A juostos Vilniuje šiuo metu sudaro daugiau nei 36 kilometrus, o nuo birželio vidurio A juostų tinklą papildys naujos atkarpos vienoje judriausių sostinės vietų – Kalvarijų gatvėje.

Viešojo transporto patogumas ir greitis – stipriausios paskatos persėsti iš automobilio. Įrengdami A juostas Kalvarijų gatvėje siekiame, kad kelionė viešuoju transportu į centrinę miesto dalį būtų kuo sklandesnė“, – sako Vilniaus vicemeras Tomas Gulbinas. 

Birželio 13–14 dienomis prasidės remonto darbai, kurių metu bus tvarkomas viršutinis asfalto sluoksnis ir ženklinamos viešojo transporto eismo juostos, taip pat bus tvarkomi prasčiausios būklės pėsčiųjų takai. Kad vairuotojai ir viešojo transporto keleiviai patirtų kuo mažiau patogumų, remonto darbai bus atliekami po vakarinio piko valandų ir nakties metu.

Kas keisis

Šiuo metu Kalvarijų gatvėje iki Kareivių g. sankryžos yra įrengtos dvi A juostų atkarpos abiem kryptimis. Naujos atkarpos numatomos šiose Kalvarijų g. vietose:

  • tarp Šeimyniškių g. ir Trimitų g. (0,8 km ilgio atkarpa);
  • tarp Daugėliškio g. ir Konstitucijos pr. (0,8 km ilgio atkarpa);
  • tarp Žalgirio g. ir J. Treinio g. (0,7 km ilgio atkarpa).

„Kalvarijų gatvė yra itin reikšminga susisiekimui su net šešiais rajonais – Šnipiškėmis, Žirmūnais, Baltupiais, Jeruzale, Šeškine ir Fabijoniškėmis. Įrengus Kalvarijų gatvės A juostą, poveikis bus net 12 procentų viso Vilniaus miesto viešojo transporto maršrutų, kuriuose greitės kelionės viešuoju transportu“, – komentuoja įmonės „Susisiekimo paslaugos“ vyr. planavimo specialistas Marius Berulis.

Kalvarijų gatvė jau šiuo metu yra viena pagrindinių viešojo transporto keleivių judėjimo ašių, todėl numatoma, kad gerinant viešojo transporto judėjimo sąlygas kelionei į miesto centrą ir iš jo viešojo transporto populiarumas ir keleivių srautai paaugs. 

Skaičiavimai rodo, kad papildomų A juostos atkarpų įgyvendinimas Kalvarijų gatvėje vienam keliaujančiam asmeniui (įvertinus bendrus kelionės laiko pokyčius keliaujančių viešuoju transportu ir automobiliu) Kalvarijų g. sutaupys 7 valandas per metus. Teigiamus pokyčius formuoja tai, kad viešojo transporto keleivių skaičius Kalvarijų gatvėje jau dabar didesnis nei automobiliu keliaujančių asmenų skaičius vidutiniškai 1,2 karto (viešojo transporto keleivių skaičius – 1292 keleiviai, automobiliu keliaujančių asmenų skaičius – 1064 keleiviai (2021 m. spalio mėn. duomenys).

Viešojo transporto eismo juostos įrengimas ne tik sutrumpins viešojo transporto keleivių kelionės trukmę, bet ir paskatins kitus eismo dalyvius rinktis viešojo transporto paslaugą, kas tiesiogiai turės teigiamą poveikį miesto centrinės dalies apkrovimui transportu. 

Prognozuojama, kad 2030 m. Kalvarijų g. viešuoju transportu keliaujančių asmenų skaičius išaugs 1,8 karto nuo esamų keleivių srautų, o patogiausias ir greičiausias kelionės būdas keliauti į miesto centrą ir iš jo bus viešuoju transportu. 

Vilniaus mieste vykdoma viešojo transporto eismo juostų plėtra padės keliauti sklandžiau ir iki 2025 m. – įrengus visas numatytąsias papildomas atkarpas – A juostų tinklas mieste viršys 47 kilometrus.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

46 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist