Antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovė „Litcargus“ investavo į spartesnius orlaivių aptarnavimo procesus, įsigydama  naujas nuledinimo mašinas „Elephant“. Dvi „Elephant My Lite“ nuledinimo mašinos bus skirtos darbui Vilniaus oro uoste, dar viena „Elephant My“ – Kauno oro uoste. Investicijos į naujas nuledinimo mašinas siekia beveik milijoną eurų.

„Daugelis nežino, kaip lėktuvai yra paruošiami skrydžiui – lėktuvas negali tiesiog atvažiuoti iš angaro ir pakilti. Prieš jo pakilimą seka eilė specialių skrydžio saugumą užtikrinančių procedūrų. Viena jų, ypač svarbi šaltuoju metų laiku – nuledinimo procedūra”, – sako antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės„Litcargus“ vadovas Linas Vaškys.

Pasak jo, atšiauriomis oro sąlygomis ant lėktuvų neretai susidaro ledo ir sniego sankaupos, kurios gerokai pablogina orlaivio aerodinamines savybes. Dėl pastarųjų orlaivis gali būti nepajėgus atsiplėšti nuo žemės pakilimo metu.

„Sėkmingam pakilimui užtikrinti lėktuvo paviršius privalo būti lygus, todėl visi orlaiviai, turintys ledo ar sniego sankaupų, privalo būti nuledinti. Susidaręs ledas ant sparnų ir uodegos yra ypač pavojingas, todėl jį būtina pašalinti“, – sako jis ir priduria, kad ledo sankaupų kiekis priklauso nuo oro sąlygų: ant lėktuvo gali būti nuo keliasdešimt kilogramų šerkšno iki kelių tonų ledo.

L. Vaškys pabrėžia, kad ledo ir sniego sluoksnis orlaivį dažniausiai padengia šiam ilgiau stovint lauke, o ne po skrydžio, kadangi orlaivis skrydžio metu yra saugomas specialių antiledodaros sistemų.

Jis atkreipia dėmesį į nuledinimo procedūrą, kurios metu orlaivis yra padengiamas specialiu ledą tirpdančiu skysčiu.

„Nuledinimui yra naudojamos specialios mašinos, purškiančios įkaitintą glikolio ir vandens mišinį. Procedūros metu yra pašalinamas visas susidaręs sniegas ir ledas. Orlaiviui yra suteikiama ribotą laiką veikianti apsauga nuo pakartotino apledėjimo. Po orlaivio paruošimo, priklausomai nuo oro sąlygų, orlaivis privalo per tam tikrą laiką pakilti, tačiau nespėjus to padaryti, nuledinimo procedūra turi būti kartojama iš naujo”, – sako antžeminio orlaivių aptarnavimo bendrovės vadovas.

Anot jo, dėka naujųjų mašinų, nuledinimo darbai bus atliekami ženkliai našiau, o lėktuvai skrydžiui paleidžiami greičiau: „Įprastai nuledinimo procesas vidutiniškai trunka apie 15 min., tačiau su nauja įranga šiuos darbus bus galima atlikti dar greičiau.

Nauja įranga įsigyta su tikslu pagerinti paslaugų kokybę bei paspartinti orlaivių aptarnavimą. Juntama nauda ir darbuotojams – naujos mašinos yra lengviau valdomos, manevringesnės bei efektyvesnės. Nauja įranga sunaudoja perpus mažiau kuro, todėl tausojama aplinka ir ištekliai.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

13 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Kitas pranešimas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

TAIP PAT SKAITYKITE

Reklama

Kuris restoranas/kavinėnusipelno 2022-ųjų metų geriausiojo/geriausiosios titulo?

Welcome Back!

Login to your account below

Create New Account!

Fill the forms bellow to register

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.