Krokuva intensyviai plečia viešojo transporto tinklą, kad patenkintų augančius gyventojų ir turistų poreikius bei pagerintų gyvenimo kokybę mieste. Pagrindinis tikslas – sukurti modernią ir veiksmingą infrastruktūrą, kuri sujungtų visus miesto rajonus ir užtikrintų greitą ir patogų susisiekimą su darbu, mokyklomis ir kitomis svarbiomis vietomis. Nors Vilniuje gyvena tik 200 tūkst. mažiau žmonių negu Krokuvoje, apie tramvajaus linijos įrengimą čia net nekalbama. Nors Vilniaus valdžia mato tam tikrus iššūkius įrenginėjant naujas transporto rūšis, tokias kaip metro ar tramvajus, vilniečiai tokios transporto rūšies norėtų – rodo MadeinVilnius.lt apklausa.
Kas antras vilnietis (856 balsai) mano, kad Vilniui metro reikia.
„Metro nereikalingas, jeigu ką tramvajaus, bet svarbiausia tikros A juostos, bet net to nesugeba daryti”, – komentuoja vilniečiai.
„Vilniuje labai reikalingas metro, daugiau žmonių pradėtų naudotis viešuoju transportu, nes daug greičiau ir patogiau galima būtų nukeliauti nuo vienos vietos iki kitos, be kamščių”, – mano gyventojai.
„Metro Vilniuje reikia, bet su dabartiniu meru mūsų miestui kažką gero gauti gali būti tik geras sapnas”, – piktinasi miestiečiai.
Kiti 16 proc. (268 balsai) tikina, kad miestui reikia tramvajaus.
„Jei ne metro – tai bent tramvajų. Kaip neandertaliečiai su tais troleibusais ir autobusais užgrūstuose kamščiuose. Prioritetas jau seniai nebeturi būti vien automobilių vartotojams. Prioritetas – kad žmonės, naudodami ekologiškiausias ir tvariausias transporto priemones galėtų keliauti greitai ir patogiai. Na, ir atskira gėda Vilniui, kad nesugebame nieko didesnio įgyvendinti be visokių skandalų ir vilkinimų. Kad ir kaip norėtųsi, kad ir kaip reikėtų, vargu ar po trisdešimties metų vilniečiai galės važinėti bent jau tramvajumi. Apie metro net kalbos nėra, čia nebent XXII amžiaus svajonė”, – rašo gyventojai.
31 proc. apklaustųjų (531 balsas) sako, kad jiems metro nereikia. Dar 3 proc. (51 balsas) klausimas pasirodė neaktualus.
Tuo tarpu portalo DELFI paklaustas, ar Vilniui nereikėtų kitokio tipo viešojo transporto, kurį matome kituose Europos didmiesčiuose, V. Benkunskas sutinka, kad to reikėtų, tačiau tam yra iššūkių.
„Mes turime ir mažesnių Europos miestų, kur turi metropoliteno sistemas, ir gyventojų, ir ploto prasme. Bet Vilniaus unikalumas yra tas, kad mes gyvenam 400 kvadratinių kilometrų mieste su 600 tūkst. gyventojų. Tai mūsų išsimėtymas, gyventojų tankis yra labai skirtingas ir teritorijomis labai nedidelis. Tam, kad metropoliteno sistema veiktų, išsilaikytų save, kai kuriais atvejais gyventojų tankio trūksta kartais iki dešimties kartų, nes kitaip bilietėlis gali kainuoti keliasdešimt eurų“, – portalui DELFI sakė Vilniaus meras.
Ir šis mero pasakymas supykdė gyventojus, kurie aktyviai komentuoja MadeinVilnius.lt apklausą. Deja, po apklausa nepavyko rasti komentaro, kuris palaikytų arba apgintų Vilniaus mero poziciją.
„Metropoliteno sistema niekada iš savęs neišsilaiko, tai yra pastoviai dotuojama VT rūšis, kai didžiąją dalį kaštų dengia miesto savivalda. Metropolitenas nedaromas, tam, kad atsipirktų, tai daroma dėl komforto ir patogumo. Matosi meras nelabai supranta apie ką kalba, žmogus visiškoje nenuovokoje, kas yra metropolitenas ir kam skirtas, bet manau Vilniuje reikėtų diegti tramvajų”, – savo nuomonę reiškia vilnietis.
„Jei problema „išsimėtymas”, tai kodėl vis patvirtinamos naujos statybos miesto pakraščiuose?”, – retoriškai klausia kitas gyventojas.
Panašu, kad metro ir tramvajaus klausimas kaitina aistras. Vilniečiai nesutinka su valdžios pozicija, o savivaldybė nuomonės dėl metro ar tramvajaus klausimo nekeičia jau kelis metus.
MadeinVilnius.lt apklausa vyko nuo pirmadienio, gruodžio 6, iki penktadienio, gruodžio 10 dienos. Viso apklausoje dalyvavo 1706 žmonės.

metro apsimoka, kada yra ne mažiau milijono gyventojų.Nemanau, kad visi apklausti buvo mažų pajamų ir neišsilavinę kaimiečiai.
Priminkit Valdui, kad tauta jį rinko balsuodama prieš Šimašiaus atrakcijas ir tikėjosi, kad meras kažką sutvarkys. Bet jis net gatvių nesugebėjo atsiaurinti. Gėda!
Ne tarybiniai laikai autostradas per miesto centrus tiesti a gatves tik siaures. Stase tu, stase.
Paryziaus bulvarus matei?? Ne? Nuvaziuok. Kiek tau moka leftistai???
Joniau tu Joniau, gatvės skirtos ne vaikščioti, o automobiliams važiuoti. Bet ką tokiems suprasti, kai neskiria gatvės nuo šaligatvio. Dar pasakyk, kad būstas nereikalingas ir visai gerai iš pašalpų gyventi. Kai nereikia niekur vaikų vežioti, kai laiko turi į marias, tai ir gatvių siaurų užtenka… Gal gana vieną kartą naudoti mobingą prieš vairuotojus. Jei jie turi automobilius, vadinasi, jų reikia.
visiškai nereikia jokio metro. Užtenka stumti brangias investicijas. Kai grįžtama prie metro klausimo paprastai būna užsibaigusi ar žlugusi kita investicinė kosminė afera. Tarkim, stadiono statybos. Nereikia stadiono – bus metro?
Idiotizmas!
taigi vilniečiai sako,kad jiems dabartiniu metu ir tikros a juostos pakaktų. O metro ar tramvajus atskira infrastruktūra todėl geriau prie a juostos galvoti apie viešojo transporto požeminius tunelis.
Tramvajai Vilniuje jau dabar galėtų riedėti Geležinio vilko g. Savanorių ir Laisvės prospektais. O jeigu bus platinimos gatvių juostos, tai sukels dar didesnę paklausą judėti automobiliu.
Nemanau,kad tramvajus kažkuo pranašesnis už autobusą ar troleibusą.Reiktų grįžti dešimčia metų atgal kai disciplina buvo ir juočkiai nelakstė už vairo. Daugumai į darbą nuvažiuot yra apie pusvalandį.Su metro tai greičiau nebus,jų stotelės tikraiturės apie 1 km tarpus. Pagalvokit
Tikras lobis šliaužti viešuoju… šliaužia 20-30 km/h, važiuoja kas pusvalandį… Į vieną juostą netelpa… Amžinai dvokiantys. Gal reikėtų įvesti bevaikio mokestį, kad tie visi bevaikiai pievų nerašinėtų.
Kaip zuikiui stop signalas tas metro reikalingas.
Cia tiesiog ne ta miesto valdzia, kuri galetu igyvendinti Vilniui reikalingus strateginius projektus, 10 metu nevilties su Simasiumi, dabar tas pats su Benkunsku, tiesiog randama simtai priezasciu, kad nieko neveikt, tai tiesiog yra nusikaltimas, jau dabar Vilnius yra kritineje situacijoje, retorinis klausimas, kas del to kaltas?
ką rinkot tą ir turit
vilnius yra vienas is keliu pasaulio sostiniu, kuris neturi tramvajaus. mes lygiuojames i moldovos sostine. todel maziau pezekime apie metro ir pradekime statyti tramvaju pagaliau.