Renginiai

Vilniaus Rotušės laiptai jau šįvakar virs podiumu tvariai madai

Šiandien, 21 val., Vilniaus Rotušės laiptai virs tvarumą puoselėjančio mados festivalio SUSTAINABLE FASHION WEEK Vilnius scena.

„Obuolių ir beržo žievė drabužių dažymui, seni elektros laidai drabužių formų išgavimui, varžtai ir veržlės – funkcijai ir papuošimams, natūralūs ir likutiniai, išmetimui skirti audiniai, drabužių transformacijos – tai tik keli elementai iš itin kūrybiškų tvarumo interpretacijų, kurias bus galima išvysti mūsų festivalio scenoje“, – pasakoja SUSTAINABLE FASHION WEEK Vilnius įkūrėjas ir meno vadovas Serge Gandžumian. „O kur dar už kiekvieno kūrinio slypinti jo kilmės istorija, inspiracija, vedusi jaunuosius talentus įspūdingo rezultato link“.

„SUSTAINABLE FASHION WEEK Vilnius yra išskirtinė mados šventė, skirta jaunųjų ateities talentų startui, šiemet jau tarptautinė. Tai vienintelis atviras visuomenei ir nemokamas mados renginys. Būtinai atvykite ir išvyskite, kokias staigmenas paruošė jaunieji Baltijos šalių mados dizaineriai“, – kviečia SUSTAINABLE FASHION WEEK Vilnius įkūrėja ir organizatorė Indrė Jakaitytė.

 

SUSTAINABLE FASHION WEEK Vilnius programoje bus galima išvysti: Eneken Johanson “Who Let the Dust Out”, Johane Helenne Sormus / JHS “Virbu Verme”, Alice Partelpoeg / Alice “Distant Sounds”, Deimantė Jasčenskaitė “Apokalipsė”, Marija Petraitytė “Distance From a Point”. Plačiau apie kiekvieną iš jų:

Alice Partelpoeg, kolekcija “DISTANT SOUNDS” įkvėpta rogių varpelių ir jų garso, kylančių iš vaikystės prisiminimų bei močiutės pasakojimų apie jos ūkyje, kuriame ji užaugo, laikomus žirgus.

Varpeliai informuoja apie atvykstančius žirgus, jų garsai saugiai palydi žirgus jų paskutinėje kelionėje, leidžia surasti vienas kitą nežinomybėje, kad niekas nebūtų paliktas vienas.

 

Alice kolekcijoje naudoja tik natūralias medžiagas – vilną ir neapdorotą šilką, kuria nepalikdama atliekų. Siekdama sukurti universalaus ir lankstaus dydžio kūrinį, dizainerė naudoja nėrinį iš vielos, tad gaminio dydis laisvai kinta.  Medžiagos dažymui naudojama obels žievė ir tik negyvų medžių, kuriuos jau ruošiamasi kirsti.

Marija Petraitytė, kolekcija „DISTANCE FROM A POINT“

Kolekcija sukurta remiantis autorinės kūrybinės savianalizės metodu, tai – kelionė į save, ieškant individualumo ir savito braižo savam “kūrybos rate”, atsiribojant nuo laikinų mados tendencijų.

Akcentuodama dizaino tęstinumą Marija kuria transformuojamus drabužius, tokiu būdu suteikiant vienam drabužiui kuo daugiau įvairių jo nešiojimo būdų, naudoja natūralias medžiagas.

 

“Distance from a point” kolekcija apjungia gaminio kokybę, funkcionalumą, nešiojamus drabužius su eksperimentinės ir avangardinės mados išskirtinumu. Taip išlaikomas dizaino įdomumas, tačiau nesukuriama ,,perteklinių‘‘ drabužių, kurie būtų nenešiojami.

Joanne Heleene Sormus / JHS, kolekcija “VIRBU VERME”

Kolekcijos įkvėpimu tapo Estijos etnografija ir knygos apie tautinius drabužius, vestuvių tradicijų ir jų ritualų tyrinėjimas.

Joanne Heleene atkreipia dėmesį į net ir šiuolaikinėje visuomenėje egzistuojančią vyrų ir moterų nelygybę, ypač dažnus psichologinio smurto ir įtakos naudojimo atvejus. Vis dar egzistuoja nepagarba moters karjerai, moters negalėjimas reikšti savo nuomonės, rinktis patinkančius drabužius, draugų atsisakymas, jei vyras jų nemėgsta, linksmybės tik su vyro leidimu. Gyvenimas “auksiniame narvelyje”.

 

Kolekcija “Virbu Verme” – persmelkta simbolizmo. Suknelėse dominuoja tradicinės nuotakos kepuraitės forma, jos aštrūs kampai perteikia gynybinę dvasią, leidžia laikyti pavojus per atstumą. Šviežiai rožinė spalva (išgauta, beje, naudojant beržo žievę) simbolizuoja moters grožį, švytėjimą, švelnumą. Juoda spalva simbolizuoja niūrias akimirkas, juodi yra ir modelių batai, o skylės padų viduje primena ir asmeninius norus bei jausmus, kuriuos moteris turi sulaikyti, mintis, kurių niekas kitas negirdi.

Deimantė Jasčenskaitė, kolekcija „APOKALIPSĖ“

Jaunosios dizainerės akimis, vienos didžiausios šių dienų problemų yra vartotojiškumas ir užterštas pasaulis, todėl norėdama prisidėti prie tvarumo ir skleisti žinią apie daromą žalą aplinkai, dizainerė kolekcijai kurti pasirinko re-made (perdarymo) eksperimentinį metodą. Kiekvienas kolekcijos modelis sukurtas iš natūralaus pluošto atraižų ar nedėvimų drabužių, atkurti pusiau sunaikinti ir pertvarkyti drabužiai, medžiagos, dekonstruoti švarkai.

Kolekcijos spalvinė gama parinkta atsižvelgiant į išgyvenimų supintas apokaliptines nuotaikas: dominuoja įvairūs rudi, pilki ir žali spalvų tonai. Žalia spalva visuotinai siejama su gamta, ji simbolizuoja augimą, gyvastį, atsinaujinimą, harmoniją. Ruda spalva simbolizuoja ne tik žemę ir sunkų darbą, bet ir stabilumą, saugumą, viltį. Pilka spalva siejama su tamsiais jausmais, emocinėmis būsenomis, tokiomis kaip nerimas, rūpestis ir kaltė. Tai – tamsūs dabartiniai laikai – apokalipsė, kurią, pasak Deimantės, mes galime pakeisti, jeigu kiekvienas iš mūsų pagalvotų ir pradėtų gyventi tvariau.

 

Eneken Johanson, kolekcija „Who Let the Dust Out“

Įkvėpta patirties renovuojant savo naujai įsigytą būstą, Eneken Johanson sukūrė kolekciją “Who Let the Dust Out”, kurioje panaudojo nuo statybinių darbų likusias medžiagas. Eneken eksperimentavo su senais elektros laidais – lankstė, pynė, kol galop įkomponavo juos į savo mados kūrinius.

Svarbiausias kolekcijos elementas – gėlė, taip išlauktas gyvybės šaltinis, simbolizuojantis naują pradžią ir augimą, pirmasis atsiradęs naujuose namuose.

Eneken be jau minėtų elektros laidų atliekų naudoja ir nailono audinio likučius, surinktus iš šio audinio gamybos fabrikų, pamušalams – audinių likučius iš savo senų kūrinių, o striukių detalėms – senus varžtus ir veržles. Tokiu būdu atliekoms suteikiamas naujas gyvenimo etapas.

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
6 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button