Orlaivių antžeminio aptarnavimo bendrovė „Litcargus“ praneša, jog Vilniaus oro uoste nuo kovo 17 dienos išbandomas vien elektra varomas autobusas „Scania Citywide LF“, skirtas keleivių vežimui nuo orlaivio iki terminalo. Vilniaus oro uostas tapo pirmuoju Europoje, kuriame „Scania“ elektrinis autobusas išbandomas būtent tokio tipo pervežimo operacijoms. Keleiviai ir juos aptarnaujantis personalas naujos kartos autobusą galės išbandyti ir įvertinti iki kovo 25 d.

„Litcargus“ vadovas Linas Vaškys sako, kad oro uostų keleivių aptarnavimo kokybė ir technologinė pažanga yra du neatsiejami dalykai.

„Nuolatos sekame inovacijas aviacijoje, stebime jų raidą ir, esant galimybėms, jas panaudojame taip, kad ir keleiviams būtų patogiau keliauti, ir pati mūsų veikla būtų kuo efektyvesnė, kalbant tiek apie pažangą, tiek apie tvarumą“, – sako L. Vaškys, pridurdamas, kad „Litcargus“ ir „Scania“ partnerystė leis geriau įvertinti žaliųjų transporto priemonių integracijos galimybes, žengiant tvaraus vystymosi linkme.

Bendrovės „Scania Lietuva“ generalinis direktorius Darius Snieška akcentuoja, jog oro uostas atvykstančiam keleiviui yra tarsi vartai į valstybę, tai yra pirmas vaizdas, kurį jis pamato, tad kiekviena detalė yra svarbi.

„Todėl labai džiugu, jog „Litcargus“ sutiko išbandyti mūsų elektra varomą autobusą – tai yra ir pripažinimas, kad elektra varomos transporto priemonės gali būti naudojamos vis plačiau, ir tuo pačiu įrodymas, kad Lietuva yra inovatyvi bei tvarumo idėjas palaikanti valstybė“, – sako D. Snieška.

Pasak jo, daugelis pasaulio miestų, ypač Europoje, eina dekarbonizacijos keliu ir siekis fiksuoti kuo mažesnius CO2  kiekius oro uostuose turėtų būti to proceso dalis.

„Kartu su įkrovimo infrastruktūra, elektra varomos transporto priemonės yra idealus sprendimas oro uostams, nes pervežant tūkstančius keleivių per dieną nuvažiuojamas atstumas yra didžiulis, o taršos lygis – nulinis“, – pabrėžia „Scania Lietuva“ vadovas.

12 metrų ilgio naujos kartos žemagrindis „ScaniaCitywide LF“ – visiškai elektrinis autobusas, kuris vienu metu gali vežti iki 105 keleivių. Jame įrengta 35 sėdimosios  ir 70 stovimųjų vietų, iš kurių viena vieta gali būti pritaikyta negalią turinčiam keleiviui su neįgaliojo vežimėliu.

Tiek eismo dalyvių, tiek ir vairuotojų darbui palengvinti, transporto priemonėje įdiegtos pažangios saugumo sistemos: aklosios zonos, sistema, perspėjanti apie neatsargius eismo dalyvius, taip pat patobulinta ir adaptyvi kruizo kontrolė, kuri padeda išlaikyti pastovų greitį ir saugų atstumą tarp autobuso ir kitų eismo dalyvių.

Pasak „ABB“ elektromobilių įkrovimo stotelių marketingo ir pardavimo specialistės Godos Montvidaitės, moderniausiomis technologijomis aprūpintas bei inovatyvius sprendimus turintis „Scania Citywide LF“ gali būti įkraunamas keliais būdais.

„Pirmuoju transporto priemonė įkraunama  specialioje įkovimo stotelėje per naktį arba galutinėse maršrutų stotelėse. Krovimas šiuo  būdu, priklausomai nuo baterijų talpos, gali trukti 6–8 valandas. Kitu atveju autobusas gali būti įkraunamas maršrute, trumpų sustojimų metu, tam panaudojant specialų pantografą. Pasitelkus pastarąjį sprendimą, dėl didelės – nuo 150 iki 450 kW – suteikiamos galios, įkrovimas gali trukti vos 3–6 minutes“ – sako G. Montvidaitė. Pažymėtina ir tai, kad skirtingai nei vidaus degimo varikliais varomi autobusai, elektra varomas „Scania“ autobusas yra 50 proc. tylesnis, kas taip pat prisideda prie triukšmo mažinimo.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

12 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist