Savaitės klausimas

APKLAUSA: Ar pritartumėte, kad mieste greitis būtų ribojamas iki 30 km/h?

Saugesnės ir gyvesnės gatvės gyvenamųjų namų, įmonių apsuptyje, kur kasdien įvairiai juda daugybė žmonių – Vilniuje pradedamos įrengti ramaus eismo zonos. Pilotiniam projektui pasirinkta Naugarduko gatvė, kur automobiliai jau juda lėčiau, t.y. 30 km/h. Pagal šiuos principus praeitais metais baigta tvarkyti Giedraičių gatvė.

Planuojama, kad per artimiausius metus visame Vilniuje atsiras bent 10 ramaus eismo zonų, o per dešimtmetį – iki 2030 metų – ramaus eismo principais bus pertvarkytos dauguma privažiavimui prie namų ar įstaigų skirtų gatvių. Šį modelį naudoja dauguma Europos didmiesčių – nuo Amsterdamo iki Vienos.

Ramaus eismo zona – tai gatvė, kurioje taikant įvairius infrastruktūrinius, eismo organizavimo ir kitokius sprendimus užtikrinamas lėtesnis transporto judėjimas, aplinka tampa švaresnė, draugiškesnė žmonėms ir mažiau triukšminga. Tai vieni pagrindinių ir Vilniaus darnaus judumo plane numatytų kriterijų aplinkos humanizavimui.

Pavyzdžiui, automobiliai čia juda 20-30 km/val. greičiu, eismo juostos siaurinamos, įrengiama daugiau želdinių ir erdvių pėstiesiems, gatvės saugumą ir matomumą lemia ir atitinkama parkavimo tvarka, dviračiai juda bendrame sraute kartu su automobiliais ar taikomi kitokie sprendimai.

 

Pirmieji žingsniai lėtinant automobilių eismą ir vis labiau humanizuojant erdvę jau pradėti Naugarduko gatvėje. Šį rudenį čia įrengtos iškiliosios sankryžos, išskirtinai ryškiai sužymėtos perėjos, dviračių takai, pėsčiuosius nuo gatvės eismo saugo daugelyje vietų įrengti papildomi želdiniai, pristatyti stabtelėti kviečiantys „keliaujantys kiemeliai“.

Tai tik pradžia Naujamiestyje – pagal ramaus eismo principus 2021 metais planuojama tvarkyti ir kitas šio rajono gatves, pavyzdžiui, Vytenio, Švitrigailos ir kitas. Šiuo metu architektūros ir urbanistikos ekspertai ruošia šių gatvių pritaikymo analizę, kurios metu atliks ir gyventojų apklausas, įtrauks visuomenę.

Baigus pilotinį projektą ir atradus tinkamiausius sprendimus, ramaus eismo gatvių koncepciją Vilnius taikys daugelyje nepagrindinių miesto gatvių. Pirmiausia – ten, kur įvyksta daugiau eismo įvykių, taip pat tankiau apgyvendintuose miesto rajonuose.

 

Norime paklausti jūsų, ar pritartumėte, kad mieste greitis būtų ribojamas iki 30 km/h?

Ar pritartumėte, kad mieste greitis būtų ribojamas iki 30 km/h?

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
54 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
21 Komentarai
naujausius
seniausius labiausi vertinti
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Rsimis
Rsimis
1 mėnesį

Mieste, antra juosta, turetu buti neribojiamas greitis!

Hamiltonas
Hamiltonas
2 mėnesius

Reikalauju, girdite, reikalauju, kad greitis mieste būtų apribotas iki 5km/h. O dar geriau iki 3km/h!!!

rokas
rokas
2 mėnesius

Tik didinama tarša…. O kur ekologija? Senamiestyje per šituos ,, intelektus” tuoj nebus kuo kvėpuoti. Padarėte kamščius kur jų niekada nebuvo.

Anonimas
Anonimas
2 mėnesius

Kokie kvailiai sugalvojo tokią nesąmonę? Pirmas argumentas, įrodantis kad idėjos autorius yra bukas, tai ekologijos tema. Visi ja rūpinasi, apmokestins mašinas, bet pamiršta, kad automobilis važiuojantis 50 kmh sudegins mažiau kuro, dėl ko ir išmes mažiau kitų medžiagų, taigi tai būtų ekologijos problemos pagilinimas. Antra – mašinos tiek patobulėjo, kad ne artintis automobilis turi gerokai mažesnę stabdymo distanciją nei automobilis gamintas prieš 30 metų. Ir trečiaa dalykas – viso pasaulio neapsaugosi, todėl tos idėjos autoriai, būkit geri, susikiškit tą idėją ten, kur saulė niekada nešviečia.

Arūnas
Arūnas
2 mėnesius

Balbieriškyje mažinti, o Vilniuje didinti

Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button