Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ pranešė nuo būsimo vasaros sezono pradžios nebeskraidysianti dviem maršrutais ir rečiau skraidysinti 11 maršrutų – bendras esamų bei planuotų skrydžių dažnumas sumažės 30 procentų.  

Taip įmonė reagavo į Vilniaus oro uosto sprendimą nuo sausio padidinti mokesčius 28 procentais.

Pasak „Ryanair“ pranešimo, skrydžiai iš Vilniaus tapo brangesni ir mažiau konkurencingi, palyginti su daugeliu kitų Europos Sąjungos oro uostų, kurie mažina kainas siekdami susigrąžinti prarastą srautą pandemijos metu arba įšaldo mokesčius, taip skatinant keleivių augimą. 

Nuo kovo pabaigos įmonė atsisako dviejų skrydžių iš Vilniaus į JK Birmingemo ir Lydso/Bradfordo oro uostus, be to, rečiau skraidys į Atėnus, Berlyną, Bilundą (Danija), Korfu (Graikija), Dubliną, Frankfurtą, Gdanską, Londono Stanstedą, Milaną, Veneciją ir Vieną. Dalis jų šiuo metu nevykdoma – juos planuota pradėti nuo vasaros sezono pradžios ar vėliau. 

Lietuvos oro uostų komunikacijos atstovas Marius Zelenius BNS sakė, kad įmonė apie „Ryanair“ planus mažinti skrydžių skaičių ir dažnį oficialų pranešimą gavo vėlyvą penktadienio vakarą.

„Mūsų žiniomis, pranešime minimi du atšaukti skrydžiai į Birmingemo ir Lydso/Bradfordo oro uostus buvo oficialiai atšaukti jau anksčiau. Iki kovo pabaigos jie planuojami vykdyti. Panašių pranešimų iš kitų oro bendrovių negavome“, – BNS sakė M. Zelenius. 

Pasak Lietuvos oro uostų atstovo, paskutinį kartą rinkliavos Vilniaus oro uoste keistos 2018 metais, o dabartinis pakėlimas pagrįstas išaugusiais kaštais.

„Jei norime turėti veikiantį ir efektyvų oro uostą, o tai yra visų rinkos dalyvių interesas, nesusidurti su operaciniais iššūkiais ir galimybių žmonės keliauti – turėjome peržiūrėti kainodarą, kad ji atitiktų realią situaciją dabartinėje ekonominėje realybėje“, – komentare sakė M. Zelenius. 

Pasak jo, aviacijos kainodaros modelis ES oro uostuose reguliuojamas Europos Komisijos ir turi būti pagrįstas sąnaudomis bei investicijomis, todėl rinkliavos yra paskaičiuojamos pagal numatytas formules.

Nauja kainodara vienam lėktuvui gali reikšti apie 20 proc. bendros infrastruktūros naudojimo mokesčių augimą, priklausomai nuo lėktuvo modelio, krovinio svorio, keleivių skaičiaus ir kitų aspektų. M. Zelenius pabrėžė, kad oro uostų mokesčiai sudaro tik iki 5 proc. skrydžio kainos. 

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

10 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist