Ne kiekvienas menininkų kolektyvas šiandien išdrįstų save vadinti šeima, – tarptautiniai kontraktai, nuolatinės kelionės, vis nauji kūriniai artistus įsuka į atrodytų niekuomet nesustojantį verpetą. Visgi charizmatiškieji „boehemiečiai“ sugeba ne tik išlikti kartu, bet ir kasmet plėsti savo šeimyną – antroji jaunimo karta auga žymiai gausesne nei pirmoji. 12-ajam sezonui besirengianti Dalios Ibelhauptaitės bei maestro Gintaro Rinkevičiaus vadovaujama trupė nustebins tiek žiūrovus, tiek ir save pačius. Naujojo sezono planuose puikuojasi net 6 ryškiausi klasikinės operos kūriniai, į Lietuvą sugrąžinsiantys visą būrį tarptautiniu mastu įvertintų solistų, o tarp jų ir labai seniai lauktą Asmik Grigorian, vainikuosiančią metų premjerą, vasario 20-24 d. P. Čaikovskio „Pikų damą“.

Nuotrauka: Algio Kriščiūno

„Lizos rolę „Pikų damoje“ 2009 metais išmokau per dvi su puse valandos, keliaudama iš Vilniaus į Rygą po „Svynio Todo“ pastatymo. Misis Lovet rolė Vilniuje buvo tokia sudėtinga, jog jokiam kitam vaidmeniui visai nebeliko laiko, bet tuo metu partijas galėjau mokytis fenomenaliu greičiu – taip smegenis buvo ištreniravęs „Svynis“ ir viskas buvo įmanoma… Nuo tada Lizą dainavau ir Sankt Peterburgo Marijos teatre, ir Rygoje, bet šiandien labai džiaugiuosi galimybe šią partiją paruošti dar kartą, lyg iš naujo įsigilinti į kiekvieną muzikinę ir dramatinę detalę.“, – apie kūrybinius iššūkius pasakoja A. Grigorian.

Paskutiniai metai solistei buvo itin ryškūs, tiek debiutais, tiek neįtikėtinais ateities planais su La Scalos, Metropoliteno, Paryžiaus operos ir Covent Gardeno teatrais, bet ir liūdesiu. Kaip yra prasitarusi pati Asmik, būtent tėvo netektis pakeitė jos požiūrį į kai kuriuos jos pačios karjeros vingius: „Labai daug dalykų permąsčiau, daug pradėjau daryti vardan tėčio ir vien tai, kad man pasidarė svarbu dainuoti Metropolitene, Covent Gardene ar La Scaloj, – jam tai būtų svarbu ir todėl aš norėčiau padainuoti teatruose, kuriuose jis dainavo.“ Čia pat iškyla ir „Pikų dama“, kurioje Gehamo Grigoriano atliekamas Hermano vaidmuo buvo šio nepakartojamo solisto pasirodymų kulminacija, tad šis kūrinys Asmik tampa svarbus daugeliu aspektų. Be to, ši premjera jai suteiks retą galimybę vaidinti scenoje su mama – primadona Irena Milkevičiūte: „Dainuoti su mama man yra labai didelė laimė. Turiu slaptą svajonę ir tikėjimą, kad Grafienės vaidmuo mamai suteiks naują įkvėpimą kurti naujam repertuarui ir charakteriniams vaidmenims“. Beje, „Pikų Damos“ premjerose pagrindinius vaidmenis taip pat atliks net po dviejų premjerų Londono Covent Gardene grįžtantis Kostas Smoriginas bei Jurgita Adamonytė.

Kurianti ir pripažinta visame pasaulyje, nuolat keliaujanti su visa šeima – vyru režisieriumi Vasilijumi Barchatovu ir dukra Lėja, Asmik – vienas ryškiausių „bohemiečių“ veidų. Nors ir trumpam grįžtanti į Vilnių, čia solistė visuomet pristato etapinius ir neeilinius savo vaidmenis, o jos Tatjana legendiniame „Onegine“ galima sakyti pradėjo dar vieną gražią VCO tradiciją, – spektakliuose suburti tikras šeimas. Būtent šioje operoje vienu metu Kongresų rūmų scenoje pirmą kartą pasirodė Asmik su mama Irena bei sūnumi Nojumi. Neseniai su dukra į „Pelėjo ir Melisandos“ veiksmą įsiliejo ir Ieva Prudnikovaitė, o štai Kosto Smorigino vaikai jau spėjo debiutuoti keliuose spektakliuose.

