Airijos pigių skrydžių oro linijų bendrovė „Ryanair“ netikėtai paskelbė atidedanti savo ilgai planuotą visišką perėjimą prie elektroninių įlaipinimo bilietų. Anksčiau bendrovė skelbė, kad šie pokyčiai įsigalios jau artimiausiu metu, tačiau dabar oficialiai patvirtinta – popieriniai bilietai galutinai išnyks tik nuo šių metų lapkričio 3-iosios dienos.
Kodėl buvo atidėti planai?
Sprendimą atidėti pokyčius „Ryanair“ priėmė siekdama išvengti galimų nesusipratimų ir nepatogumų keleiviams vasaros sezono metu, kai keleivių srautas yra didžiausias. Kaip rašo britų dienraštis „The Independent“, bendrovė mano, kad rudens pradžia – gerokai tinkamesnis metas naujai tvarkai įvesti, nes tai leis keleiviams pasirengti naujovėms ir sumažins galimą chaosą oro uostuose.
Ekspertai taip pat įžvelgia ir praktinių priežasčių: vasaros laikotarpiu dažniau keliauja šeimos su vaikais bei senjorai, kurie ne visada turi išmaniuosius telefonus ar yra įgudę jais naudotis. Rudenį keliauja mažiau žmonių, todėl prisitaikymas prie pokyčių vyks sklandžiau.
Kaip viskas veiks praktiškai?
Nuo lapkričio 3-iosios keleiviai, skrendantys su „Ryanair“, galės naudotis tik elektroniniais įlaipinimo bilietais, kurie bus pasiekiami aviakompanijos „myRyanair“ programėlėje. Tai reiškia, kad atvykus į oro uostą bilieto spausdinimo galimybė visiškai išnyks. Keleiviui reikės parodyti bilietą savo telefono ekrane – tiesiai iš mobiliosios programėlės.
Jeigu keleivis į oro uostą atvyks neturėdamas savo elektroninio bilieto arba pamiršęs telefoną, jam teks sumokėti papildomą mokestį, kad oro uosto personalas išduotų fizinę įlaipinimo kortelę. Papildomi mokesčiai gali siekti nuo 20 iki net 55 eurų, priklausomai nuo konkretaus oro uosto ir šalies.
„Ryanair“ atstovai tvirtina, kad šis pokytis leis bendrovei ženkliai sumažinti popieriaus sunaudojimą. Kasmet milijonai popierinių įlaipinimo bilietų sunaudoja didžiulį kiekį popieriaus, todėl šios naujovės turės teigiamos įtakos aplinkosaugai.
Be to, tikimasi, jog pereinant prie elektroninės sistemos bus greičiau aptarnaujami keleiviai. Taip turėtų sumažėti eilės prie įlaipinimo vartų, nes skenavimas elektroninių bilietų yra kur kas efektyvesnis ir spartesnis, nei popierinių bilietų tikrinimas rankiniu būdu.
Ar keleiviai pasiruošę?
Visgi daugelis keleivių išreiškia nerimą dėl to, kad ne visi turi tinkamus įrenginius ar įgūdžius naudotis išmaniosiomis programėlėmis. Nors didžioji dalis jaunų keleivių su pokyčiais neturėtų susidurti, vyresnio amžiaus keliautojams ar mažiau technologiškai pažengusiems žmonėms tokia naujovė gali kelti problemų.
Ekspertai rekomenduoja iš anksto pasirūpinti, kad telefonas būtų įkrautas, ir patikrinti, ar „myRyanair“ programėlė veikia tinkamai prieš kelionę. Taip pat vertėtų iš anksto susipažinti su elektroninių bilietų naudojimo taisyklėmis ir nepasilikti šių pasiruošimo darbų paskutinei minutei.
Ekspertų vertinimu, „Ryanair“ sprendimas pereiti prie elektroninių bilietų gali būti pavyzdys, kurį artimiausiais metais paseks ir kitos aviakompanijos. Skaitmeniniai įlaipinimo bilietai jau tapo įprastu reiškiniu daugelyje oro linijų, tačiau visiškai atsisakyti popierinių versijų dar nėra ryžęsi visi.
Taigi nuo lapkričio 3 dienos keleiviams teks prisitaikyti prie naujos tvarkos – išmanusis telefonas taps būtina kelionių su „Ryanair“ dalimi. Tiems, kas prie pokyčių bus pasiruošę iš anksto, tai gali būti tik dar vienas nedidelis žingsnis patogesnių ir ekologiškesnių kelionių link.