LTG grupės keleivių vežimo bendrovės „LTG Link“ duomenimis, pernai Lietuvoje į galinę stotį laiku atvyko 97,8 proc. traukinių. Tai yra daugiau nei Tarptautinės Geležinkelių Sąjungos (UIC) skelbiamas kelerių metų vidutinis rodiklis tarp keleivių vežimo įmonių Europoje, kuris pastaruoju metu yra apie 90 procentų, 2023 metais jis siekė 88 procentus.
Lietuvos traukinių punktualumas pernai pasiekė rekordinį skaičių – 97,8 procentus. 2023 metais į galinę stotį laiku atvyko apie 95 proc. traukinių. 2022 m., kai nebuvo vykdomi traukinių punktualumą reikšmingai veikiantys strateginės reikšmės infrastruktūros darbai, į galinę stotį atvyko apie 97 proc. traukinių, 2021 m. – apie 93 proc. traukinių.
Palyginti, Prancūzijoje traukinių punktualumas 2023 metų UIC ataskaitoje siekia 89 procentus, Vokietijoje – 91 procentą, Danijoje – 87 procentus, Austrijoje ir Nyderlanduose – 96 procentus. Mažiausi punktualumo rodikliai UIC ataskaitoje fiksuoti Portugalijoje ir Slovėnijoje – 67 procentai.
„LTG Link“ 2024 metais kasdien Lietuvoje atliko daugiau kaip 176 reisus traukiniais ir iš viso per metus keleivius vežė beveik 65 000 reisų.
„Kiekviename traukinyje galutinį tikslą laiku nori pasiekti nuo kelių dešimčių iki kelių šimtų keleivių, todėl net ir vieno traukinio vėlavimas – mums yra itin jautrus. Siekiame, kad mūsų keleiviai, pasirinkę kelionę traukiniu, savo tikslą pasiektų numatytu laiku. Todėl mums yra didelis pasiekimas, kad 2024 metais dar daugiau traukinių atvyko pagal tvarkaraštį. Didesnė dalis vėlavimų yra susijusi su išoriniais faktoriais. Pavyzdžiui, liepos mėnesį galinga audra sutrikdė traukinių eismą, tačiau prioritetą teikiant keleiviniam maršrutui, apie 60 LTG grupės brigadų, dirbusių tą dieną visoje Lietuvoje, traukinių eismą stabilizavo itin greitai“, – sako „LTG Link“ vadovė Kristina Meidė.
Anot K. Meidės, nepaisant to, kad Lietuvoje punktualumu pasižymime labiau, nei kitos Europos šalys, „LTG Link“ sieks, kad kiekvienas keleivis galutinį kelionės tikslą pasiektų laiku. Tikimasi, kad traukiniai į galutinę stotį atvyks greičiau ir punktualiau, kai bus baigti elektrifikacijos darbai svarbiausioje šalies geležinkelio linijoje Vilnius–Klaipėda, nes nemažai vėlavimų Lietuvoje nulėmė infrastruktūros darbai ir su jais susiję greičio ribojimai, įgyvendinant vieną didžiausių geležinkelių infrastruktūros modernizavimo projektų mūsų šalyje.
Planuojama, kad 2026 metais šiuo maršrutu keleiviai jau galės vykti naujais elektriniais traukiniais. Skaičiuojama, kad geležinkelių tinkle veikiančių vežėjų kuro sąnaudos sumažės maždaug trečdaliu, o į aplinką nebus išmesta apie 150 000 tonų teršalų per metus.
5 traukinių punktualumas tarp 4 miestų nelygus 600 traukinių tarp 30 miestų… ką jūs lyginat?