Lietuvos oro uosto tinklui priklauso oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Iš trijų oro uostų skrydžių ir keleivių skaičius nedidėjo tik šalies sostinėje. Nors Vilniaus oro uoste keleivių yra mažiau – užsienio turistų skaičius sostinės gatvėse toliau sparčiai auga.

Visai neseniai du Vilniaus oro uosto lyderiai – ,,Wizz Air” ir ,,Ryanair” – sumažino skrydžių iš sostinės skaičių. Šiemet ,,Wizz Air” nebeskraidino į lietuvių pamėgtus miestus: Varšuvą, Stokholmą, Gdanską, Agadirą, Geteborgą. Nors spekuliacijų apie tai, kodėl Vilniuje sumažėjo keleivių ir skrydžių kiekis yra daug, Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas Aurimas Stikliūnas tikina, kad tokie pokyčiai yra susiję su laikotarpiu, kai globali situacija aviacijos rinkoje buvo ir iš dalies lieka išties įtempta. Vis dėl to tikimasi, kad sulėtėjimas bus tik trumpuoju periodu.

,,Priežastys, lėmusios aviacinių srautų lėtėjimą bendrai Europos rinkoje – bendro pasaulinio vidaus produkto lėtėjimas, aukštame lygyje išliekančios naftos kainos, draudimas vykdyti skrydžius su „Boeing 737 MAX” modeliu, užsakomųjų skrydžių paklausos mažėjimas būtent Europoje. Visame šiame globalių iššūkių kontekste įtaką iš dalies jaučia ir mūsų šalies oro vartai”, – komentuoja A. Stikliūnas.

Tuo tarpu, kai Kauno oro uostas pervežė 16% daugiau keleivių negu pernai, o Palangos – 3%, Vilniuje neužfiksuota jokio keleivių srauto augimo. Nepasikeitė ir vykdomų skrydžių kiekis, net jeigu lyginsime su 2018 metų statistika – šiemet vasarą buvo mažiau skrydžių negu pernai.

,,Trečią ketvirtį turėtą keleivių skaičiaus augimo sulėtėjimą Vilniaus oro uoste vertiname kaip labai laikiną. Prognozuojame, kad šių metų pabaiga ir 2020 metai bus tolesnio, nuosaikaus augimo laikotarpis. Žvelgiant vien jau į šio spalio keleivių srauto statistiką Vilniaus oro uoste, matome, kad augimas vėl yra apie 4 proc.”, – sako  Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas.

Spalio pabaigoje Vilniaus oro uostas pradėjo naują šių metų žiemos sezoną. Jau šį rudenį iš Vilniaus oro uosto galima bus pasiekti Londono Sautendo oro uostą, antrą pagal dydį Ukrainos miestą Charkovą bei Izraelio kurortą Eilatą. Be to naujas vežėjas Lietuvos rinkoje – Austrijos pigių skrydžių oro bendrovė ,,Laudamotion”, siūlo tiesioginį skrydį į Vieną. Keliauti naujomis kryptimis keleiviai taip pat galės iš kitų Lietuvos oro uostų. Iš Kauno galima bus pasiekti Tel Avivą, o iš Palangos lėktuvai skraidins keleivius į Norvegijos Bergeną.

Taip pat Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ nuo 2020 m. vasaros sezono žada padidinti skrydžių iš Vilniaus į Rygą ir Taliną skaičių.

,,Toliau tęsiame aktyvias ir rezultatyvias diskusijas su oro bendrovėmis dėl naujų krypčių ir dažnio didinimo”, – tikina Aurimas Stikliūnas.

Populiariausios šalys, į kurias vykstama iš Lietuvos oro uostų išlieka nepakitusios. Sąrašo viršuje tvirtai laikosi Jungtinė Karalystė, į kuria vyksta net 20% keleivių. Antroje vietoje su 10% yra Vokietija, toliau atitinkamai 9 ir 7 proc. tenka Norvegijai bei Italijai.

Šiuo metu iš Vilniaus vykdomi skrydžiai 65 kryptimis, iš jų daugiau nei 20 yra tiesioginiai skrydžiai į šalių sostines.

MadeinVilnius.lt informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „Naujosios medijos grupės“ sutikimo neleidžiama.MadeinVilnius.lt

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

13 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist