Sostinės judumo agentūra SĮ „Susisiekimo paslaugos“, vilniečiams kasdien atpažįstama iš ženklo JUDU, prieš daugiau nei 26-erius metus buvo įkurta siekiant sukurti vieningą viešojo transporto organizavimo sistemą. 1998 metais sostinėje veiklą vykdė daugiau negu 500 nekontroliuojamų mikroautobusų ir dvi susisiekimą mieste užtikrinančios įmonės – „Vilniaus troleibusai“ (VT) ir „Vilniaus autobusų parkas“ (VAP). Tuo metu Vilniuje viešojo transporto organizavimas buvo fragmentuotas ir neefektyvus, paslaugų kokybė nepakankama, trūko vieningos bilietų sistemos, o viešojo transporto infrastruktūra neatitiko šiuolaikinių poreikių. Šiuo metu JUDU – moderni miesto judumo agentūra, kuri rūpinasi Vilniaus judumu: ir viešojo transporto organizavimu bei kontrole, ir eismo organizavimu bei kontrole, ir rinkliavos bei automobilių stovėjimo sostinėje organizavimu.
Viešojo transporto organizavimo problemos prieš keletą dešimtmečių paskatino inicijuoti studiją, kurią vykdė tarptautiniai ekspertai, tarp jų ir Per Gellert iš Danijos viešojo transporto agentūros „Trafikselskabet Movia“. P. Gellert tuo metu turėjo sukaupęs didžiulę miesto susisiekimo organizavimo patirtį, kaip Kopenhaga 7-ajame dešimtmetyje transformavo savo sistemą – centralizavo planavimą, įdiegė bendrą bilietų sistemą ir konkursų būdu įtraukė privačius vežėjus, ir buvo vienas ekspertų rengęs studiją Vilniuje. Remiantis ekspertų patirtimi, buvo pasiūlyta kurti savivaldybės kontroliuojamą, tačiau nepriklausomą organizaciją, kuri koordinuotų viešąjį transportą. Taip gimė Vilniaus judumo agentūros idėja – SĮ „Susisiekimo paslaugos”.
Europos judumo planavimo veiklai didelę įtaką turėjo 2012 m. Europos Sąjungos pristatyti reikalavimai darnaus judumo planams, kurie skatino miestus integruoti įvairius transporto būdus ir užtikrinti tvarumą. 2018 m. Vilnius patvirtino savo darnaus judumo planą, kuris tapo strateginiu dokumentu, formuojančiu miesto mobilumo ateitį, orientuotą į patogumą, saugumą ir aplinkosaugą.
2020 m. „Susisiekimo paslaugos“ tapo pagrindine šio plano įgyvendinimo iniciatore. Tais pačiais metais vilniečiams ir miesto svečiams pristatytas naujas prekės ženklas JUDU, kuris kvietė po miestą keliauti paprastai – vienas vardas sujungė visas kelionės rūšis – viešąjį transportą, dviračius, pėsčiųjų infrastruktūrą, automobilių stovėjimo vietas ir eismo organizavimą.
Unikalūs JUDU veiklos bruožai
JUDU išsiskiria savo požiūriu į viešojo transporto organizavimą. Agentūra ne tik planuoja viešojo transporto maršrutus, tvarkaraščius, konkursuoja vežėjus, bet ir formuoja viešojo transporto kokybės standartus, taip pat kelia ir kokybės reikalavimus vežėjams, stebi jų vykdymą bei kontroliuoja paslaugų kokybę. Šis veiklos modelis užtikrina efektyvias, kokybiškas ir patikimas paslaugas vilniečiams ir miesto svečiams. JUDU taip pat inicijuoja ir A juostų plėtrą sostinėje, būtent tose atkarpose, kur greitas viešojo transporto pravažiavimas yra kritinis užtikrinti sklandžias keliones mieste.
Be viešojo transporto, JUDU administruoja automobilių stovėjimą aikštelėse ir miesto rinkliavos zonose, vysto modernią pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūrą bei diegia pažangius eismo valdymo sprendimus.
Kelionės įpročių pokyčiai Vilniuje ir tikslai iki 2030 m.
