Rugsėjo 20-ąją dieną Vilniaus „Litexpo“ parodų centre netilo kalbos apie naująsias technologijas, nes vyko „#SWITCH!“ – didžiausias modernių technologijų ir verslumo renginys visame Baltijos regione. Jau ketvirtąjį kartą vykstančioje parodoje dalyvavo svečiai iš užsienio, dirbtinio intelekto ekspertai, išradėjai, mokslininkai, influenceriai, švietimo atstovai, kibernetinio saugumo profesionalai, politikai, kurie dalinosi savo mintimis apie naująsias technologijas. Viso renginio metu itin daug dėmesio buvo skiriama jaunosios kartos įtraukimui į moderniųjų technologijų ir verslo pasaulį.

Renginyje, kaip ir kasmet, nemokamai buvo įleidžiami moksleiviai iš visos Lietuvos, kurių laukė ne tik gausi programa, perpildyta tokiais puikiai pažįstamais vardais kaip aktorius Mantas Stonkus, interneto sensacija Indrė Stonkuvienė, dainininkas Jurgis Didžiulis, fotografas ir influenceris Naglis Bierancas, laidų vedėjas Justinas Jankevičius ir kiti. Jaunajai kartai buvo skirta itin daug dėmesio – moksleiviai galėjo susipažinti su didžiųjų Lietuvos universitetų studijų programomis, išbandyti jėgas robotų kovose, pasižiūrėti kaip veikia 3D spausdintuvai, sudalyvauti dronų čempionate. Kai pramogos pabosta, moksleiviai įkvėpimo ir žinių galėjo semtis iš pažįstamų veidų, kalbančių aktualiomis temomis, aptarinėjančių socialinius tinklus, blockchain technologijas, kriptovaliutas ir savo ateities kūrimą.

Nuotrauka: Luko Jonaičio

Jaunimo salės atidarymo diskusijoje „Kas per daiktas tas blockchainas?“ moderuojami dainininko Jurgio Didžiulio diskutavo Antanas Guoga, „Blockchain Centre Vilnius“ vadovė Eglė Nemeikštytė, „Lietuvos Banko“ darbuotoja Jekaterina Govina, „Unboxed“ plėtros vadovas Donatas Smailys, „Lietuvos bankų asociacijos“ atstovas Vilius Tamkvaitis, bei programavimo specialistas Lukas Kairys. Eglė Nemeikštytė skatino į technologijų pasaulį eiti drąsiai, ne tik vaikinams, bet ir merginoms. Ji teigė, kad merginos į technologijų pasaulį įnešė kur kas daugiau drąsos nei jos buvo iki tol. E. Nemeikštytė drąsino jaunuolius sakydama, kad visai nesvarbu ar nešioji kelnes, ar sijoną – svarbiausia yra idėjos, noras jas įgyvendinti ir galimybių ieškojimas. „Lietuvos Banko“ darbuotoja Jekaterina Govina pritarė, kad vienintelis dalykas, kurio trūksta merginoms – drąsa siekti savo tikslų. Vis dėlto, visi sutartinai tikino, kad jaunuoliams reikia pirmiausia investuoti ne į kriptovaliutas, o į žinias, o  prieš išbandant savo jėgas naujoje srityje, reikia pasverti tiek pliusus, tiek minusus, nepamirštant ir pastarųjų.

Įkvepiančiomis istorijomis dalinosi aktorius Mantas Stonkus ir laidų vedėja, influencerė Indrė Stonkuvienė. M. Stonkus pasakojo apie savo kelią link aktorystės, pradedant savo aktorystės talento suvokimu  dar pirmose mokyklos klasėse, baigiant stojamaisiais egzaminais į Lietuvos Teatro ir Muzikos Akademiją. I. Stonkuvienė atskleidė keletą sėkmės paslapčių, jaunimą skatindama nebijoti, o jeigu baimės atsikratyti neišeina – kažką daryti tada, kai ji praeis. Influencerė tikino, kad nereikėtų bijoti ir savo trūkumų – geriau juos paversti pinigais. Kaip pavyzdį Indrė pateikė savo pačios gyvenimą – kai auginant vaikus viskas krito iš rankų, trūko miego ar poilsio, ji ėmė save filmuoti, fotografuoti ir dalintis tuo internete. Greitai ją ėmė sekti tūkstančiai žmonių, kurie žinojo ką reiškia taip jaustis. Tiek Indrė, tiek Mantas skatino nesivaikyti tobulumo ir nežiūrėti į dabartines bėdas kaip į pačias didžiausias ir nenugalimas – po kiek laiko jos atrodys visai menkos ir nereikšmingos.

Nuotrauka: Artūro Žuko

Didžiojoje jaunimo salės diskusijoje „Socialinė medija: kodėl, kaip, apie ką ir už kiek?“ moderuojami aktoriaus, laidų vedėjo Timūro Augucevičiaus diskutavo influenceriai Naglis Bierancas ir Indrė Stonkuvienė, aktorius Mantas Stonkus, rinkodaros ekspertė, influenceriai.lt įkūrėja Laura Aleksandravičė ir „Unboxed“ įkūrėjas Tadas Deksnys. T. Deksnys jau diskusijos pradžioje pristatė, kad tikrasis influenceris yra tas, kuris iš socialinių medijų ima uždirbti pinigus – iki tol tai nėra tikrasis įtakos darymas, veikiau jau hobis. Vis dėlto, L. Aleksandravičė įspėjo, kad influencinimas – sunkus darbas, įkandamas toli gražu ne kiekvienam ir reikalaujantis ne tik plataus įgūdžių spektro, bet ir tam tikrų charakterio savybių. Ji teigė, jog geras influenceris turi būti ir geras tekstų kūrėjas, geras fotografas, turi mokėti komunikuoti ne tik su prekių ženklais su kuriais dirba, bet ir su savo gerbėjais, sekėjais. Be to, svarbu mokėti bendrauti ne tik prieš kamerą, bet ir būnant ant scenos, duodant interviu, mezgant naujas pažintis. Paklausti apie didžiausias klaidas, kurias galima padaryti socialiniuose tinkluose, visi turėjo skirtingų patirčių. Aktorius Mantas Stonkus patarė gerai pagalvoti prieš juokaujant – pats pasimokęs per skaudžią patirtį, kuomet jo pasidalintas juokelis daugelio buvo priimtas kaip homofobinis, M. Stonkus įspėjo pasverti žodžius. Panašų patarimą turėjo ir fotografas Naglis Bierancas, kuris teigė labiausiai besigailintis visko, ką tenka savo socialiniuose tinkluose rasti po gero vakarėlio, nes visa tai, kas yra įkelta į internetą, jame pasilieka, net jeigu ryte ir užsimanai gėdingą video įrašą ar nuotrauką ištrinti.

„#SWITCH!“ tapo tikra švente moksleiviams dėl užsiėmimų bei diskusijų gausos, tarp kurių sau artimą, įdomų ir aktualų variantą galėjo rasti kiekvienas. Jau ketvirtąjį kartą vykstančiame modernių technologijų ir verslumo renginyje šiemet buvo tikimasi sulaukti 15 000 lankytojų.

Autorė: Patricija Tilvikaitė

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist