Po beveik 30 metų pertraukos iš Vilniaus į Taliną vėl galima pasiekti traukiniu. Suderinus maršrutus, atsirado visiškai funkcionuojantis kasdienis susisiekimas. Yra besidžiaugiančių, tačiau optimizmas dingsta, išgirdus, jog bilietai, kurių prireiks net trijų, atsieis apie 50 eurų, kelionė lauks su dviem persėdimais ir truks ilgiau nei 10 valandų. Skeptiškas ir kelionių organizatorių vertinimas.
Po beveik 30 metų pertraukos – galimybė pasiekti viduramžių paveldu besididžiuojantį Taliną traukiniu per vieną dieną.
„Labai puikiai, puiki kelionė“, – teigė vyras.
Paklausta, kokie kelionės iš Talino įspūdžiai, moteris atsakė: „Nuostabūs.“
Į klausimą, ar neprailgo, atsakė: „Ne.“
Tvarkaraščių suderinimą, kaip jis veikia, išbandė ir trijų Baltijos šalių vežėjų – „LTG Link“, „Vivi“ ir „Elron“ – vadovai.
„Pirmas įspūdis geras, maršrutas veikia, viską pavyko suderinti sklandžiai tarp trijų šalių, džiaugiuosi“, – šnekėjo „Elron“ generalinis direktorius Lauri Betlem.
„Tarptautinį maršrutą suderinti trunka daugiau nei metus. Visi vežėjai, kol gauname kelius ir laikus“, – kalbėjo „LTG Link“ generalinė direktorė Kristina Meidė.
Bet ovacijas nuslopina žinia, jog kelionės trukmė – 10 valandų ir 30 minučių.
„10 valandų, tai kaip nuskristi į Tokiją“, – pabrėžė moteris.
Ilgai, nes lėtai, vidutiniškai 100 kilometrų per valandą. Traukiniais važinėjanti Jolanta gyvena Vokietijoje ir dabar trumpam grįžo į Lietuvą, tad skirtumas keliaujant Vokietijoje yra.
„Daug greitesni, yra tokių, kur važiuoja virš 300 kilometrų per valandą greičiu, tad per visą Vokietiją nuvažiuoti yra labai gerai“, – aiškino pašnekovė.
Tokios trukmės kelionė patraukli galėtų būti tik jaunimui, mokiniams.
„Jauniems keliautojams nėra taip svarbu laikas“, – teigė „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė Žydrė Gavelienė.
„Šiandien yra trumpiausias laikas, ką galime padaryti“, – tikino K. Meidė.
„Metų gale tikimės infrastruktūros pagerinimo Estijos teritorijoje, mes sutrumpinsime kelionę iki 9 valandų“, – nurodė „Vivi“ generalinis direktorius Raitis Nespors.
„Jeigu kalbėtume apie 4 valandų kelionę iš Vilniaus į Taliną, mes turime sulaukti „Rail Balticos“, – aiškino L. Betlem.
Laikas – pinigai, o kelionė traukiniu nuo Vilniaus iki Talino atsieis apie 50 eurų. Keliones organizuojantys sako, jog šiai dienai yra ir perpus pigesnių variantų.
„Autobusu – 25 eurai. Jeigu vidutiniu automobiliu važiuoti vienam – 60–70 eurų“, – tikino gidas, kelionių organizatorius Vladas Ulinskas.
Per 10 valandų būtų galima ir numigti, jei netektų persėsti, o persėdimų bus ne vienas, o du. Iš traukinio į traukinį peršokti teks per 12–19 minučių Rygoje ir Latvijos–Estijos pasienio mieste Valgoje.
„Rizika, kad jeigu nors vienas traukinys neišvyktų ar vėluotų, keliautojas galėtų likti vidury kelio“, – kalbėjo „Estravel Vilnius“ generalinė direktorė.
„Senais laikais, 1990-aisiais, sovietmečiu, Vilnius turėjo tiesioginį traukinį į Taliną, kur nebuvo persėdimų. Kelionė nebuvo trumpa, nes buvo dyzeliniai lokomotyvai, bet bent jau nebuvo persėdimų. Vienas įdomiausių maršrutų – iš Vilniaus buvo galima nuvažiuoti į Odesą be persėdimo, per visą Ukrainą ir Baltarusiją“, – tvirtino V. Ulinskas.
„Labai tikime, kad artimiausioje ateityje galėsime pasiūlyti tik vieną persėdimą į traukinį“, – pabrėžė „LTG Link“ generalinė direktorė.
Ir tai – tikėtina – dar ne didžiausias nepatogumas. Norint iš Vilniaus pasiekti Taliną, reikės ir trijų atskirų bilietų.
„Reikia pirkti iš trijų geležinkelio operatorių, reikia žinoti stotis, kur važiuoti, kada išlipti ir kada pirkti. Tie dalykai apsunkina“, – sakė Ž. Gavelienė.
Geležinkeliai patys žada tai artimiausiu metu sutvarkyti.
„Šiandien taip, tačiau kelių mėnesių perspektyvoje tikrai pasiūlysime klientui galimybę nusipirkti vieną bilietą“, – teigė K. Meidė.
Automobiliu keliones organizuojantis Vladas sakė, kad šio tvarkaraščio didžiausias pranašumas – galimybė pasiekti antrą pagal populiarumą Estijos miestą.
