Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidutinio greičio matuoklių pastatė ten, kur avarijų net nebuvo, o jiems išleido kone milijoną eurų. Beveik pusę milijono eurų vidutinio greičio matuokliams išleido ir Vilnius. Šie matuokliai pažeidėjus fiksuoja jau mėnesį.
Panašu, kad vidutinio greičio matuokliai sostinės vairuotojus drausmina.
Tą patvirtina ir Vilniaus savivaldybė. Esą kol vidutinio greičio matuoklių įranga stovėjo, bet buvo tik testuojama, vairuotojai lakstė nesibaimindami.
„Iki tos dienos pažeidimų vidurkis buvo 2 tūkstančiai atvejų per dieną“, – sakė Vilniaus savivaldybės atstovas Eduardas Garbovskis.
Prieš mėnesį įrangą įjungus ir apie tai pranešus, pažeidimų skaičius krito kartais.
„Ženkliai pasikeitė situacija ir dabar svyruoja apie 300 atvejų per dieną, iš kurių apie 50 atvejų tų labai skubančių“, – kalbėjo E. Garbovskis.
Tačiau pasitaikė ir tokių kurie greitį viršijo daugiau kaip 50 kilometrų per valandą.
Geležinio Vilko gatvėje vidutinio greičio matuokliai veikia abiem kryptimis. Čia savivaldybės duomenimis pažeidėjų daugiausia.
Taip pat matuokliai vidutinį greitį matuoja Vakariniame aplinkkelyje nuo Pilaitės prospekto iki Oslo gatvės, Teodoro Narbuto gatvėje nuo Laisvės prospekto iki Sėlių gatvės.
Vienas ruožas vietą kas kurį laiką keičia.
Vilniuje vidutinio greičio matuokliai – naujiena, tačiau šalies keliuose – ne, ir jų skaičius pastaraisiais metais labai išaugo.
Valstybės kontrolė skelbia, kad pastaraisiais metais įrenginėdama naujas vidutinio greičio atkarpas „VIA Lietuva“ persistengė.
„2020-2022 metais, 29 atvejais iš 100 vidutinio greičio matuokliai buvo įrengti tuose kelių ruožuose, kuriuose pagal metodiką jie neturėtų būti įrengti“, – teigė Valstybės kontrolės atstovas Mindaugas Šalčius.
Taip pat valstybės kontrolė nustatė, kad dauguma ruožų, kur matuojamas greitis, ilgesni nei numatyta metodikoje.
Nustebino ir pasirinktos vietos rengti naujus matuoklius ateityje.
„Atskirais atvejais į tas prioritetines eiles įtraukti kelių ruožai, kuriuose nebuvo nei vieno eismo įvykio per numatytą laikotarpį, arba eismo įvykį sąlygojo ne nesaugus greitis“, – tęsė M. Šalčius.
„VIA Lietuva“ tikina, kad greičio matuoklių plėtra pernai jau sustabdyta, taisyklės, kaip ir kur turėtų būti statomi matuokliai, peržiūrimos.
„Atliekame metodikos tobulinimą, parenkant ruožus labiau akcentuojant ir suteikiant didesnį svorį būtent eismo įvykiams, kurie yra tiesiogiai susiję su viršytu greičiu“, – kalbėjo „VIA Lietuva“ atstovas Martynas Gedaminskas.
Esą greičio matuoklių pagrindinis tikslas ne bausti, o paskatinti laikytis saugaus greičio.
„Yra ženklus tiek sužeistųjų, tiek žuvusiųjų asmenų skaičiaus mažėjimas, būtent, tuose ruožuose, kur ir buvo įrengti greičio matuokliai“, – tikino M. Gedaminskas.
„Kodėl mes labai įsivaizduojame, kad greičio matuoklis turi būti ten, kur vyksta avarijos? Jis gali būti ten, kur vairuotojai linkę viršyti greitį ir taip juos pristabdo, kad tos avarijos neįvyktų. Jų gal ir nebuvo, bet galėtų būti“, – šnekėjo vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.
Šiuo metu valstybinės reikšmės keliuose veikia 72 momentinio greičio matuokliai, 131 vienoje atkarpoje matuojamas vidutinis greitis.
Autorius: Vytautas Dumbliauskas I LNK.LT
Kai biudžeto nesurenka normaliai, tai reik jiems kamerų. Kažin kiek ten kam maišė tie greit lekiantys geležinio Vilko gatvė? Dabar sustabdė eismą ir džiaugiasi. Tik daugiau teršia aplinką slinkdami kai sraigės. Bet matai, jie pažeidėjus tramdo. Šūdą jūs tramdot, nes už tos kameros vėl nuvažiuoja taip kaip vairuotojui norisi. Eilinis pasipinigavimas, ne kitaip.
Bausti bausti ir dar kartą bausti. Tai gal pastatykit greičio ženklus prieš matuoklius kaip visur europoj. O dabar kaip Afrikoj greičio matuoklis, bet ženklų nėra, o tai koks leistinas greitis?
Kodėl straipsniuose apie eisma yra klausiama ligonio Pakeno nuomones?
o daba filosofinis klausimas: jeigu sakot, kad virsijamas greitis yra toks baubas (netgi atkarpose kur nevyksta eismo ivykiai del didelio greicio), tai kodel zaidziates su radarais ir matuokliais? Ar ne paprasciau butu ip!st reikalavima i masinas visiem susimontuot greicio sekimo/raportavimo prietaisus? Ar bijot kad zmones su sakem isnestu?
Pavardes tu, kas tieke ir pavardes tu, kurie irenginejo.
Kas čia toks būsi kad pavardžių reikalauju? Nebegali lakstyt su supuvusiu bemsu mieste kaip išprotėjęs tai rūgštys kyla?
O ka tau vidurius spaudžia ar bijai kad tu busi ten sąraše patriotas …..
Gaila, kad ir neprotsujantys gali komentuoti… Kai Zuokas buvo meru, buvo uždraudęs fotoaparatus Vilniuje. Tai net policija stebėjosi, kad tuo metu ir avarijų nepadaugejo, ir kamščiai issisklaide
Super, abejais atvejais. Tinkamai funkcionuojančioje demokratinėje valstybėje turi veikti taip vadinamas svertų ir patikrinimų mechanizmas. Valstybės kontrolė pateikė ekspertinį vertinimą, nustatė nukrypimų nuo metodikos – Via Lietuva sustabdė priemonių plėtrą ir pakartotinai vertina savo metodikas. Sistema veikia.
Savom lesom panaikins netinkamai irengtus matuoklius ar paprasciausiai pakeis „metodika”?
Pagrindinis tokslas yra bausti bausti ir dar karta bausti
Tai vazinek normaliai ir niekas taves nebaus, ar per sunki koncepcija?
Cia jau senai aisku, kad tie brangus matuokliai yra usuotu bebru karmuske. Kuo daugiau ir brangesniu viesuju pirkimu tuo bebrai sotesni