Išbandom: diena su „SPARK“ elektromobiliu

Gyvenimas nestovi vietoje ir įvairios šiuolaikinės technologijos vis labiau užvaldo mūsų namus. Neišimtis ir transporto sektorius, kur vis daugiau inovatyvių sprendinių diegiama ir į kasdieninius automobilius. Tuo tarpu naujovės auto sektoriuje į Lietuvą skverbiasi ne taip sparčiai, daug ką pasako oficialioji statistika. Lietuvos automobilių parkas kasmet nejaunėja – dominuoja 11-15 metų amžiaus automobiliai, o antroje vietoje – 16-20 metų amžiaus transporto priemonės. Deja, vis labiau senstant automobilių parkui – vis labiau teršiamas oras bei į atmosferą išmetama vis daugiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

Savaime peršasi išvada, jog reikia ieškoti alternatyvų, pradėti taikyti ribojimus ar mokesčius senoms transporto priemonėms. Kaip žinia, ribojimų šalyje ir taip pakanka, tad pakalbėkime geriau apie kitą alternatyvą – elektromobilius. Ši transporto priemonė pasaulyje tikrai nėra naujiena, tačiau mūsų šalyje jie vis dar nėra populiarūs ir dažnai lietuviai atsargiai žiūri į galimybę automobilį su vidaus degimo varikliu pakeisti į elektrinį. Nepaskutinėje vietoje lieka ir tokios transporto priemonės kaina, kuri neretai ir atbaido potencialų pirkėją.

Nebūtina turėti elektromobilį, kad jį vairuotum

Pasiliekame galimybę prie elektrinio automobilio pereiti ateityje, tačiau norėjosi išbandyti elektromobilį jau dabar, koks apima jausmas vairuojant būtent tokį automobilį. Tikriausiai nebus naujiena, jog būtent elektromobilių dalijimosi paslauga patraukė mūsų dėmesį. Kaip tarėm, taip padarėm ir atsidarėm būtent espark.lt tinklalapį, kur tikėjomės painių sąlygų ir įvairių griežtų reikalavimų.

Pasirodo, jog nėra nieko panašaus ir viskas išties paprasta. Viskas, ko reikėjo – atsisiųsti „SPARK“ mobiliąją programėlę į išmanųjį telefoną, registruotis ir tiesiog pradėti savo kelionę. Reikalingą elektromobilį pasirinkti ir rezervuoti pavyko vos keliais paspaudimais. Apmokėjimas irgi paprastas: „moki – važiuoji“ principu, kur minučių tikslumu už paslaugą apmokama mokėjimo kortele.

Verta paminėti, jog šiais elektromobiliais galima važiuoti ne tik „A“ eismo juosta, kurios pažymėtos elektromobilių simboliu, be to juos taip pat nemokamai parkuoti Vilniuje, Kaune ir Trakuose. Nepamirštinas faktas, jog į aplinką neišmetamos jokios kenksmingos šiltnamio efektą sukeliančios medžiagos, kaip sakant vieni privalumai.

Pasirinkome naujutėlaitį elektromobilį „Nissan Leaf“, kuris pagal aprašymą įkrautas gali „nuriedėti“ iki 378 kilometrų, turi įdiegtą išmaniąją greičio palaikymo sistemą „Propilot“, integruotą navigacijos sistemą, taip pat turi ne tik galinio vaizdo kamerą, bet ir rodomas vaizdas iš viršaus. Paminėtina ir tai, jog išmanioji greičio palaikymo sistema “Propilot” ne tik palaiko pastovų greitį, bet ir stebi automobilių srautą, atstumą nuo priekyje esančio automobilio, gali pati stabdyti ir įsibėgėti, likti eismo juostoje. Pirmasis įspūdis išvydus šį automobilį, jog nors „Leaf“ nėra didelis, bet išties kompaktiškas su ganėtinai erdviu salonu. Svarbiausia nepamiršti atjungti įkrovimo laido, nes jo tikrai jums nereikės kelionės metu kaip aksesuaro.

Atrodo automobilis kaip automobilis, du pedalai kaip ir vairuojant su automatine greičių dėže, tačiau pirmas kartas visvien baugus, o jei įvairuosi į kokią tvorą ir netyčia kažką ne taip paspausi. Po kokių 10-15 minučių pavyko „prisijaukinti“ automobilį, kuris išties manevringas, geba iškart, per kelias sekundes, išvystyti maksimalų leistiną greitį. Tik iš pradžių buvo kiek nejauku važiuoti „A“ juostomis, nors ir leidžiama šiam automobiliui, bet buvo galima jausti, kaip smerkiančių, o gal tiesiog besistebiančių vairuotojų žvilgsniai sekė mūsų automobilį.

Eismo dalyviai įtariai žiūri į „neaiškų“ išsišokėlį

Pagalvojome, o kodėl mes apsiribojame tik Vilniumi, gal lekiame į Trakus pasivaikščioti ir paskanauti kibinų. Nors kelias į Trakus žinomas, tačiau smalsumo dėlei įsijungėme automobilyje įdiegtą navigaciją. Galima pasidžiaugti, kad kelionės metu ji mūsų tikrai nenuvedė kažkur į pievas, o tokių atvejų tikrai būta su kitų kompanijų navigacinėm sistemom.

Važiavimas automagistrale pro Grigiškes Trakų link, paskui pro Kariotiškes, neprailgo. Važiavimas buvo įdomus, tik antroje juostoje važiuojantys automobiliai vis ilgai neleisdavo lenkti, nesitraukdavo, nors maksimalus leistinas greitis kelyje gerokai didesnis. Nesiimsime analizuoti, kodėl taip įvyko, bet greičiausiai vairuotojai nėra linkę užleisti kelią automobiliui, kuris neturi tokio autoriteto kaip kitų markių automobiliai. Vis dėlto tai buvo tik pavieniai atvejai ir pačios kelionės tai neapkartino, juk svarbiausia pozityviai mąstyti ir nepasiduoti blogoms emocijoms. Maža to, mes gi pirmąkart bandome elektromobilį.

Vairuodami pastebėjome ir tai, jog automobilio šoniniuose veidrodėliuose įsijungdavo perspėjimo indikatorius, jog automobilį lenkia kita transporto priemonė ir indikatorius užgesdavo, kai kita transporto priemonė pralenkdavo mūsų „Nissan‘ą“. Išties naudinga funkcija, nes leidžia išvengti avarinių situacijų, kuomet kiti automobiliai patenka į taip vadinamą „akląją zoną“. Automobilyje taip pat įdiegta eismo juostų aptikimo sistema, kuri vairo drebėjimu informuodavo, jog mes išvažiavome į antrąją eismo juostą, kad vairo drebėjimas liautųsi reikėjo tvarkingai grįžti į juostą arba įjungti posūkio signalą ir pradėti lenkimo manevrą..

Trakai mus pasitiko su džiugesiu: saulė skaisčiai švietė pakeliui, mėlynos ežerų akys taip ir kvietė įbristi, išties gražu. Smagu važiuoti Trakų apylinkėmis pradarytais langais, kuomet gali stebėti gamtą, grožėtis peizažais ir net girdėti garsus, kuriuos užgoždavo paprasto automobilio motoro garsas.

Kaip minėjome anksčiau, parkavimas Trakuose taip pat nemokamas, tad pagriebę keletą kibinų nuvažiavome iki Užutrakio dvaro, kur vaikščiodami po teritoriją mėgavomės ne tik kibinais, bet ir ypatingai malonia pavasarine diena bei išskirtiniais vaizdais Užutrakio dvario teritorijoje.

Vis dėlto geri dalykai anksčiau ar vėliau baigiasi, nors pripažinsime, jog kelionė atgal į Vilnių neprailgo.

Elektromobilis – transporto priemonė, kurią norisi vairuoti dar

Elektromobilis išties patogi transporto priemonė ir tapome ne tokie skeptiški šių automobilių atžvilgiu. Galima pasidžiaugti, jog Lietuvoje „SPARK“ suteikia puikią galimybę ne tik naudotis naujaisiais elektromobiliais, bet ir prisideda prie gaivesnio oro mieste. Gal kiek kietokos sėdynės „Nissan Leaf“ automobilyje, ypač tai pasijus, jei keliausite ilgesnį atstumą, bet tai menkas trūkumas prieš privalumų gausą.

Viską apibendrinę, galime pasakyti tvirtai, jog tikrai patiko vairuoti tokį elektromobilį. Galime patikinti, jog tai buvo nepaskutinis kartas, kuomet vairavome būtent tokį automobilį, nes tai buvo būtent tokio tipo automobilis, kuriuo norisi važiuoti vėl ir vėl.

MadeinVilnius.lt informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „Naujosios medijos grupės“ sutikimo neleidžiama.MadeinVilnius.lt

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

2 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist