MadeinVilnius.lt – Vilniaus naujienų dienoraštis
Nuotrauka: Saulius Žiūra
Parodos

Parodą apie Vilnių pristatęs S. Žiūra: stebint miestą pro fotoaparato akutę – viskas kitaip

Vilnius dauboje, todėl jį patogu stebėti iš aukštai, tereikia rasti tinkamą apžvalginį tašką, LRT KLASIKAI sako Saulius Žiūra, kurio paroda „Vilniaus horizontai“ atidaryta Vilniaus rotušėje. Kaip teigia fotografas, jį traukia Vilniaus senamiestis, nes ši vieta grafiška ir kupina detalių.  

Turbūt niekas nepradeda staiga stebėti miesto – suvokimas, kad pastebi vieną ar kitą dalyką, ateina savaime ir pamažu, LRT KLASIKAI sako fotografas Saulius Žiūra. Jis teigia, kad stebint miestą pro fotoaparato akutę, viskas dar kitaip.

Paklaustas, kada pradėjo stebėti Vilnių, S. Žiūra sako, kad tam įtakos galėjo turėti metus trukusios architektūros studijos: „Prisimenu, kad išeidavome su draugu pasivaikščioti po miestą, bet ne gatvėmis. Eidavome į kiemelius, kurie tuo metu būdavo atviri. Dabar dauguma kiemelių uždaryti, bet galima rasti būdų, kaip į juos pažvelgti iš viršaus.“

Anot S. Žiūros, Vilnius – dauboje, todėl jį galima stebėti iš visų pusių, tereikia rasti tinkamą apžvalginį tašką. Fotografas priduria, kad jo fotografijose matyti daug bokštų ir Vilniaus stogų, nes senamiestis grafiškesnis, turi daugiau detalių, todėl ir traukia.

Nuotrauka: Saulius Žiūra

Prisimindamas savo pirmąsias fotografijas, S. Žiūra teigia pradėjęs eksperimentuoti dar mokyklos laikais. „Tai buvo tik susipažinimas, tas fotografijas dariau tik sau. Vėliau, baigęs mokyklą, ėmiau fotografuoti daugiau, vėliau lioviausi ir grįžau prie fotografijos tik 2005 m. Specialiai fotografijos nesimokiau, o sėmiausi žinių iš aplinkinių, turėjau gerus meistrus“, – pasako fotografas.

Lietuvos spaudos fotografų klubo prezidentas Jonas Staselis, kalbėdamas apie S. Žiūros darbus, tvirtina, kad jie – tikrai išskirtiniai: „Pirmą kartą Sauliaus fotografijas pamačiau prieš kokius 15 metų, man jos iš karto priminė japoniško stiliaus fotografijas, kurios labai švarios. Lietuviška fotografija pilnesnė, švarumo nelabai daug, o Sauliaus darbuose viskas taip delikačiai sudėliota, neperkrauta.“

Anot J. Staselio, S. Žiūros darbuose vyrauja aiški kompozicija. „Mes galime fotografuoti viską aplinkui, bet galime atrasti kampą ir situaciją, kuriuos išgryninsime, norėdami parodyti būtent tai. Sauliaus fotografijoje nėra nereikalingų dalykų ir tas švarumas labai džiugina. O sužinojus apie jo architektūros studijas galima daugiau suprasti ir apie kūrybinę raišką“, – sako J. Staselis.

Laima Ragėnienė,  LRT KLASIKOS laida „Ryto allegro“,  LRT.lt

PARAŠYKITE KOMENTARĄ

avatar
  Užsisakyti komentarų pranešimus  
Pranešti apie

Panašūs pranešimai

Trys Lietuvos nacionalinio muziejaus akcentai Vasario 16-osios proga

Evaldas Činga

Pirmą kartą visuomenei viešai pristatoma 1949 m. Lietuvos Laisvės Kovos Sąjūdžio Tarybos vasario 16 deklaracija

Evaldas Činga

Medininkų pilyje – Vilniaus konferenciją menanti fotoparoda

Evaldas Činga

Jubiliejinės Vilniaus knygų mugės programa: aktualiausių ir įdomiausių renginių kaleidoskopas

Evaldas Činga

Prasideda tarptautinė studijų paroda

BNS

Parodoje „STUDIJOS 2019“ – galimybė virtualioje realybėje pilotuoti lėktuvą virš Vilniaus

Evaldas Činga

Šis internetinis portalas naudoja slapukus (angl. cookies), kad pagerintų jūsų naršymo kokybę. Slapukus galite atšaukti bet kada. Sutinku Skaityti daugiau

Privatumo ir slapukų politika