Čaikovskio „Oneginu“ spalio 25-28 d. VCO ir pradės artėjantį sezoną. Kuriant šį spektaklį dekoracijų, scenografijos ir kostiumų detalės buvo ne tik gaminamos, pirktos iš sendaikčių parduotuvių bei privačių antikvarų ar tiesiog tarp rakandų įdomius daiktus radusių žmonių, bet ir suneštos paties kolektyvo, o vėliau jau Juozo Statkevičiaus kūrybingai perkurtos scenai. Į sovietinę „komunalkę“ prisiminimais paženklintus, bet nebereikalingus daiktus nešė ir solistai, ir choras, o ypatingai netradiciškai prie spektaklio atmosferos prisidėjo ir dar viena neatsiejama VCO šeimos dalis – Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, visą pirmąją operos dalį grojantis su… naminiais treningais! Spektakliuose išvysime Vokietijoje dirbantį charizmatiškąjį Laimoną Pautienių, Prancūzijoje laurus neseniai nuskynusį Edgarą Montvidą, iš Niurnbergo operos grįžtantį dabar jau šios operos trupės bosą – Tada Girininka, bei intriguojančių ir paslaptingų naujų planų turinčią Ievą Prudnikovaitę.

„Šiandien jau sunkiai apsiverčia liežuvis mūsų solistus vadinti jaunaisiais. Taip, kuomet pradėjome savo kelią, jie buvo jauniausioji Lietuvos operos karta ir pirmieji, išdrįsę keliauti į užsienį ieškoti maksimalaus savo profesinio potencialo išpildymo, būti ten, kur nėra ribų atsiskleisti. Tačiau pažvelkite į juos šiandien, – tai aukščiausio lygio profesionalai, kurių laukia ir kuriuos kviečia didžiausios pasaulio scenos. Jie įkvepia naują kartą siekti tarptautinių aukštumų.Kalbėdama apie mūsų darbus aš visad minėdavau polėkį, energiją ir veržlumą, dažnai asocijuojamus su jaunais žmonėmis, bet įžengus į antrą kolektyvo dešimtmetį turiu pripažinti, kad trupė nepaprastai subrendo ir mūsų repertuaras nejučia tapo rimto, brandaus teatro repertuaru. Polėkis ir veržlumas peraugo į siekį išsikelti neįmanomas karteles sau patiems ir dirbti bei kovoti tol, kol jas įveiksime. Todėl ateinančiame sezone rinkomės pastatymus, kurie geriausiai atspindi dabartinę mūsų būseną: esame brandūs, stiprūs ir galime susidoroti su bet kokiais iššūkiais“ – pasakojo D. Ibelhauptaitė.

Gruodzio 5 – 9 d. grįžta praėjusį sezoną net 8 kartus triumfavęs naujasis trupės favoritas „Faustas“, sulaukęs didžiausio įvertinimo iš vieno svarbiausių klasikinės muzikos pasaulio žurnalų „Opera“: „Jaudinantis vakaras, padovanotas įstabios trupės“, – rašė kritikas Andrew Mellor, aukščiausiais komplimentais apdovanojęs ne tik spektaklį, bet ir Edgaro Montvido Fausto ir Sankt Peterburgo Marijos teatro solistės Ekaterinos Goncharovos Margaritos duetą, charizmatiškąjį Almą Švilpą bei Laimoną Pautienių. Visus šiuos solistus, o taip pat ir Berlyno Staadsoperoje dainuojančią Vidą Miknevičiūtę, Bogdaną Baciu, Jovitą Vaškevičiūtę ir Ievą Prudnikovaitę sutiksime kalėdiniuose „Fausto“ pasirodymuose.

„Praėjęs sezonas visam Lietuvos operos pasauliui buvo labai sudėtingas. Didelius pasikeitimus visada lydi dydžiulės emocijos ir jaudulį keliantis neužtikrintumo jausmas. Tokiu laiku mes rinkomės susikaupti ir dirbti tam, kad galėtumėme toliau tobulėti, nepasiduoti išoriniams veiksniams, neprarasti savo esmes. Šis sezonas bus dar sudėtingesnis, nes po „Pikų damos“ premjeros esame priversti palikti namais tapusius Kongresų rūmus, kurių scenos renovacija truks ilgiau nei metus. Žinia, jog Vilniuje be LNOBT nėra operos atlikimui pritaikytų salių, tad nuo 2019 m. kovo mėnesio VCO kolektyvas glausis Compensos koncertų salėje.“, – netikėtus iššūkius trupei atskleidė VCO meno vadovė.

Praėjusį sezoną „bohemiečiai“ ėmėsi didžiulės rizikos ir pristatė nuo 1932 m. Lietuvoje nerodytą C. Saint – Saënso operą „Samsonas ir Dalila“. Ir rizika atsipirko su kaupu! Žiūrovai galėjo  pamatyti geriausios pasaulyje jaunosios solistės titulą laimėjusios Justinos Gringytės, Kosto Smorigino ir Kristian Benedikt neįtikėtinus vaidmenis bei aukščiausios klasės profesionalumą. Šie trys vaidmenys papuoštų bet kurį A klasės pasaulio teatrą, tad nenuostabu, kad jau kitą sezoną Kristian Benedikt pakviestas atlikti Samsoną Niujorko Metropoliteno operoje, na o Vilniuje visa puiki trijulė džiugins žiūrovus gegužės 2 – 4 d. Compensoje. Beje, šalia jų į sceną lips ir praėjusių metų atradimai: Edgaras Davidovičius, Eimantas Bešėnas ir Kšyštofas Bondarenko. Šis jaunimo trio pasirodė taip puikiai, jog vaikinai ne tik grįš į savo jau sukurtus vaidmenis, bet bus kviečiami ir laukiami visame naujajame sezone, taip įtraukiant juos į VCO trupę ir suteikiant progą rengti naujas partijas šalia savo srities profesionalų.

Kalbant apie profesionalus, peržvelgdama praėjusį sezoną, D. Ibelhauptaitė džiaugėsi pirmą kartą taip ryškiai pastebimu ir nusistovėjusiu aukščiausios atlikimo kokybės Valstybinio Kauno choro bei jaunųjų operos solistų ansamblio darbu. „Jie dalyvaus ir naujojo sezono spektakliuose, bet taip pat labai džiaugiuosi naujai atsivėrusia galimybe į „Onegino“ pastatymą sugrąžinti LNOBT chorą“, – apie bendradarbiavimą su kitais ryškiais Lietuvos muzikantais pasakojo režisierė.

Ggrįžtant prie naujų erdvių, pirmieji Compensos salę klasikiniam operos atlikimui pažabos G. Puccini „Toskos“ atlikėjai kovo 27 – 29 d. Čia žiūrovu laukia net du ypatingi debiutai: Merūnas Vitulskis pirmąkart atliks Kavaradosio vaidmenį, o Kostas Smoriginas  – Skarpijos. „Bohemiecių“ senbūviui Kostui tai – jau penktas, o Merūnui – pirmasis darbas su VCO trupe Vilniuje.

„Baigiant sezoną ir žvelgiant į ateitį mus pasiekė tikrai didelė žinia: Edgaras Montvidas 2021 m. debiutuos Milano La Scaloje! Mūsų pirmasis „bohemietis“ įkopė į aukščiausią operos pasaulio viršukalnę. Kokia laimė matyti solistus, realizuojančius savo potencialą, drąsiai ir garbingai stovinčius geriausiose A klasės pasaulio scenose. Dabar ateina jų laikas. Jie to verti. Tai – iš tiesų auksinis Lietuvos operos dešimtmetis, kuomet mūsų žmonės savo sunkiu darbu atsiduria tarp pasaulio geriausiųjų… O jų lojalumas Lietuvos žiūrovui ir ištikimybė tiems, su kuriais pradėjo šį kelią – neblėsta“, – pasididžiavimo savo solistais neslėpė D. Ibelhauptaitė. Pats E. Montvidas kalbėjo trumpai, bet nuoširdžiai: „Nuo pat VCO įkūrimo dainuoju šio veržlaus kolektyvo spektakliuose. Džiaugiuosi, jog ir šiame, jau dvyliktame, sezone atliksiu net du vaidmenis operose „Oneginas“ bei „Faustas“. Nuoširdžiai kviečiu apsilankyti ištikimus žiūrovus bei klausytojus!“.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist