„Kvapą gniaužiantis reginys”, “Nėra žodžių apibūdinti stebuklui, kurį šįvakar matėme”. Tokiais žodžiais po spektaklio „Godos” užsienio scenose buvo sutikta Kauno šokio teatro „Aura” trupė. Artėjant šv. Kalėdoms šį ovacijų ir bisų lydimą  spektaklį trupė „išpakuos” Vilniaus ir Kauno scenose.

Spektaklis „Godos” nuo pat jo užgimimo paženklintas sėkmės. Lietuvoje, festivalyje „Vaidiname žemdirbiams 2016″, jis buvo pripažintas geriausiu festivalio spektakliu. Menais persisotinusi ir išlepusi Florencijos publika, nustebino net pačius festivalio organizatorius, šokėjus į sceną nusilenkti aplodismentais kviesdama net keletą kartų. Netrukus vienas po kito gauti kvietimai spektaklį parodyti užsienio scenose. Kauno šokio teatras „Aura” su šiuo spektaklių gastroliavo Norvegijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Turkijoje, Vokietijoje, Indijoje, Italijoje, Lenkijoje.

Spektaklis sukurtas apmąstant ir išjaučiant mūsų protėvių kalbos žodį „godos”, kuris šiandien jau nebenaudojamas mūsų kasdienėje kalboje. Statant spektaklį buvo apklausta daugybė žmonių kavinėse, autobusų stotelėse, universitetuose, ką jiems reiškia šis žodis. Kiekvienas atsakymas kažkiek skyrėsi, buvo nuspalvintas asmeniškumo, tačiau visus atsakymus jungė tai, kad „godos” siejamos su praeitimi ir tapatinamos su moterimis bei jų svajomis.

Persipina praeitis, dabartis ir ateitis

Spektaklis sukurtas trijų choreografių. Norvegijos kūrėjų duetas A. Ekenes ir P. Holden „godoja” I-ojoje spektaklio dalyje. Jų sukurtas moterų pasaulis kupinas nostalgijos ir ilgesio. Choreografėms „godos” – tai širdies daina. Ji nuoširdi ir amžina. Čia susipina jautrumas, atjauta, moteriška stiprybė, sužeistos širdies dejonė ir viltys. Moteris – tarsi amžina „godoja”, tik kiekviena karta įpina savo istorijas.

II-ąją spektaklio dalį sukūrė Kauno šokio teatro vadovė, choreografė Birutė Letukaitė. Stebėdama dabarties žmogaus egzistenciją, prisodrintą ne tik laimingų trumpų akimirkų, tačiau ir nužymėtą skaudžiu būties tuštumu, į spektaklio choreografiją ji įpynė ir ateities vizijas.

Subtiliai užsimindami apie lietuvių mitus ir legendas, šokėjai juda raštais ir formomis, ritmu, primenančiu audimo staklių taukšėjimą. Prie šių staklių prisėda godojantis šiandienos žmogus, kurio išausta juosta tokia kaip gyvenimas: marga mintimis, kokie mes esame dabar ir kokiais tapsime rytoj.Pasak teatro kritikės Deimantės Dementavičiūtės – Stankuvienės, „Godas” galima įrašyti į pačių kūrybiškiausių „Auros” spektaklių sąrašą.

„Vilniečiams „Godas” šoksime gruodžio 14 dieną Menų spaustuvėje – sakė teatro vadovė, choreografė Birutė Letukaitė.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist