Iki 2025 metų tikintis už maždaug 30 mln. eurų išplėsti Kauno oro uosto keleivių terminalą ir šiaurinį peroną, susisiekimo ministras Marius Skuodis sako, kad jo plėtra simbolizuoja esminį visų šalies oro uostų plėtros lūžį – 2025 metų jie galės priimti dukart daugiau – 10 milijonų keleivių.    

„Kauno oro uosto terminalo ir perono plėtra 2025 metais simbolizuos esminį lūžį mūsų visų oro uostų sistemoje, nes visi Lietuvos oro uostai bus pasiruošę aptarnauti dvigubai didesnį keleivių skaičių – virš 10 milijonų“, – žurnalistams penktadienį Kaune sakė ministras. 

Pasak jo, Kauno oro uostas pajėgumus išplės nuo 1 iki 2 mln. keleivių per metus, Vilniuje pastačius naują terminalą pajėgumai išaugs iki 8 mln., o Palangoje pajėgumai siekia apie 0,5 mln. keleivių. 

„Kas Kaune yra keliavę, tam tikru metu gali pamatyti, kad oro uostas braška per siūles. Iš vienos pusės, tai sukuria oro uostams didelių iššūkių, iš kitos pusės būtų galima pasidžiaugti nes Kauno oro uostas yra vienas sparčiausiai atsigavusių oro uostų visame regione“, – sakė M. Skuodis. 

Pasak jo, oro uosto plėtrai finansavimo iš valstybės biudžeto nenumatyta. 

„Tai atsiperkantis projektas, generuojantis grąžą. Oro uostų finansiniai rezultatai geri, jie investuoja ten, kas generuoja grąžą. Papildomų finansų iš valstybės biudžeto tai nereikalauja“, – sakė M. Skuodis.

Laikinasis oro uostų vadovas Aurimas Stikliūnas sakė, kad jau netrukus bus ieškoma rangovų ir terminalo plėtrai, ir šiaurinio perono plėtrai. 

„Plėtra svarbi globaliai, aviacijos industrijoje oro bendrovės auga sparčiau nei oro uostai, konkurencija vyksta ir tarp oro uostų, plėtra būtina užtikrinti tvarų oro uostų augimą. Kitas svarbus dalykas – šiuo metu oro uostose tam tikromis pikinėmis valandomis susiduriama su operaciniais iššūkiais“, – žurnalistams teigė A. Stikliūnas.

Lietuvos oro uostai kitos savaitės pradžioje skelbs preliminarios 30 mln. eurų vertės rangos konkursus.

Anot A. Stikliūno, Kauno oro uostas vienu metu pajėgus aptarnauti keturis orlaivius, tačiau kai kada skrydžių galėtų būti daugiau.

Lietuvos oro uostų plėtros departamento vadovas Arnas Dūmanas teigė, kad oro uoste numatoma investuoti į technologinę pažangą, procesų automatizavimą.

„Šiuo metu didelės problemos yra tiek su Šengeno, tiek su ne Šengeno keleivių patikra – bus automatinai sprendimai įdiegti tiek pasų patikros, tiek bagažo juostų ilgis bus dvigubai ilgesnis“, – teigė jis. 

Tuo metu šiaurinio perono plėtra padidins orlaivių parkavimo vietų skaičų 50 procentų.

Autorė Erika Alonderytė-Kazlauskė

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

17 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist