Vilniuje įsikūrusiame „Epower Arena“ kartodrome, atidaryta pirmoji elektrinių kartingų ir motociklų vairavimo mokykla tiek vaikams, tiek ir suaugusiems. Projekto iniciatoriai sako, kad uždarame kartodrome įgyti įgūdžiai pravers ne tik į kartingo ar motociklų sporto olimpą kopiantiems atletams, bet ir kasdieniu režimu gatvėje važinėjantiems motociklininkams.

Saugi vieta treniruotėms

Kartodrome jau kuris laikas visi norintys gali išbandyti elektrinius kartingus ir elektrinius KTM motociklus. Tačiau šios įstaigos šeimininkai nusprendė žengti dar toliau: įkūrė dvi naujas kartingų ir motociklų vairavimo mokyklas. Pirmoji – kartingo mokykla vaikams nuo 6 iki 12 metų, kita – „Supermoto“ mokykla paaugliams ir suaugusiems, kurioje visi norintys gali tobulinti vairavimo įgūdžius, vairuodami elektrinius 16 KW galios KTM motociklus.

„Mus nustebino keli klientai. Jie atvažiuoja pas mus savo motociklu, pravažiuoja porą kartų trasoje, sėda ant savo motociklo ir išvažiuoja. Aš klausiu: juk jūs turite motociklą, važinėjate gatvėje, ką jūs veikiate šiame kartodrome? Jie sako, kad neturi kur treniruotis, neturi kur palaikyti įgūdžių, juk gatvėje to daryti nevalia, mat gali skaudžiai baigtis. Čia žmonės išmoksta pajausti motociklą, kaip jis gula ant šono, kaip jis stovi ant kelio, kokie veiksmai kokius atoveiksmius išprovokuoja“, – šio projekto naudą motociklininkams pristatė „Epower Arena“ direktorius Andrius Stepanavaičus.

Pašnekovas sako, kad ši vieta tinka ne tik važiavimo motociklu pradmenims įgauti, tačiau ir tobulėti: motociklininkai čia saugiai gali išmėginti savo ribas, pajusti motociklo elgesį ir, svarbiausia, išmokti teisingai stabdyti, teisingai įvažiuoti į posūkį ir teisingai iš jo išvažiuoti, pasirinkti saugias trajektorijas.

„Kai mūsų kolegos vejasi sprunkantį motociklininką, jie mato, kokias klaidas daro motociklų vairuotojai. Retas moka gerai važiuoti. Jie nemoka stabdyti, nemoka greitėti, nemoka laikytis trajektorijos ir tokios gaudynės dažniausiai baigiasi tuo, kad bėglys pargriūna. Mūsų pareigūnai klausia, kodėl bėgi? Juk važiuoti nemoki. O šie dažniausiai atsako, kad neturi kur mokytis. Džiugu, kad atsiranda tokių vietų, kurios, tikiu, ne tik išmokys motociklininkus geriau valdyti transporto priemonę, bet ir išaugins pavyzdingus ir atsakingus eismo dalyvius, kurie deramai elgsis gatvėje“, – sakė pats elektriniu motociklu trasą aplėkęs Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys.

Kartingu – nuo 6 metų amžiaus

Tose pačiose patalpose įsikūrė ir „Epower School“ kartingo mokykla, kuri gerus ir pavyzdingus vairuotojus augins nuo dar anksčiau. Vos 6 metų sulaukę vaikai gali sėsti į specialiai mažiesiems pritaikytą elektrinį kartingą ir lėkti į trasą.

„Labai svarbu, kad vaikai suprastų, kas yra greitis ir kaip valdoma technika, kaip su ja tinkamai elgtis. Be to, džiugu, kad daugėja tokių vietų, kuriose galima skleisti informaciją apie saugų eismą, pagarbą kelyje, na, ir tai labai gera, įdomi veikla, galinti vaikus atitraukti nuo kompiuterių ekranų“, kalbėjo atidaryme apsilankęs Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Vladislavas Kondratavičius.

