Rugsėjo 16 d. startuoja visoje Europoje minima judumo savaitė, o ją pasitinkantis Vilnius kviečia judėti darniai, išbandyti įvairius keliavimo po miestą būdus. Vilniečių įpročius stebinti įmonė „Susisiekimo paslaugos“ dalinasi viena ryškesnių judumo tendencijų – vis daugiau miestiečių kelionei į darbą ir kitur renkasi dviračius, elektrinius paspirtukus.

„Iš tiesų galima sakyti, kad judumo savaitę Vilnius mini visus metus. Aktyviai skatiname miestiečius rinktis darnesnius keliavimo būdus, stengiamės užtikrinti kuo sklandesnę patirtį keliaujant įvairiai – nesvarbu, ar tai autobusas, ar automobilis, ar dviratis, ar paspirtukas. Be to, edukuojame, kaip darnesnis judumas sukuria visiems malonesnę aplinką, švaresnį ir erdvesnį miestą, tiesiogiai bendraujame su mokyklomis, universitetais, verslo įmonėmis, įvairiomis bendruomenėmis. 

Džiugina, kad miestiečiai vis labiau linkę judėti darniai. Pavyzdžiui, lyginant balandžio – rugpjūčio mėnesių dviratininkų srautus, šiemet skaičiuojame 66 proc. daugiau dviratininkų. Paspirtukus, dviračius vilniečiai taip pat kur kas dažniau renkasi ne kaip pramogą, o kaip kasdienę transporto priemonę – tai svarbus elgsenos pokytis. Judumo įpročiams įtakos, žinoma, turėjo ir pandemijos laikotarpis“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovė Modesta Gusarovienė.

Judumo savaitė kasmet minima visoje Europoje, o ją inicijuoja Europos Komisija, paskelbdama vis kitą temą. Šiemet judumo savaitės tema „Judumas – be jokios taršos“.

Rugsėjo 18 d. Vilnius kviečia į renginį „JUDU vitaminas“ – speciali pramogų ir edukacijos erdvė įsikurs prie Baltojo tilto, šalia naujojo aikštyno. Renginio dalyviai čia sužinos naujienas apie visą judumo progresą Vilniuje, susipažins su dviračių takais ir maršrutais, „Paspirtukininko Biblijos“ taisyklėmis, taip pat galės išbandyti interaktyvų žaidimą, įsiamžinti prie „gyvos“ foto sienos, pramogauti aktyvioje paspirtukų zonoje, tapti Vilniuje minančiųjų dienoraščio dalimi, pasivaišinti JUDU vitaminais. Daugiau informacijos apie renginį čia.

Dieną be automobilio – nemokamas viešasis transportas visiems

Europos judumo savaitės kulminacija yra Tarptautinė diena be automobilio, kuri minima rugsėjo 22 d. Šią dieną vilniečiai ir miesto svečiai sostinėje visais autobusais, troleibusais keliaus nemokamai. Taip Vilnius sveikina keleivius, o tuos, kurie įprastai juda kitaip, skatina išbandyti rekordiškai atsinaujinusį viešąjį transportą.

Be to, Dieną be automobilio viešojo transporto kontrolieriai atsisakys įprastinių mikroautobusų, o prižiūrėdami tvarką po miestą patys taip pat keliaus tik autobusais ir troleibusais.

Per kelerius metus Vilnius įsigijo virš 350 naujų autobusų ir troleibusų, tarp jų – ir pirmieji elektriniai autobusai, kursuojantys Vilniaus centrinėje dalyje. Šią vasarą pristatyta 50 ekonomiškų, šiuolaikiško dizaino ir komfortiškų naujų autobusų. Rugsėjį baigus šį atnaujinimo etapo sostinės viešasis transportas išsiskirs visoje Europoje – mieste važiuos daugiau kaip 70 proc. naujų autobusų.

Judumas Vilniuje – prioritetinė ir nuolat tobulinama sritis

Sostinėje vyksta daugybė veiklų, kad žmonės po miestą judėtų patogiai, nepriklausomai nuo to, kokį būdą pasirinks – viešuoju transportu, dviračiu, automobiliu, pėsčiomis, paspirtuku ar dar kitaip. Miestas siekia subalansuoti kelionių pasirinkimus, kad bendrame judėjimo mieste žemėlapyje atsirastų daugiau alternatyvų. Darnus judumas dviračiais, pėsčiomis, paspirtukais yra susijęs ir su švaresniu oru, ramesniu eismu, daugiau erdvės ir lankstumo žmogui pačiame mieste.

Vilniaus tikslas, kuris numatytas ir Darnaus judumo plane, kad iki 2030 m. po trečdalį keliavimo būdų sudarytų kelionės pėsčiomis, viešuoju transportu bei automobiliu, dar apie 7,5 proc.  – dviračiais, o likę keli procentai – kitomis judumo priemonėmis.

Šiuo metu Vilniuje skaičiuojama beveik 100 km. kokybiškų dviračių takų. Artimiausiu metu planuojama tiesti daugiau kaip 20 km jungčių. Iki 2023 m. planuojama nutiesti likusias trūkstamas jungtis ir turėti baigtą pagrindinių dviračių takų tinklą mieste, kad kuo didesnei daliai vilniečių iš namų iki darbo ir kitur galima būtų nuvažiuoti dviračiu nenutrūkstamai.

Be to, per pastaruosius kelerius metus visame mieste įrengta daugiau kaip 2 tūkst. naujų dviračių stovų, prie kurių galima saugiai prirakinti dviračius, šiemet bus įrengta dar keli šimtai. Pėsčiųjų mieste taip pat vis daugiau – pernai Vilniuje suremontuoti beveik 20 km šaligatvių patogiam judėjimui pėsčiomis, dar 17 km jų nutiesti naujai, o artimiausias planas – dar 34 km šaligatvių atnaujinimas ir įrengimas. Skaičiuojama, kad bendros investicijos į dviračių ir dalies pėsčiųjų infrastruktūros gerinimą vien šiemet sieks apie 6,5 mln. eurų.

Kaip vienas konkrečių darnesnio judumo mieste sprendimų – tai ir nuo liepos pradžios mieste įvestas kilpinis eismo reguliavimas. Tai reiškia, kad išliko galimybė Senamiestyje automobiliu privažiuoti prie visų namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau mažinamas tranzitas.

Praėjus dviem mėnesiams nuo kilpinio eismo įvedimo, Vilniaus miesto savivaldybė paklausė vilniečių ir čia veikiančių maitinimo verslų, kaip jie vertina kilpinį eismą. Rezultatai džiuginantys – idėja pasiteisino, tai pripažįsta ir gyventojai, ir verslas.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

6 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist