Traukiniai

Baigta modernizuoti Valčiūnų pervaža

Modernizuota Valčiūnų stoties 21+848 km pervaža yra Vilniaus geležinkelio aplinkkelio ruože Kyviškės-Valčiūnai-Vaidotai-Paneriai, per kurią nuo 2018 m. nukreipiama dauguma prekinių traukinių srautų, kurie vyksta IX koridoriumi per Kaišiadoris ir Radviliškį. Aplinkkelis imtas intensyviai naudoti sėkmingai užbaigus antrųjų kelių įrengimą ruožuose Kyviškės-Valčiūnai, Pušynas-Paneriai. Ateityje planuojami dar didesni krovinių sraurai, kurių augimas sietinas su 2023 m. numatomu IXB koridoriaus elektrifikavimo programos užbaigimu.

Įrengus Valčiūnų geležinkelio stoties 21+848 km pervažos prieigose skaidrias akustines garso sieneles buvo apribotas matomumas kelių transporto priemonių vairuotojams ir lokomotyvų mašinistams. Dėl eismo saugumo greitis pervažoje buvo apribotas iki 25 km/val. Siekiant įdiegti papildomas apsaugos priemones ir padidinti greitį, pervažoje buvo įrengtos laikinos matomumą gerinančios priemonės – sferiniai veidrodžiai, dėl kurių minėtą greitį buvo galima padidinti iki 40 km/h.

Siekiant sistemiškai gerinti situaciją geležinkelio pervažose, 2018 m. pabaigoje pradėta įgyvendinti pervažų modernizavimo programa. Atlikus viso Lietuvos geležinkelių tinklo pervažų analizę ir įvertinus visų pervažų saugumą, Valčiūnų geležinkelio stoties 21+848 km pervaža identifikuota kaip viena iš rizikingiausių, tad nuspręsta ją modernizuoti pirmą. Ši pervaža patenka į itin intensyvų transporto koridoriaus krovinių maršrutą, kurio planuojamas augimas iki 2030 m. turėtų siekti 30 proc.

 

Modernizavimo tikslas – užtikrinti saugų traukinių, automobilių ir pėsčiųjų eismą Valčiūnų geležinkelio stoties 21+848 km pervažoje ir padidinti jos pralaidumą, atsisakant šiuo metu galiojančio traukinių važiavimo greičio pervažose apribojimo. Šie tikslai pasiekti įdiegus eismo organizavimo ir saugos priemones, tokias kaip automatinė pervažos signalizacija, automatinė pėsčiųjų perėjų signalizacija ir vaizdo stebėjimo sistema. Taip pat buvo pasitelktos inovatyvios priemonės – kliūties pervažos zonoje aptikimo sistema ir kelio dangos pervažos prieigose stebėjimo sistema, informacinės švieslentės, kurios skirtos eismo dalyvių informavimui.

„Modernizuotas pervažos ir pėsčiųjų perėjų apšvietimas – pirmą kartą pervažoje įdiegta atsinaujinančių elektros šaltinių įranga – saulės jėgainė su kolektoriais ir saulės baterijomis,  kurios pagalba „žalia” energija bus aprūpinti visi pervažą modernizuojantys įrenginiai”, – dalinasi „LTG Infra” generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Pavyzdiniame projekte įdiegtų priemonių veiksmingumas bus matuojamas realiomis eismo ir eksploatacijos sąlygomis, o jeigu bus įvertinta teigiama jų nauda, minėtos priemonės bus taikomos kitose  pervažų modernizavimo projektuose.

 

Įgyvendinus Projektą pagerintas eismo valdymo efektyvumas, padidintas eismo saugumas, sumažinta eismo įvykių ir žūčių bei traumų, galinčių įvykti pervažoje, tikimybė ir skaičius (lyginant su praėjusiais metais), padidintas pralaidumas, sumažintas pervažoje nustatytas traukinių greičio apribojimas, sutrumpintas kelionės traukiniu laikas, sumažintas CO2 emisijų kiekis.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
7 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
1 Komentaras
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Algimantas

Jeigu čia kalba eina apie Juodšilių pervažą, tai nesuprantu kam paliko STOP ženklą, nes gi yra automatinis šlagbaumas, o taip mašinos turi sustoti ir vėl gazuoti, taip tik padidina CO kiekį ir sudaro kamščius

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button