jo teigimu, viešojo transporto srautai „galimai“ sumažėtų 35–40 proc.

Bendrovės vadovas teigė, kad antradienį vykusiame susitikime tarp įmonės atstovų ir profesinės sąjungos bei streiko komiteto narių, spręsta, kaip konfliktuojančios pusės galėtų susitarti, kad streiko išvengtų, rastų kompromisą.

Taip pat direktorius tikino siūlęs išspręsti konfliktą su teismo pagalba.

„Darkart pasiūliau pasinaudoti unikalia galimybe, dalyvaujant teismo mediacijos procese, išspręsti šį klausimą kompleksiškai ir tada, kai dvi šalys turi savo tam tikras raudonas ribas ir labai sunkiai sekasi susitarti, pasinaudoti trečiąja šalimi – mediatoriumi – kuris padėtų pasiekti kompromisus“, – kalbėjo VVT vadovas.

„Kad kiekviena šalis išeitų iš susitarimo su tam tikru lyg ir kartėliu, tačiau, už tai, kad galų gale pasiektume taiką“, – sakė jis.

Vis tik, D. Aleknavičius teigė neišgirdęs konkretaus darbuotojų atstovų palaikymo tokiam pasiūlymui.

„Labai tikiuosi, kad profesinė sąjunga priims šitą pasiūlymą. Vakar neišgirdome konkretaus atsakymo, kad jie sutinka“, – pabrėžė jis.

Taip pat, anot VVT vadovo, susitikime buvo apartos streiko detalės, kad įmonė galėtų užtikrinti tinkamą savo veiklą.

Paklaustas apie profesinės sąjungos finansavimą, D. Aleknavičius teigė, kad ankstesnėje kolektyvinėje sutartyje buvo jai buvo numatyta virš 80 tūkst. eurų, o indeksavus įmoką sumokama apie 100 tūkst. eurų. Įmonė nėra informuojama kam tos lėšos panaudojamas, akcentuoja VVT direktorius.

A. Markevičius: vairuotojams atlyginimai kilo tik 3 proc.

VVT profsąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius savo ruožtu paneigė R. Šimašiaus žodžius, esą atlyginimai darbuotojams jau padidėję kiek reikalaujama. Anot jo, jie kilo vidutiniškai, tačiau vairuotojams pastaruoju metu praktiškai neaugo.

„Šnekama apie 10 proc. vidutiniškai. O praktiškai pusei vairuotojų darbo užmokestis per paskutinius du metus kilo tik 3 proc.“, – žurnalistams replikavo jis.

Anot A. Markevičiaus, darbuotojai nėra patenkinti, kad be jų žinios ir sutikimo jiems iš anksto pavedama dirbti šeštą darbo dieną, neužtikrinamos tinkamos pietų pertraukos.

„Tą ir parodė Valstybinė darbo inspekcija – kad nuolatos pažeidžiamas darbo ir poilsio režimas“, – pažymėjo VVT darbuotojų atstovas.

„Siūlėme daug variantų (dėl pietų pertraukų – ELTA), bet trejus metus atmeta tuos visus pasiūlymus ir nesprendžia. (…) Vairuotojai lieka be pertraukėlių, jie tiesiog laksto“, – aiškino jis.

Taip pat A. Markevičius teigė, kad derybos dėl kolektyvinės sutarties vyksta jau dvejus metus, tačiau suteikti tinkamas darbo sąlygas įmonė vis dar atsisako. Be to, jis pabrėžė, kad darbuotojams „nereikia mediacijos“.

„Yra 34 punktai – jau turime sutartus  protokolinius susitarimus. Apie 70 proc. kolektyvinės sutarties yra. Tiesiog atsisėdame, esame pasiruošę dieną ir naktį dirbti, kad išvengtume streiko, kad keleiviai nepatirtų nepatogumų“, – aiškino A. Markevičius.

ELTA primena, kad VVT darbuotojų profesinė sąjunga spalio 3 d. ketina pradėti neterminuotą streiką, reikalaudama VVT pasirašyti kolektyvinę sutartį, kurioje būtų numatyta 10 proc. kelti atlyginimus visiems darbuotojams, įtvirtinti penkių dienų darbo savaitę ir tinkamos trukmės pertraukas.

Planuojamas streikas turėjo vykti dar pernai spalį, tačiau tada tam leidimas suteiktas nebuvo – dėl tuomet vykusių teismų. Šiemet pavasarį leidimas gautas, tačiau streikas vykti negalėjo dėl iki šių metų rugsėjo 16 d. visoje šalyje galiojusios nepaprastosios padėties.

Pasak profesinės sąjungos pirmininko A. Markevičiaus, nesusikalbėjimas tarp darbuotojų ir įmonės lemia prastėjančią paslaugų kokybę vilniečiams – vis daugiau vairuotojų VVT palieka, esą vien birželį įmonėje buvo virš 200 laisvų vairuotojų etatų.

Streiko metu bus užtikrinta 50 proc. viešojo transporto paslaugų kiekviename maršrute. Jame turėtų dalyvauti apie 1 tūkst. VVT darbuotojų.

Lukas Juozapaitis (ELTA)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

28 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist