Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog per artimiausius keturis metus Lietuvoje veikiausiai nebus ardoma rusiška geležinkelio vėžė. Nors socialdemokratas pažymi, jog ilgainiui reikėtų pereiti prie europinės vėžės standartų, ministras akcentuoja, jog tai – itin dideli pokyčiai, reikalausiantys ne vieno šimto milijono eurų lėšų.
„Abejoju, ar tai bus prie manęs (ardoma rusiška geležinkelio vėžė – ELTA). Atsakymas toksai, ar šiandien reikia ardyti – na, nereikia ardyti, nes šiandien iš esmės visas Lietuvos geležinkelių riedmenų parkas yra ant tos vėžės ir pastatytas. Ką reiškia jį nuardyti? Tai reiškia, kad mes sugriausime visą savo infrastruktūrą“, – ketvirtadienį „Žinių radijui“ sakė E. Sabutis.
„Žiūrint į ateitį – taip, būtų gerai, kad pereitume prie europinių vėžės standartų, tačiau tai nėra tik bėgiai. Tai daug įvairių klausimų, ties kuriais, beje, ir dirbame. Tai, kad vien pereitume prie pasiaurintos vėžės, dar nereiškia, kad visi klausimai išspręsti: yra aibė teisinių klausimų – ir techninių, ir technologinių, kuriuos lygiai taip pat reikia išspręsti. Nes susiaurinti bėgius – tai reiškia, kad mes ir visus riedmenis turime pakeisti. O tai yra tikrai ne vieno šimto milijonų investiciją. Tą mes turime daryti, bet, aišku, tą turime išsidėlioti laike“, – dėstė ministras.
ELTA primena, kad 2022 m. vasarį prasidėjus plataus masto Rusijos invazijai į Ukrainą, Lietuvoje buvo diskutuojama, ar reikėtų atsijungti nuo rusiškos geležinkelio vėžės. Šia vėže kroviniai Lietuvos teritorija gabenami į Kaliningradą.
Pastaroji rusiška vėžė yra platesnė nei naudojama Europos Sąjungoje.
Augustė Lyberytė (ELTA)
Ner kur saibu kist?galit ardyt, dar sovietinius namus sugriaukit, oro uostus, gelezinkelio stotis
Manau reikia neardyti o investuoti į susiaurintus bėgius visur! Tegul lieka relikvija, bet kad ją pasinaudotų agresijos atveju – reikia užblokuoti. Ir investuojam investuojam į europetiškas vėžes – nei cento senosiom.
E. Sabutis, sabotažnikas, besistengiantis išlaikyti seną sovietinę vėžę okupantams iš belorusijos ir kaliningrado , buvęs „Achemos” personalo vadovu, Jonavos greitosios pagalbos direktoriumi, dar Jonavos savivaldybės meru. Kaip tokias mažareikšmes pareigas užėmęs, dar tokiame siaurame regione, tapo susisiekimo ministru?
Jūs būki
Lietuvos geležinkeliai visuomet buvo atvirai prorusiški. Dabar irgi planuoja rusišką vėžę palikti rusų ir belorusų okupantams. Daugiau nei 30 metų kaip atstatyta Nepriklausomybė. Teisti už sabotažą, kai per tiek laiko LG nesugebėjo pasinaudoti ES lėšomis ir sovietinę vėžę, kuria rusai ir belorusai gabens savo ginkluotę ir šovinius, pakeisti europietine vėže, kad okupantai iš rytų negalėtų geležinkeliu pasinaudoti. Tai nusikaltimas. O tokį ministrą irgi būtina teisti už sabotažą.