„Trasose vairuotojai gali ir tobulinti vairavimo įgūdžius, ar tiesiog išsikrauti. Šių sportinių mokyklų  išskirtinumas (kaip ir pačios arenos) – naudojami tik elektra varomi kartingai ir motociklai. Einame priekyje ir esame pirmieji ir vieninteliai, naudojantys tik elektrinius kartingus ir motociklus. Mes esame įsikūrę sostinės Ukmergės g. 298, prekybos centro požeminėje aikštelėje, tad uždaroje erdvėje puikiai tinka mūsų naudojama elektrinė technika. Ji galinga, tačiau tyli ir uždaros patalpos neužteršia degimo produktų likučiais. Ir tai ne pramoginiai, o rimti aparatai – jau naudojame žinomo gamintojo KTM elektrinius 16 kW galios motociklus, sutarėme dar ir dėl kartingo sporte žinomo gamintojo „Lenzokart“ sportinių „Mini“ klasės elektrinių kartingų vaikams tiekimo, kuriuos ir naudosime mokymams. Tai – tikri sportiniai, homologuoti, 6 – 13 metų vaikams skirti kartingai su elektros pavara.“ – sako A. Stepanavičius.

Elektra užkariaus ir lenktynių pasaulį

Vis tik, jeigu kartingo gerbėjas ar motociklininkas nori lenktyniauti profesionaliai ir dalyvauti varžybose, tada paprasta jam reikia turėsi savo benzinu varomą transporto priemonę. Tačiau „Epower Arena“ įkūrėjai tikisi, kad ilgainiui ir į Lietuvos profesionalų kartingo bei motociklų sportą prasibraus elektros pavara.

„Mano idėja yra dar didesnė. Aš noriu suburti komandą „Supermoto“ lenktynėms, o pagrindinis tikslas – nepersėsti ant benzino. Noriu važiuoti elektra, noriu, kad čempionate atsirastų atskira elektrinių motociklų klasė. Juk jie pasižymi gerokai didesne trauka, jie nesunkiai valdomi ir tikrai greiti“, – idėją pristatė Andrius Stepanavičius.

„Manau, kad ši vieta nušovė du zuikius vienu metu: jūs auginate vaikus profesionaliais motociklininkais ir tai darote naudodami elektrą. Tai yra ateitis. Aš matau elektrinių motociklų ateitį, matau, kaip pasaulyje atsiranda lenktynių elektrinėmis transporto priemonėmis, ir manau, kad ne už ilgo tai galėsime įgyvendinti ir Lietuvoje“, – viltį pamatyti elektrinių motociklų lenktynes išreiškė Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidentas Robertas Benediktavičius.

Beje, elektriniai bolidai sparčiai skinasi kelią į lenktynių trasas. Štai FIA dar prieš keletą metų palaimino „Formula E“ čempionatą, didieji gamintojai „Mercedes-Benz“ ir „Porsche“ nuo 2019 metų irgi prisijungs prie „Formula E”. Tą pačią „Formula E“ netrukus papildys čempionato “palydinčiosios” serijos “Jaguar i-PACE eTROPHY” taurės lenktynės. „Elektrinė“ era prasideda ir kartingo sporte – Vokietijoje ir Latvijoje jau startavo pirmieji elektrinių kartingų čempionatai. Tad labai tikėtina, kad elektrifikacijos tendencijos  ras savo nišą ir Lietuvos kartingo bei motociklų pasaulyje. Na, o tuo tarpu Lietuvoje, Vilniuje, „Epower Arena“ rašo savo elektrinių kartingų ir motociklų istoriją. Ir tai yra viliojanti ateitis – jei vidaus degimo motoruose maksimalus sukimo momentas pasiekiamas tik tam tikrame sūkių diapazone, tai elektros varikliai leidžia džiaugtis maksimaliu sukimo momentu nuo pat pradžios iki didžiausių apsisukimų. Tai milžiniškas koziris. O toliau seka draugiškumas aplinkai, švara ir minimalus triukšmo lygis.

Na, o grįžtant prie sportinių mokyklų, pasak specialisto, sportinio vairavimo pagrindai padeda važiuoti saugiai kelyje kiekvieną dieną. Atsiranda suvokimas, adekvatus situacijos vertinimas. Be to, išsikraunama trasoje, o ne kelyje. O svarbiausia, kad investicija į mokymą yra ir savotiška socialinė misija – sporto pradžiamokslį gavęs jaunuolis kelyje jau niekuomet nesielgs neatsakingai ir beatodairiškai.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

1 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist