Po penkerių metų tylos – netikėtas posūkis: Vilniaus savivaldybė pranešė, kad legendomis apipintas Alberto tiltas, jungiantis A. Goštauto ir Upės gatves, bus statomas. Gegužės pradžioje išduotas statybos leidimas, o dar šiemet planuojama pradėti rangos darbų pirkimą. Jei viskas vyks pagal planą, pėstieji ir dviratininkai šiuo tiltu galėtų naudotis jau 2027 metais.
Tačiau ar šis infrastruktūros projektas iš tiesų reikalingas miestui? Būtent šį klausimą šią savaitę kelia daugelis vilniečių.
Nors Alberto tilto idėja skambėjo viltingai dar 2019-aisiais, ilgą laiką projektas atrodė paliktas likimo valiai. Miestiečiai jau buvo bepradedantys abejoti, ar šis tiltas išvys dienos šviesą. Tačiau šį gegužį savivaldybė netikėtai paskelbė apie leidimo statybai išdavimą – tai ženklas, kad projektas pagaliau juda į priekį.
Pasak savivaldybės atstovų, tiltas pagerins judėjimą tarp Žvėryno, Saltoniškių ir centrinės miesto dalies, ypač pėstiesiems ir dviratininkams, kurie šiuo metu priversti laviruoti tarp automobilių arba naudotis toli esančiomis jungtimis.
Kritika: kam dar vienas tiltas?
Nepaisant progreso, projektas nuo pat pradžių susilaukė ir skeptiškų vertinimų. Kritikai primena, kad vos kelių šimtų metrų atstumu jau stovi du tiltai – Žvėryno ir Geležinio Vilko. Tad kam reikalingas trečiasis?
„Miesto centras jau ir taip perpildytas infrastruktūra – ar tikrai verta investuoti į tiltą, kai galima stiprinti esamų ryšių kokybę?“ – klausia kai kurie miestiečiai.
Argumentai „už“: miestas plečiasi
Tačiau argumentų „už“ – taip pat netrūksta. Per pastaruosius keletą metų Saltoniškių ir Žvėryno rajonuose išdygo nauji verslo centrai, gerokai padidėjo pėsčiųjų ir automobilių srautas. Be to, artimiausiu metu planuojama buvusio Edukologijos universiteto teritorijoje įkurdinti ministerijų miestelį, tad žmonių judėjimo poreikiai šioje teritorijoje tik dar labiau išaugs.
Alberto tiltas būtų skirtas tik nemotoriniam transportui – tai reiškia saugesnį, greitesnį ir ekologiškesnį judėjimą dviračiu ar pėsčiomis. Jis ne tik palengvintų patekimą į centrą, bet ir sumažintų spaudimą kitiems tiltams.
Ką galvoja vilniečiai?
Diskusijos įsibėgėja – vieni sveikina sprendimą ir džiaugiasi pažanga, kiti mano, kad projektas nėra pirmo būtinumo. Viešumoje vis garsiau keliami klausimai apie investicijų prioritetus, žalumos išsaugojimą ir realią naujo tilto naudą.
Norime paklausti jūsų, ar reikalingas naujasis Alberto tiltas per Nerį?



