Bienalėje eksponuojami ne tik dalyvių plakatai bet ir komisijos narių darbai. Kompetetingą komisiją sudarė: Kye-Soo Myung (Pietų Korėja), Gitte Kath (Danija), Karel Míšek (Čekijos Respublika), Stephan Bundi (Šveicarija), Agnieszka Ziemiszewska (Lenkija), Vilmas Narečionis (Lietuva) ir Krzysztof Motyka (Lenkija).

2020 m. buvo atsiųsti 986 plakatai iš viso pasaulio, 90 eksponuojami parodoje, bei išrinkti 3 geriausi – 1 vieta Jourii Torev (Baltarusija), 2 vieta – Mohammad Afshar (Iranas), 3 vieta – Jenko Radovan (Slovėnija). Taip pat buvo pasirinkti dar 4 verti pagyrimo plakatai – Leszek Żebrowski (Lenkija), Erick Ginard (Meksika), Raul Valdes (Kuba), Anna Chmielnik (Lenkija).

Plakatų kūrėjai – profesionalai, grafinio dizaino entuziastai, kurie žaidžia savo kūrybiškumu, stebina įdomiomis kompozicijomis, šriftais ir spalvomis. Joje dalyvauja tiek jauni, pradedantys menininkai, tiek vyresni, pripažinti kūrėjai, tokie kaip Michel Bouvet ir Alain de Quernec iš Prancūzijos bei Erich Brechbuhl ir Stephan Bundi iš Šveicarijos.

Pasak ilgamečio tarptautinės bienalės kuratoriaus Krzysztof Motykos, daugiau nei trisdešimt metų Wandos Siemaszkowos teatras yra šios bienalės organizatorius. Per šiuos trisdešimt metų pasikeitė pasaulis, pasikeitė sąmonė, pasikeitė mados ir meno tendencijos bei spausdinimo technologijos. Tai turėjo įtakos ir reklamos sričiai.

XX a. septintajame dešimtmetyje buvo įkurta lenkų plakato mokykla, kuri su Japonijos ir Šveicarijos plakato mokyklomis formavo, keitė, puoselėjo šią meno sritį. Tuo laikotarpiu plakatai buvo gaminami rankiniu būdu, 1:1 masteliu. Galbūt jie nebuvo techniškai tobuli, bet jie buvo lengvi ir nepretenzingi, skyrėsi nuo vadinamosios „Geležinės sienos“ afišų, kuriose dominavo tobula fotografija.

XX a. pabaigoje – XXI a. pradžioje atsirado naujos technologijos, atsirado galimybė spausdinti kelias plakato kopijas, plakato kūrėjas neprivalėjo derinti, tartis ar patvirtinti plakato maketą su teatro režisieriumi. Menininkas turėjo absoliučią kūrybinę laisvę. Jaunystė ir modernumas įžengė į rinką, plakatų menas iš gatvės persikėlė į sales ir galerijas. Plakatai tapo norimu objektu daugeliui šio meno srities kolekcininkų ir entuziastų.

Susižavėjimas plakatu atvedė prie to, kad Wandos Siemaszkowos teatro fojė buvo eksponuota šiuolaikinių lenkų menininkų plakatų paroda. Tai ir buvo bienalės pradžių pradžia. Vėliau šios bienalės dalyviais tapo ir užsienio šalių menininkai. Tad kiekvienais metais komisija turi atrinkti pačius geriausius plakatus iš viso pasaulio. 

17-osios tarptautinės teatro plakatų bienalės paroda iš Žešuvo veiks iki spalio 1 d.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

2 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist