Laisvalaikis

Pirmasis sostinės „pump track“ jau kviečia ant kalnelių

Lietuvoje vis didesnio dėmesio sulaukia išskirtinių laisvalaikio ir sporto erdvių projektai, vienas jų – Balsiuose įkurta pirmoji sostinės velotrasa, geriau žinoma „pump track“ vardu. Šalia naujojo prekybos ir paslaugų centro „ŽALI“ nutiesta 222 metrų ilgio trasa lankytojus traukia jau nuo pavasario, o šį savaitgalį įvyko oficialus jos atidarymas, kurio metu dviračio valdymo džiaugsmais dalinosi ir profesionalai, ir mėgėjai.

Vystytojų „Baltisches Haus“ iniciatyva sukurta speciali trasa yra pritaikyta įvairaus amžiaus ir įgūdžių dviratininkams, riedlenčių, paspirtukų ar riedučių entuziastams. Ji susideda iš posūkių, mažų bei didesnių kalnelių, kurie skirti riedėjimo greičiui palaikyti, o labiau patyrusiems ir atlikti šuolius. Šios PPC „ŽALI“ asfaltinės velotrasos išskirtinumas – ji tinka visiems. Kitaip nei panašaus pobūdžio riedlenčių parkai, joje gali pradėti važiuoti bet kokio lygio lankytojas su bet kokia nemotorine transporto priemone.

Renginyje MTB Hopper komandos nariai papasakojo, ką turėtų žinoti kiekvienas „pump track‘o“ lankytojas – nuo saugumo elementų iki efektyvaus dviračio ir savo kūno valdymo.

 

ŽALI velotrasa

„Važiuojant tokioje trasoje, tu lyg pumpuoji savo kūnu, iš čia ir jos pavadinimas „pump track“, kuriam iki šiol tinkamo lietuviško atitikmens net nerastume. „Pump track‘e“ taisyklingai valdant kūną, paskirstant jo svorį, galima įgauti pagreitį ir ištisai judėti neminant pedalų. Veiksmas panašus lyg norėtum įsupti sūpynes: kai dviratis leidžiasi nuo kalnelio, jį dar labiau įspaudi, kai kyli – jam padedi užvažiuoti. Už priekinį ratą atsakingos rankos, už galinį – kojos. Reikia stengtis kuo didesne amplitude jas sulenkti ir ištiesinti. Galva ir nugara turi plaukti vienoje linijoje, o dviratis su rankomis ir kojomis banguoti per kalnelius“, –  dalinosi patarimais Linas, MTB Hopper komandos narys.

Pasak jo, šioje trasoje itin svarbus saugumas, todėl šalmas yra būtinybė, taip pat nepakenktų pasirūpinti kelių bei alkūnių apsaugomis, dėvėti sportines pirštines. Prieš išlekiant į trasą, reikia teisingai sureguliuoti dviratį, pavyzdžiui, nuleisti sėdynę iki pat apačios, atsisakyti papildomų atributų kaip krepšelis ar stovėjimo kojelė. Važiuojant „pump track‘e“, stengtis judėti ta pačia kryptimi kaip ir dauguma kartu važinėjančių, juos stebėti, vengiant susidūrimo. Svarbu ir įvertinti savo įgūdžius bei elgtis draugiškai, palaikyti naujokus.

 

ŽALI velotrasa

MTB Hopper komanda ne tik dalinosi patirtimi, bet ir organizavo varžybas, rodė savo sportinius triukus. Pagrindinė renginio idėja ir buvo atskleisti kuo daugiau „pump track‘o“ galimybių, kur vaikai gali žengti pirmuosius žingsnius link rimtesnio sporto, suaugę – aktyviai leisti laisvalaikį, o labiau patyrę – lavinti įgūdžius ir ieškoti naujų trajektorijų.

„Kiekvienas gali prisijaukinti „pump track‘ą“ ir atrasti važiavimo džiaugsmą! Tai ir geras laikas su draugais, ir aktyvus sportas, kuris tiesiog įtraukia”, – džiaugėsi aktyvia savaitgalio popiete Linas.

 

„ŽALI“ velotrasa įsikūrusi Vilniaus Balsių gyvenvietėje, greta prekybos ir paslaugų centro „ŽALI“, Visalaukio gatvėje 1. Ją sudaro dvi dalys: pradinukams skirta mažoji trasa (ilgis 33 m, plotas 134 m²), nutiesta prie pat vaikų žaidimo aikštelės, ir didžioji trasa, skirta visų amžių bei įgūdžių ratuotų priemonių mėgėjams. Didžiosios trasos ilgis driekiasi 222 m, dangos plotas apima 600 m². Šiuo metu vyksta velotrasos apželdinimo darbai, todėl jos teritorija dar bus apsodinta įvairiausiais augalais, taip išgražinant ir pabrėžiant jos ribas.

ŽALI velotrasa ŽALI velotrasa ŽALI velotrasa ŽALI velotrasa ŽALI velotrasa

Įvertink šį straipsnį
Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!
2 skaitytojai (-ų) įvertino
Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

 

Užsisakyti komentarų pranešimus
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Atsiliepimai
Peržiūrėti visus komentarus
Rekomenduojamas VIDEO
Back to top button