Neseniai Lietuvą apskriejo žinia, kad iš Vilniaus pakilo didžiausias lėktuvas Baltijos šalyse. Jis keleivius iki lapkričio keturis kartus per savaitę skraidins į Antaliją. Vis dėlto šia naujiena džiaugiasi toli gražu ne visi.
Problemą gyventojams kelia ne orlaivis ar jo dydis ir net ne skrydžiai, kurie vyks keturis kartus per savaitę. Pasirodo, vilniečiai nepatenkinti lėktuvo išvykimo laiku, mat jis iš Vilniaus kyla vėlyvu paros metu.
„O ar susimąstyta – tai koks garsas nuo šio giganto… O apie triukšmo reguliavimą naktį kas pagalvojo??? Ar miegantys žmonės, vaikai, gyvūnai Salininkuose, Markučiuose, Rasose, Liepkalnyje?” – retoriškai klausia gyventojas.
Naktiniai skrydžiai oro bendrovėms yra pigiausi, tad tikėtina būtent dėl šios priežasties orlaivis iš Vilniaus kyla naktimis. Yra ir kita priežastis, kodėl lėktuvai dažnai kyla naktiniu paros metu.
Lėktuvai yra labai brangus turtas, todėl oro linijų bendrovės nori, kad jie skraidytų kuo daugiau. Naktiniai skrydžiai padeda išvengti ilgo laukimo oro uoste per naktį, o tai reiškia didesnę investicijų grąžą.
Visgi gyventojams šis paaiškinimas nerūpi. Vilniuje nėra teisės aktų, reglamentuojančių naktinius skrydžius. Lėktuvams nėra draudžiama skraidyti naktiniu paros metu.
„Esmė tai triukšmo lygio ir dažnumo problema, kai ankstų ketvirtadienio rytą iš Vilniaus oro uosto į Antaliją išskrido didžiausias lėktuvas Baltijos šalyse „Boeing 777-300″ išbudindamas gyventojus”, – skundžiasi miestietis.
Tiesa, tai nėra vienintelis lėktuvas, kuris kyla iš Vilniaus oro uosto rytais. Tokių lėktuvų yra ne vienas, o Vilniuje lėktuvai kyla ir leidžiasi iki 2 val. nakties ir nuo 5 val. ryto. Iki šiol priekaištų šiems skrydžiams gyventojai nereiškė.
„Boeing 777-300“ – vienas didžiausių pasaulyje plačiafiuzeliažinių (angl. wide-body) lėktuvų. Jis gali sutalpinti nuo 368 iki daugiau nei 550 keleivių, priklausomai nuo sėdynių išdėstymo. Šis modelis garsėja ne tik talpa, bet ir skrydžio nuotoliu – jis gali įveikti iki 13 000 km be sustojimo, todėl dažnai naudojamas tarpkontinentiniams maršrutams.
