Šalyje per praėjusius metus registruoti elektromobiliai sudarė tik 2,22 proc. visų registruotų automobilių. Nors Lietuva šiuo atžvilgiu smarkiai atsilieka nuo kitų Europos šalių, ekspertai teigia, kad padėtis netrukus turėtų keistis dėl sparčiai augančios antrinės elektromobilių rinkos, rašoma pranešime žiniasklaidai.

„Jau šiandien galima įsigyti pakankamai įperkamų – nuo 17 iki 25 tūkst. eurų kainuojančių – naudotų elektromobilių, kurie mieste gali nuvažiuoti 150–200 km. Tokių elektromobilių antrinėje automobilių rinkoje kiekvieną dieną atsiranda vis daugiau. Ir pernai, ir šiemet mūsų svetainėje buvo patalpinta po maždaug 500 įperkamų elektromobilių pardavimo skelbimų“, – sako Evaldas Narbuntovičius, portalo „Autogidas.lt“ vadovas.

Jo teigimu, jeigu daugiausia važinėjama mieste, pakanka ir paties pigiausio šiuo metu rinkoje esančio elektromobilio – maždaug 6 iki 10 tūkst. eurų kainuojančio „Nissan Leaf“, kurio nuvažiuojamas atstumas yra 80–100 km.

„Regitros“ duomenimis, 2021 m. naudotų elektromobilių (ir grynųjų, ir įkraunamų hibridų) registruota daugiau nei naujų. Pernai Lietuvoje registruoti 1155 nauji grynieji elektromobiliai ir 1347 naudoti. Įkraunamų hibridinių automobilių parką papildė 402 naujos ir 935 naudotos transporto priemonės.

Pagreitis su kliūtimis

„Antrinė elektromobilių rinka iš esmės pradėjo formuotis tik praėjusiais metais. Jų elementariai nebuvo, nes apskritai elektromobilių istorija yra pakankamai trumpa. Patys elektromobiliai pradėjo populiarėti 2016–2017 m. ir tik dabar jau galima rasti parduodamų 4–5 metų senumo elektromobilių. Šiuo metu stebimas antrinės rinkos augimo pagreitis“, – sako Laurynas Boguševičius, elektromobilių salono „Deals on Wheels“ vadovas.

E. Narbuntovičius be elektromobilių rinkos augimo pastebi ir priežastis, dėl kurių šis augimas gali būti lėtesnis, nei tikimasi.

„Antrinė elektromobilių rinka ir toliau augs. Jos augimas didele dalimi priklausys nuo pirminės rinkos augimo, o šis pastaruoju metu buksuoja dėl stringančios pasiūlos. Pirminės rinkos augimo kreivė po 5–6 metų natūraliai atsispindės antrinėje rinkoje. Bet pirminės rinkos ribotumo efektas antrinėje rinkoje juntamas ir dabar – nėra tokios geros pasiūlos, o ir kainos aukštesnės“, – teigia jis.

Elektromobilių rinkos augimą skatina ne tik noras važiuoti tvariau, bet ir pati vairavimo patirtis – automobilio dinamiškumas, tylumas, patogumas. Tačiau antrinei rinkai nelabai palanku tai, kad prieš 5–6 metus pagamintų elektromobilių vienu įkrovimu įveikiamas atstumas buvo nedidelis.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

3 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Kitas pranešimas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

TAIP PAT SKAITYKITE

Reklama

Ar pritariate, kad Vilniaus viešojo transporto bilietai būtų suskirstyti pagal zonas?

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.