Vilniaus gyventojai vis dažniau renkasi alternatyvias transporto priemones. Miestas siekia, kad iki 2030 m. didžioji dalis kelionių būtų darnios – be automobilio. Gyventojų keliavimo mieste pokyčius skatina ir gerėjant viešojo transporto kokybė bei kelionių galimybės, mieste atyviai vystoma dviračių infrastruktūra ir kuriama patogi aplinka pėstiesiems.
Vilniaus pažanga viešojo transporto organizavimo srityje didžiulė. Vilniečiai ir miesto svečiai keliauja 106 maršrutais, 6 iš jų greitieji, užtikrinantys spartesnes keliones. Mieste kursuoja apie 620 autobusų ir troleibusų, planuojama, kad iki 2027 m. 70 % viešojo transporto taps elektrinis.
Tvarumo sprendimai pastebimi ir dviračių mėgėjams: Vilniuje įrengta daugiau nei 160 km dviračių takų tinklas, kuris užtikrina patogų ir saugų judėjimą. Dviratininkams sukurta ir infrastruktūra, 2024 metais atidarytos naujos kartos dviračių saugyklos. Sostinėje sparčiai auga ir mikrojudumo transporto dalijimosi paslaugos – šiuo metu yra apie 5000 mikrojudumo transporto priemonių, taip pat galima pasinaudoti ir 1500 automobilių, kuriuos nuomoja dalijimosi paslaugų teikėjai. Vilniuje diegiamos ir testuojamos inovacijos, testuotas autonominis autobusas, įvestas bekontaktis atsiskaitymas viešajame transporte, keliavimas tampa vis patogesnis. Kokybiška pėsčiųjų infrastruktūra išplėtota iki 1300 km, tad pėsčiomis keliauti Vilniuje – vis paprasčiau ir patogiau.
Vilnius, perėmęs geriausias tarptautines praktikas, formuoja naujos kartos judumo kultūrą. Per 26 metus JUDU pasiekė reikšmingų rezultatų – nuo pagerintos viešojo transporto paslaugų kokybės iki sparčiai augančių darnių (be automobilio) kelionių skaičiaus.






Patvirtintame plane orientacija į eismo saugumą, tačiau per šešis metus nėra įdiegta nei viena priemonė užtikrinanti pėsčiųjų saugų eismą (ne pėsčiųjų saugumą, o jų saugų eismą, t.y. jų KET pažeidimų prevenciją). Šiandien pėstysis – karalius, paspirtukininkas – sultonas. Nors KET privalomas visiems eismo dalyviams, išimčių nėra, tačiau sankcijos už nesilaikymą diskriminuojančiai vienašališkos
Vazinejom ir ….nenumirem
Melas. Judėjimas gerinant judėjimą viešajam transportui yra atimant kelių juostas iš kitų tramspirto rūšių .taip didina kamščius,nusikalstamai nuodija gyventokus išmetamoms dujom. Įrengismi parkingai valstybinėj žemėj mokami, bendrai mažinant parkingų vietas. Stebiu nusikalstamai blogą transporto ir parkingo mieste organizaciją.
TROLEIBUSAI LABAI GRAŽUS 40 METU SENUMO !!!!!!
O durnius ir kas? 40 metu vaziuoja ir vaziuos, nes negali nurasyt kol nesugedo. Kam pirkti naujus kurie kosminius pinigus kainuoja, kai skodos vaziuoja. Turim nuostabia technika, uzsieni jei technika veikia niekas nekeicia.Parodyk nors viena masina kuri vaziuotu 40 metu nuo ryto iki vidurnakcio be sustojimo ant druskos ziema. Vienintele ju beda laiptai.o kaip jie atrodo ir ka mano kazkokie turistai man visiskai nerupi. Imk usa metro vis dar veikia visa sistema ant flopy disku ir vagonai niekas nekeista.jei veikia bekeicia niekas. Jei pirksi tai tik islaikai uzsienieciu darbo vietas uzsieni
Parodykit kokie yra troleibusų laidus laikantys stulpai dabar.
Tai lygiai toks pat, koks ir dabar. Niekuom nepasikeites, netapogus, sovietinis transportas.
Tau patinka vakarietiskas transportas kuris pasakus isvis nevaziuoja. Beja skodos nera sovietinis nei trulai nera sovietinis transportas