Europos oro transporto bendroves vienijanti asociacija „Airlines for Europe“ (A4E) paskelbė naujus standartus nemokamam mažam rankiniam bagažui, kuris laikomas po keleivio sėdyne. Šių standartų taikymas visų A4E narių lėktuvuose prasidės jau iki šios vasaros pabaigos.
Pagal naują tvarką, keleiviai galės nemokamai į lėktuvo saloną įsinešti krepšį, kurio dydis neviršija 40 cm ilgio, 30 cm pločio ir 15 cm aukščio. Tarp bendrovių, kurios įsipareigojo laikytis naujų taisyklių, yra „Ryanair“, „Deutsche Lufthansa AG“, „Air France-KLM“ bei „British Airways“ patronuojančioji bendrovė IAG SA.
Svarbu pažymėti, kad šis standartas yra minimalus, todėl kai kurios oro linijos gali pasiūlyti ir palankesnes sąlygas. Pavyzdžiui, pigių skrydžių bendrovė „EasyJet“ jau dabar leidžia keleiviams nemokamai pasiimti didesnį bagažą nei naujai nustatytas standartas – 45 × 36 × 20 cm.
Šis pokytis įgyvendinamas remiantis neseniai Europos Sąjungos transporto ministrų patvirtintu sprendimu, kuriuo siekiama užtikrinti aiškesnę ir keleiviams draugiškesnę oro bendrovių rankinio bagažo politiką. Pagal ES reikalavimus, visos Europos Sąjungos oro bendrovės iki vasaros sezono pabaigos privalės įgyvendinti šias naujoves.
Keleiviams tai reiškia daugiau aiškumo ir mažiau netikėtų išlaidų, nes pastaraisiais metais nemažai žmonių susidurdavo su papildomais mokesčiais, kai jų rankinis bagažas neatitikdavo skirtingų bendrovių nustatytų standartų. Vis dėlto ekspertai perspėja, kad dėl naujųjų standartų kai kurios oro linijos gali nežymiai pakelti bazines bilietų kainas.
Kol keleiviai džiaugiasi aiškesnėmis taisyklėmis, kritikai atkreipia dėmesį, kad naujai nustatytas standartas gali būti pernelyg ribojantis – daugelis populiarių nedidelių kuprinių ar kompiuterių dėklų gali būti kiek didesni nei nustatytieji 40 × 30 × 15 cm matmenys. Tokiais atvejais keleiviai gali būti priversti papildomai mokėti už didesnį bagažą.
Nors šie pokyčiai yra sveikintini, oro linijos vis dar turi nemažai iššūkių, ypač susijusių su salono erdvės valdymu, nes dažnai susiduriama su situacija, kai viršutinės lentynos yra perpildytos ir ne visi keleiviai gali pasinaudoti numatyta vieta bagažui.
Nepaisant galimų iššūkių, šis bendras standartas yra reikšmingas žingsnis į priekį siekiant didesnio keleivių patogumo ir skaidresnės kainodaros.