Parodos

Sostinės galerijoje „Kunstkamera“ įsikūrė dviejų tapytojų „Celė“

Nematomas, intensyvus dvasinis gyvenimas, pasinėrimas į praeitį, egzistencijos ir netekties apmąstymai, malda, atgaila ir tylus pokalbis. Štai taip galima pristatyti sostinės galerijoje „Kunstkamera“ atidarytą dviejų autorių Sigitos Maslauskaitės-Mažylienės (g. 1970) ir Viktoro Paukštelio (g. 1983) kūrybos parodą „Celė“, kurioje žiūrovo laukia meditatyvios akimirkos ir galimybė pabūti su savimi bei savo jausmais.

Kiek anksčiau, prieš pandemiją, 2019-aisiais kartu surengę parodą tapytojai šįkart į sostinės galerijos „Kunstkamera“ erdves grįžta su pastarojo meto kūrybos bagažu, tačiau visiškai kitokie. S. Maslauskaitės-Mažylienės kūriniuose dar giliau įsirėžusi šventųjų tematika, papildyta pabėgėlių, draugystės ir gyvenimo vaidmenų problematika. Tuo metu V. Paukštelio paveikslai nustebins teminiais pokyčiais, žyminčiais jo – kaip autoriaus – dvasinį lūžį: juose atsiveria atpažįstamas autoriaus braižas ir tuo pačiu jam nebūdingi skaudūs išgyvenimai, sumaišyti su šiltais prisiminimais bei svarbiomis akimirkomis.

„Tačiau abiejų autorių kūryba sudaro visumą minčių, kurios kyla atsidūrus savo gyvenimo celėje. Tai lotyniškas žodis, išreiškiantis mažą patalpą, vienutę, šventyklos vietą. Nors įsivaizduojame ją kaip tuščią, asketišką erdvę, tačiau emocine, jausmų, minčių, apmąstymų prasme ji pralenkia visas kitas erdves. Tai tarsi vieno žmogus begalybėje egzistencijos apibrėžimas, prabangi kasdienio gyvenimo akimirka, kurią sunku rasti visame triukšme ir skubėjime, darbų sūkuryje. Bet tokia akimirka visada ateina – net tada, kai laiko nėra, ją sustabdo ir į celę įstumia pats gyvenimas“, – sako menotyrininkė dr. Simona Skaisgirytė-Makselienė.

 

Parodoje pristatomi dviejų autorių darbai susijungia per religinę liniją. Tiesa, S. Maslauskaitės kūriniuose dažniau vaizduojami šventieji (Kotryna, Teresė Akvilietė, Marija Magdalietė) ir jų globojami vienuoliai, pabėgėliai, moterys. Tuo metu V. Paukštelio paveikslai – tikslingai ar ne – nešasi laiko ir nematerialių substancijų, tokių kaip iš atminties iškylantis peizažas, ašara ar religinis potyris, semantines prasmes. Šiame kontekste ypač išsiskiria viena data – lapkričio 22-oji, Šv. Cecilijos, muzikantų globėjos, diena: šis, iš dalies asmeninis V. Paukštelio kodas, gražiai atskleidžia ir kitą jo, talentingo pianisto, pusę.

Dr. S. Skaisgirytės-Makselienės teigimu, tiek S. Maslauskaitė-Mažylienė, tiek V. Paukštelis yra tie menininkai, kurie savo kūriniuose mėgsta palikti simbolius ir kodus, tačiau šįkart visa tai „užtapyta“ su giliais potyriais ir jausmais. „Būtent taip būtų galima apibūdinti judviejų pastarųjų metų ir dar niekur nerodytą kūrybą“, – sako ji, pridurdama, kad visada smagu sekti nuoseklų kūrėjų kelią, kuriuo jie eina nesiblaškydami, tačiau tuo pačiu atrasti ir naujų horizontų.

Paroda „Celė“ sostinės galerijoje „Kunstkamera“ veiks visą lapkričio mėnesį. Ją apžiūrėti galima galerijos darbo laiku nuo pirmadienio iki penktadienio 10.00–18.30 val., šeštadienį 12.00–16.00 val. Atsižvelgiant į šiuo metu keliamus sveikatos apsaugos reikalavimus, sostinės galerija „Kunstkamera“ prašo parodos lankytojų dėvėti kaukes, dezinfekuoti rankas ir laikytis saugių atstumų.

 
Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
2 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button