Vis daugiau lietuvių keliauja į Šiaurės ir Pietų Ameriką. Turizmo sektoriaus atstovai skaičiuoja, kad keliasdešimt jų kasdien išskrenda vien į Čikagą. Tačiau tautiečiai kelti sparnus priversti per kaimyninę Lenkiją, Islandiją ar Londoną. Tiesa, augančius lietuvių būrius, kurie traukia už Atlanto stebi ir verslas. Tad oro uostų vadovas prasitaria, esą realu, kad Ameriką ir Vilnių sujungs tiesioginis skrydis.
Kiek truktų ir kainuotų kelionė iš Lietuvos į Jungtines Valstijas bei kada kils pirmasis lėktuvas, plačiau papasakos Lietuvos oro uostų atstovas Tadas Vasiliauskas.
– Kada keleiviai galės iš Vilniaus į Ameriką skristi tiesioginiu skrydžiu?
– Šiuo metu paklausos lygis yra dvigubai mažesnis, nei jis turėtų būti, kad kompanija apskritai pradėtų galvoti apie atsiperkančią reguliaraus tiesioginio skrydžio organizavimą.
– Tikriausiai pirmiausia norima pasiekti rytinę pakrantę: Čikagą, Niujorką, Floridą.
– Taip, kol kas, bent jau žvelgianti į kelerių metų perspektyvą, technologinius pokyčius, galima galvoti apie rytinę pakrante. Iš esmės klausimas yra oro bendrovėms, kada jos pagaliau nusipirks arba išsinuomos tuos orlaivius, kurie tikrai galės tiesiogiai nuskristi tą atstumą iš Lietuvos. Techniškai mes esame tam pasirengę.
– Kiek dabar žmonių skrenda, pavyzdžiui, į Čikagą?
– Dabar skaičiuojame, kad žmonių, būtent keliaujančių iš Lietuvos į Jungtines Amerikos Valstijas, per dieną yra apie 50–60. Kaip minėjau, turėtų būti dvigubai didesnis skaičius, norint, kad oro bendrovės pradėtų galvoti apie tokio skrydžio atsipirkimą. Geroji žinia yra ta, kad 4–5 metų perspektyvoje matome, kad paklausa gali kasmet palaipsniui didėti ir visiškai realiai pasiekti tai, kad Lietuvos keliautojai turės skrydį į Ameriką.
– Ar užtektų orlaiviams Vilniaus oro uosto kilimo tako?
– Duosiu pavyzdi iš renginio, kuris vyko praėjusiais metais. Daug kas jei nebuvo to dalimi, tai tikrai stebėjo NATO suvažiavimą. Jo metu atvyko tokie orlaiviai, kurių Lietuvoje net nebuvome matę. Jie puikiai nusileido ir pakilo Vilniaus oro uoste. Tai turbūt aiškiausias atsakymas, ar Vilniaus oro uostas arba Kauno oro uostas yra pasirengę priimti tokius orlaivius.
– Kiek užtruktų pats skrydis?
– Apie 10–11 valandų. Labai priklauso nuo oro sąlygų.
– Kiek galėtų kainuoti bilietas?
– Neapsiimsiu prognozuoti bilietų kainos, nes tai priklauso ne nuo manęs. Turbūt pagrindinis tikslas yra tiesiog sulaukti to skrydžio ir jį turėti finansiškai rentabilų.
Kopijuoti, platinti, skelbti LNK.lt turinį be LNK.lt raštiško sutikimo draudžiama.
Tiesioginiai skrydžiai iš VNO į Vakarų Vokietija.
Kartu su stadionu
ČIA TIK PLANAI APIE KURIUOS PLEPA 20 METU …
LTOU geriau užtikrintų padorų susisiekimą su Europos sostinėmis, o ne spangalais skiestų apie Amerikas. Beviltiška. Vasaros sezonas iš VNO – beviltiškai skurdus. Kur British Airways, kurį aryga nuo rudens turės kasdien, kur Transavia, kuriuos Ryga ir Talinas jau turi, o Vilnius ne. Beviltiški
pagyrūnai
TAI LIETUVOJE VISKAS LIEŽUVIAIS STATOMA…VIA BALTIKA, REMONTUOJAMI KELIAI IR TT