Pasaulyje sparčiai augant elektroninio sporto kultūrai, Lietuva irgi nesnaudžia. Šį savaitgalį duris atvėrė sunkiaatlečio Ramūno Vyšniausko įsteigta pirmoji Lietuvoje e-sporto arena „CyberX Arena“ sulaukė dėmesio ir iš Lietuvos futbolo federacijos. Jau kurį laiką didelį susidomėjimą e-sportui skirianti šalies futbolo bendruomenė užsibrėžė tikslą kartu su „CyberX Arena“ pakelti e-sporto lygį Lietuvoje, rengti tarptautinio lygio turnyrus ir burti bei treniruoti profesionalias šalies e-sporto komandas.

„CyberX Arena“ – net 1000 kv. m. žaidimams skirta erdvė, apie šimtas galingiausių kompiuterių, „Boot Camp“ kambariai, žaidimų konsolės, įvairūs simuliatoriai bei kita e-sporto aistruolių poreikius išpildanti moderniausia įranga.

„CyberX Arena“ įkūręs sunkiaatletis Ramūnas Vyšniauskas tikina, jog atėjo metas ir Lietuvoje e-sporto kultūrą pakelti į tarptautinį lygį, o tokių erdvių, pritaikytų profesionaliai žaisti kompiuterinius žaidimus, poreikis jaučiamas jau dabar.

„E-sportas yra vienas sparčiausiai populiarėjančių sportų visame pasaulyje, tačiau Lietuvoje iki šiol trūko infrastruktūros, pritaikytos šios veiklos entuziastams. Norime tokių sporto centrų šalyje atidaryti net 20. Juose rengsime turnyrus, varžybas, bursime profesionalias žaidėjų komandas, ieškosime talentų ir net šviesime tėvus, griaudami stereotipinius mitus apie kompiuterinius žaidimus. Pats turiu du vaikus ir matau, kad tai – augančios kartos poreikis“, – pasakoja R. Vyšniauskas.

Kartu prie e-sporto plėtros ir vystymo Lietuvoje aktyviai prisideda ir Lietuvos futbolo federacija. Kartu su „Cyber X Arena“ ji pasirašė sutartį, kurios pagrindinė misija – suburti didelę e-sporto ir virtualaus futbolo aistruolių bendruomenę bei auginti ir mokyti būsimus talentus konkurencingoje aplinkoje.

„Futbolo federacijos požiūris į e-sportą yra teigiamas ir pozityvus. Jis puikiai atsispindi LFF e-sporto rinktinės rezultatuose ir bendradarbiavime su mokslo įstaigomis. Kartu su šiomis arenomis norime suburti visus virtualaus futbolo sirgalius ir žaidėjus į vieną didelę bendruomenę, kartu keldami ir paties futbolo, kaip sporto šakos, populiarumą jaunimo tarpe. LFF kiekvienais metais renka oficialią e-sporto rinktinę, kuri dalyvauja UEFA rengiamuose turnyruose, todėl ir ateityje planuojame daugybę tokių projektų, kurių gausa, bendradarbiaujant su „CyberX arena“, užtikrintai tik plėsis“, – tvirtina LFF generalinis sekretorius Edgaras Stankevičius.

Didžiosios sporto federacijos ir asociacijos, tokios kaip UEFA, NBA, F1 bei kitos, jau ne vienerius metus aktyviai palaiko e-sporto kultūrą. Turtingiausi pasaulio atletai patys investuoja į vaizdo žaidimų kūrimą, o sporto bendruomenėje netyla ir diskusijos apie e-sporto varžybas net olimpinėse žaidynėse. Nors Lietuvoje, lyginant su kitomis užsienio šalimis, elektroninis sportas negavo tiek daug dėmesio, tačiau čia jau netrūksta talentų, kurie savo įgūdžius sėkmingai demonstruoja užsienio komandose.

„Ilgai ir pats stereotipiškai galvojau, jog kompiuterinius žaidimus žaidžiantis sportininkas tik kiurkso ant sofos, valgydamas greitą maistą ir traškučius. Tačiau tie žaidėjai, kurie iš to uždirba didelius pinigus, gyvena itin sveiką gyvenimo būdą, sportuoja sporto salėse, laikosi mitybos plano, nes būtent nuo fizinio pasiruošimo priklauso jų ištvermė ir reakcijos greitis. Norime šviesti visuomenę, griauti įsisenėjusius mitus, mokyti vaikus ir ieškoti gerų perlų, kurie galėtų gauti gerus kontraktus net užsienio e-sporto komandose. Potencialo tikrai tam yra, mat vos paskelbus apie arenos atidarymą, elektroninis paštas ėmė lūžti nuo laiškų“, – sėkminga pradžia džiaugiasi R. Vyšniauskas.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

18 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist