Transportas

Pagaliau: kelyje A1, Vilnius–Kaunas, pradeda veikti greičio valdymo ir įspėjimo sistema

Magistralinio kelio A1 Vilnius–KaunasKlaipėda ruože nuo Vilniaus iki Kauno jau veikia 49 naujos greičio valdymo ir įspėjimo sistemos (toliau – KIŽ), kurios informuoja vairuotojus apie eismo sąlygas, reguliuoja leistiną greitį, praneša apie galimai atsiradusias kliūtis kelyje. Įrangą iš rangovo VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – Kelių direkcija) planuoja pilnai perimti iki šių metų kovo mėn.

KIŽ sistemas sudaro elektroniniai kintamos informacijos kelio ženklai, orų sąlygų jutikliai, fiksuojantys kelio dangos būklę, temperatūrą, vėjo stiprumą ir kitus parametrus, bei transporto srautų analizavimo įrenginiai, apskaičiuojantys eismo srautus konkrečiose kelio vietose.

„Modernios elektroninės informacijos sistemos – būtina šiuolaikinio kelio sudedamoji dalis. Šios sistemos, kai keičiasi eismo sąlygos, padeda vairuotojams pasirinkti saugų greitį, numatyti galimus eismo trikdžius, kad būtų ne tik užtikrintas saugus susisiekimas, bet ir taupomas kelionės laikas. Tuo pačiu šis greičio valdymo ir įspėjimo sistemų įrengimas – svarbi magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda rekonstravimo pagal automagistralėms keliamus reikalavimus plano dalis“, – pabrėžia Kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius.

 

KIŽ veikia kaip vaizdo ekranai. Juose atvaizduoti greičio ribojimo ir įspėjamieji kelio ženklai, kurių vairuotojai privalo paisyti. Kaip nurodoma Kelių eismo taisyklėse, jeigu kelio ženklo ir kelių ženklinimo reikalavimai skiriasi, reikia vadovautis kelio ženklu. Kai kelyje įrengti kintamos informacijos kelio ženklai, vadovaujamasi kintamos informacijos kelio ženklais. Be abejo, visais atvejais vairuotojai patys turi atsakingai vertinti eismo sąlygas bei pasirinkti saugų greitį, kuris gali būti mažesnis nei maksimaliai leistinas.

Taip pat eismo dalyviams teikiama realaus laiko informacija apie pasikeitusias važiavimo sąlygas. Sistema surenka duomenis iš skirtingų kelyje įrengtų jutiklių ir „priima sprendimą“, kokį kelio ženklą atvaizduoti KIŽ ekrane. Tokiu būdu eismo dalyviai operatyviai informuojami apie tuo metu aktualias eismo sąlygas. Kelių direkcija KIŽ pagalba taip pat įspės eismo dalyvius apie kelyje vykdomus darbus, eismo įvykius ar kitas kliūtis.

Be projekto kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, šiais metais taip pat įgyvendinama sutartis dėl 25 greičio valdymo ir įspėjimo sistemų įrengimo valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, ruože nuo Kauno iki Marijampolės.

 

Šiuo metu Lietuvoje, kartu su minėtomis, jau įrengtos 75 greičio valdymo ir įspėjimo sistemos.

Pirmoji tokia greičio valdymo ir įspėjimo sistema Lietuvoje įdiegta 2014 m. prie Jakų žiedinės sankryžos, esančios Klaipėdoje.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
35 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
9 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
TimasTimuras

Aš siūlau dėl saugumo padaryti juostinius transporteriais. Atvažiavai į A1 kelią, atsistojai į transporterį ir saugiu greičiu nugabeno iki reikiamo posūkio 😁

Kada

Kada pagaliau uždraus fūroms daryti lenkimus magistralėje?

Domis

Kaip tik reikia dziauktis kaip panesa toliau kas gali but. Abdruk blogas matamumas uz 1km o jus nieko nezinot ir padarot avarija kas kaltas tada? O dabar bus kad ispeja, kad kazkas negerai uz kiek km arba m.

Vytas

Tu rimtai ar apsimeti?..

Vytas

Dar vienas debilizmas už milžiniškus pinigus. Kažkas gerai uždirbo…

Vaclovas

Skoda Superb nusipirkau, lenkiu atsilošęs, kaip dabar bus. – Lygiai su fiatais?

Būtinai

MALATEC, SENELIUMBAI. GRYNAI TAVO SUPERB INDIKUOJA NE TIK MAŠINOS MODELĮ, BET IR TAVO SOCIALINĮ STATUSĄ. GRYNAI KOKIAIS 3-4 LAIPTELIAIS AUKŠČIAU ESI SOCIALINEI PIRAMIDĖJ UŽ VISUS TUOS UBAGUS SU FIAT’AIS.

Zopas

Važiavau kai oro sąlygos buvo neblogos. Drąsiai 100-110 galima važiuoti, kintami ženklai rodo 90km/h max. Visiškai ne į temą, o apie betvarkę kai kertasi kintamos ir stacionarių ženklų nurodymai – patylėsiu.

Būtinai

Kai kažkas įlekia į griovį ir užsimuša, nes viršijo greitį, Zopas ir panašūs mąsto taip: “na kaip gi čia taip? MAN tai taip tikrai niekada neatsitiks”. Tada važiuoja ant 110 km/h (nes pats, būdamas didelis meteorologijos ir eismo sąlygų ekspertas, iškiša paseilėtą pirštą pro langą ir nusprendžia, kad drąsiai galima važiuoti) ir slysta ir įvažiuoja į medį. Tada kiti zopai sako: “ot loxelis, man tai jau niekada taip nebus”. Ir tada nežinia iš kur, kiekvienais metais turime bent 10 žuvusiųjų keliuose, nes buvo viršytas greitis. Bet ten nesiskaito, ten žvaigždės sukrito arba pilnatis gal buvo. MAN TAIP NIEKADA NEBUS. Aš… Skaityti daugiau

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button