Neseniai portalas lrytas.lt pasidalino informacija, kad Kauno taryba užsakė 200 tūkst. eurų kainavusią galimybių studiją, kuri turėjo parodyti, kaip galima sumažinti lengvųjų automobilių srautą ir paraginti žmones persėsti į viešąjį transportą. Kol Vilniaus savivaldybė įsitikinusi, kad vilniečiams reikia atnaujinti esantį autobusų ir troleibusų parką ir tai neva turėtų paskatinti juos naudotis viešuoju transportu, kaimyniniam miestui siūloma įrengti tramvajų. Kaip parodė tyrimas – tai būtų geriausias būdas paskatinti žmones persėsti į viešąjį transportą.
Galimybių studija miestui kainavo 200 tūkst. eurų. Ją parengė „Smart Continent LT“. Jeigu Kauno savivaldybė nuspręstų tramvajaus projektą realizuoti, jai prireiktų bent jau 250 tūkst. eurų. Tuomet, jeigu projektas nepatirtų didelių kliūčių, pirmoji tramvajaus linija galėtų būti įrengta jau 2030-2032 metais.
„Tramvajus galėtų būti geriausias sprendimas Kaunui“, – portalui lrytas.lt sakė studiją parengusios bendrovės „Smart Continent LT“ vadovas, Vilniaus universiteto Ekonomikos ir verslo administravimo fakulteto docentas Andrius Jaržemskis.
Beje, kaip rašo lrytas.lt, prieš beveik 20 metų Vilnius planavo greitojo tramvajaus linijas ir buvo pasiekęs baigiamąją stadiją – buvo numatytos 3 linijos. Idėjos atsisakyta dėl problemų pritaikant linijas Senamiestyje.
Vietoj tramvajaus Vilniaus valdžia pasirinko greitųjų autobusų plėtrą, tačiau tokia sistema reikalauja specifinės infrastruktūros. Nors ji pigesnė už tramvajų, greitieji autobusai yra mažiau patrauklūs. Vilniuje autobusų tinklas neatitinka užsienyje suprantamų greitųjų autobusų sistemų, kuriose transporto priemonės važiuoja atskirais koridoriais, kaip Stambule. Todėl Vilniui nepavyksta persodinti gyventojų į viešąjį transportą, nes judėjimas autobusais dažnu atveju yra lėtesnis ir mažiau patogus nei važiavimas nuosavu automobiliu.
Apie mero poziciją dėl tramvajų rašėme neseniai. Valdas Benkunskas mano, kad Vilnius kol kas yra per mažas, kad galėtume įrengti tramvajaus liniją ar metro. Kadangi tai projektai reikalaujantys daug dėmesio ir kurių neįmanoma įgyvendinti vienos kadencijos metu (per 4 metus), dabartinė Vilniaus valdžia ėmėsi tvarkyti labiau matomus viešojo transporto segmentus.
Šįkart paklausėme savivaldybės, ar ji nesiruošia pirkti galimybių studijos siekiant išsiaiškinti, ar Vilniui tikrai nereikia tramvajaus. Juk tai miestas didesnis negu kaimyninis Kaunas, kuris nusipirko studiją ir tikriausiai netolimoje ateityje įrengs pirmąją tramvajaus liniją.
„Yra atliekama naujos viešojo transporto rūšies galimybių analizė ir vertinimas JUDU specialistų pajėgumais. Atliekant papildomą analizę bus pasitelkiami išorės konsultantai, tačiau viešieji pirkimai šioms paslaugoms atlikti dar nėra įvykę”, – sako Gabrielius Grubinskas, Vilniaus miesto savivaldybės Ryšių su žiniasklaida specialistas.
Kol Vilnius tramvajaus idėją ignoruoja, grįžkime prie Kauno. Atliktos studijos autoriai lankėsi Taline, Torūnėje, Brešoje ir Alikantėje, domėjosi šių miestų transportu, kurie dydžiais yra panašūs į Kauną. Mokslininkai apklausė 10 tūkst. kauniečių, siekdami išsiaiškinti jų judėjimo maršrutus mieste.
Kadangi Lietuvoje nėra tramvajaus statybos ir naudojimo patirties, reikės kurti projektavimo standartus ir pritaikyti Kelių eismo taisykles. Galima remtis ES šalių standartais, o vėliau kurti savus teisės aktus. Studijoje naudoti daugiausia Vokietijos ir Austrijos standartai.
Miestų valdžia turės pertvarkyti viešąjį transportą, kad atitiktų ES aplinkosaugos reikalavimus. Nuo 2027 m. viešasis transportas didžiuosiuose miestuose turės naudoti alternatyvius degalus, o tramvajus gali pakeisti 2–3 autobusus. Jeigu Kaunas įrengs tramvajų, bus pirmuoju Lietuvos miestu, kuris padarė revoliuciją viešojo transporto srityje. Kas žino, galbūt po kelių metų Vilnius pasimokys ir ims pavyzdį iš Kauno, kuris jau šiandien žengė žingsnį į priekį.

Sveikinimai Kaunui,linkiu kad projektas nepastriktu ir nepasikartotu kaip pries kelis metus klaipedoj ,kur buvo isleista daug €galimybiu studijai ir šnipštas gavos.džiaugiuos už Kauna kuris vienu žingsniu visada priekij.
Tai tramvajus jau buvo kauni senamiesti apie 1910 m. Jo dabar nė žymės neliko, tai kam dabar vėl išnaujo viską daryti?
Ten buvo konkė
Matjosaitis jau daugiau nei 10 m rodo pvz, kaip reikia auginti ir vystyti miesta, bet deja Vilnius sugeba 3 karta is eiles issirinkti mera, kuris tesugeba postus FB rasinet ir prisiimti kitu nuopelnus, kaip savus, tik tiek
Kauno LEZ dirba daugiau nei 5000 žmonių ir per jo teritoriją nekursuoja nei vienas autobusas.
Ačiū, iš jūsų bus 200k
Na jo,dar tik tetruksta tranvaju. Taip gatves uzsikisusios automobiliais ir dar tramvajai malsis bele kaip. Uztenka,kad autobusai ir troleibusai vazineja pustusti.
Melsis ne belekaip, o bėgiais.
Tai tema ir yra tramvajus,kad gatves nebūtu užsikisusios,arba sumažint ta užsikišima,nes ateity ju tik daugės.
Šiuolaikinėje situacijoje protingiausia statyti metro, o ne pritiesinėti pilną miestą bėgių ir tikėtis, kad visi dėl to pradės važinėti tramvajais… Reikia mažiau taršaus transporto,- troleibusų daugiau paleiskite…
Nebejuokink ,nesi vaziaves su tramvajum ir nezinai,4 troleibusus atstoja vienas tramvajus,ir komfortas vaziavimo visai kitoks .
Latvijos Liepoja su 70k gyventoju turi tramvaju, Daugpilis su 77k gyventoju turi tramvaju. O kaimieciui benkunskui per mazai Vilniuje zmoniu, kad tramvaju tureti :))))
Cia yra svetaine apie Vilniu, tai kodel naujienos apie Kauna??
Lilio miestas Prancūzijoje, turintis DUKART mažiau gyventojų yra metro (jau nekalbant apie tramvajų), o Vilnius Benkunskui vis per mažas tramvajui…
benkunskas yra absoliuciai bukas zmogus, jei tvirtina, kad Vilnius per mazas tramvajui. :)))))))
Jo ir pavarde sako apie ji