„Į Tartu automobiliu šiek tiek sunkiau nusigauti – nėra tokių gerų plentų, o į Taliną važiuojama geriausiais keliais Baltijos šalyse“, – kalbėjo gidas, kelionių organizatorius.
Geležinkeliečiai tikisi, kad kryptis Vilnius–Talinas bus tokia pat populiari, kaip prieš metus atsiradęs maršrutas Vilnius–Ryga.
Geležinkeliai giriasi, kad Vilnius–Ryga pasiteisino. Juo pravažiavo beveik 62 000 keleivių.
Tačiau kelionių specialistai sako, jog suderintas tvarkaraštis į Taliną kol kas vargu, ar konkuruos su autobusu ar tik valandos trukmės skrydžiais.
„Per daug ir per anksti. Kai bus „Rail Baltica“, turėsime trumpesnes keliones“, – tikino V. Ulinskas.
„Jeigu kelionė truktų mažiau nei 4 valandas, būtų vienas bilietas ir ne tiek daug sustojimų, o maršrutas jungtų Kauną – būtų pozityvu“, – pabrėžė Ž. Gavelienė.
Autorius: Aušra Šiaulytė I LNK.LT
Visai smagu , dar geriau vietoj esamų 3 vagonų galetų paleist 1 vagono bėginį autobusą kuris dabar kursuoja i panevėžį ir būtinai 10 persėdimų padarykite
Jau po 5 val pavargstama važiuot o jie siūlo 10 val. Gėda , bent jau miegamujų vagonų nupirktu ,matyt ir to nesugeba
Suwalkai- Poznanė 629km 7val.15min. ir 20€.
Klausimas nr1 už ką +30€?
Sovietiniais laikais traukiniu iki Talino apie 8,30 val. Po 35metu apie 10valandu.
P
Paskaičiuokime: tarkim 4 asmenų šeima iš VLN nori savaitgalį praleisti Taline. Bilietas vienam į vieną pusę 50 €. Keturiems į abį puses: 400 €. Atstumas iki Talino 600 km. Su lengvuoju automobiliu bus apie 30-40 litrai kuro po 1,6 €/l bus 48-64 €. Kelionė į abį puses nuosavu automobiliu kainuotų 96 – 128 €.
Kelionės nuosavu automobiu trukmė apie 7 valandas.
Išvada: jeigu keliauji vienas – galima važiuoti ir traukiniu, bet jeigu dviese ir daugiau – trukmes ir išlaidų požiūriu apsimoka automobiliu.
Greitą traukinį daryti ir be jokių persėdimų, labai reikalingas maršrutas
2025 m. 10 val. trunkanti 600 km kelionė tarp dviejų Europos sostinių yra gėdingas rezultatas. Vietoje to, kad LTG antrą mėnesį savo trimitą pūstų dėl šio dalyko, norėčiau girdėti realius planus, kaip tokia kelionė galėtų sutrumpėti BENT iki 6 val., nes dabartiniai tempai ir dviejų persėdimų „patogumas” tinka nebent pensininkams ar turistams, kurie neturi daug planų nei Taline, nei Vilniuje.
Nesitikėčiau didesnių pokyčių iki Rail Baltic traukinių bėgių. Greičiausias autobusas dabar užtrunka apie 8.5 valandas, žemiausia kaina yra apie 20 EUR. Smagu būtų nuvažiuoti iki Talino su traukiniu, bet patariu rinktis autobusą jeigu norisi greičio, mažesnės kainos ir pan.
Atskleisiu paslaptį, tik nenualpkit – nėra tiek daug taliniečių, kurie turėtų reikalų VLN ir atvirkščiai. O greitiesiems traukiniams būtinas nuolatinis didelis srautas. Juokinga kai kaklietkepės namų šeiminykės ir bedarbiai egZpertai klykauja, kad va jau kad važiuotų turistai, tai važiuotų, bet yra tiesioginiai busikai, kur pusė keleivių iš tiesiog Rygoj išlipa, yra lėktuvai, yra susidomėjusių, bet anšlago kaip ir nėra? Dar prisiūtgalviai lygina su greitaisiais tarp Berlyno ir Paryžiaus, abu milijoniniai miestai – yra srautas, yra ir traukinys. Bet ne kiekvienas turbūt supranta kas tas milijonas išvis yra, nu ką padarysi, sovietinė švietimo sistema pasiekė savo.
Gal apsiramink šiek tiek su epitetais, tu visada diskutuodamas taip bjauriai nepagarbus?
Sentimentą išreiškiau: 10 val. kelionė nuvykti 600 km atstumą yra apgailėtina ir nematau reikalo švęsti antrą mėnesį. O tavo postringavimai – nei šilta, nei šalta. Yra daug pavyzdžių, kaip veikia efektyvūs rail tinklai ir tarp kitų miestų, nei Paryžius ar Londonas, niekas apie ekstremalius (didžiausių miestų) pavyzdžius ir nediskutuoja.
Tegul padaro 20 val. Ir dar kokius penkis persedimus . Idiotizmui ribų nera
Visiškai sutinku. Pridėkim prie 10 val. dar 6 val. Ir tu jau Lisabonoje!