Antonio Vivaldi (1678-1741) šiandien yra vienas iš dažniausiai grojamų ir įrašinėjamų kompozitorių.  Jis kūrė operas, sakralinę muziką ir parašė netoli 500 instrumentinių koncertų – būtent šio žanro kūriniais A. Vivaldi paliko ryškiausią pėdsaką muzikos istorijoje. Įdomu, kad kompozitoriaus kūrybos raidai ženklią įtaką turėjo apie 35 metus trukęs bendradarbiavimas su Venecijos našlaičių prieglauda „Ospedale della Pietà“, kurioje mergaitės pamestinukės gaudavo puikiausią muzikinį lavinimą ir tapdavo tikromis virtuozėmis.

Raudonplaukiu kunigu (it. il Prete Rosso) pramintas A. Vivaldi buvo įpareigotas kas mėnesį prieglaudos orkestrui ir solistėms parašyti bent po du naujus koncertus, taip pat dažnai pavaduodavo išvykusį choro maestro, kurdamas sakralinę muziką. Mergaičių atliekama A. Vivaldi kūryba „Ospedale della Pietà“ koplyčioje sutraukdavo minias į Veneciją atvykusių turistų – jų koncertai savo populiarumu varžėsi su visoje Europoje garsėjusiais Venecijos operos teatrais.

Balandžio  13 d., šeštadienį, 18 val. Šv. Jonų bažnyčioje koncerte „Antonio Vivaldi –Venecijos genijus“ gyvenimo džiaugsmu trykštančią raudonplaukio kunigo muziką atliks jaunieji lietuvių solistai – smuikininkės Brigita Jakonytė ir Sima Mičiūnaitė, fleitininkai Lina Meškonytė, Kotryna Šlepetytė, Povilas Mikeliūnas bei Vilniaus universiteto kamerinis orkestras, vadovaujamas Pauliaus Bernardo Koncės. Jiems diriguos senosios muzikos ansamblio „Canto Fiorito“ meno vadovas Rodrigo Calveyra – garsus korneto ir išilginės fleitos atlikėjas, ansamblio „Cappella Mediterranea“ dirigento Leonardo Garcia Alarcono asistentas, ne kartą dirigavęs moderniems orkestrams Brazilijoje bei Argentinoje atliekant baroko repertuarą. Koncerte pasirodys ir baroko muzikos dainininkė, „Canto Fiorito” solistė Renata Dubinskaitė.

Ši programa – tai jau antrasis ansamblio „Canto Fiorito“ ir Vilniaus universiteto kamerinio orkestro bendradarbiavimo projektas. Jame susivienija „Canto Fiorito“ misija rūpintis senosios muzikos edukacija Lietuvoje ir orkestro meno vadovo P. B. Koncės siekis nuolat kelti jaunųjų orkestrantų bei solistų lygį grojant jų pamėgą barokinį repertuarą. Pasak R. Calveyros, „šis orkestras yra labai lankstus ir imlus, galintis greitai perprasti istoriškai pagrįsto senosios muzikos atlikimo galimybes ir ypač tinka Vivaldi muzikai atlikti – juk nemaža jos dalis buvo sukurta jauniems atlikėjams! Kai kurie Vivaldi kūriniai, parašyti „Ospedale della Pietà“  globotinėms, net ir šiandien laikomi vienais sudėtingiausių visų laikų koncertų solo instrumentams.“ 

Šeštadienį Šv. Jonų bažnyčioje be koncertų smuikui ar fleitai solo su orkestru, demonstruojančių atlikėjų virtuoziškumą, taip pat skambės A. Vivaldi kūrybai svarbi concerto grosso forma, kurią išplėtojo jo kolega ir kraštietis Arcangelo Corelli. Concerto grosso kūriniuose orkestro solistų grupės pasirodymus keičia viso orkestro atliekami muzikiniai epizodai, taip sukuriant dramatiškus dinaminius kontrastus. Klausytojai išgirs ir vokalinį šedevrą „Nisi Dominus“ – labiausiai išbaigtą ir menine prasme ambicingiausią A. Vivaldi muzikinė psalmę balsui solo su orkestru. Koncertinė programa „Antonio Vivaldi – Venecijos genijus“ atskleis kompozitoriaus kūrybos įvairovę, jaunatvišką temperamentą ir barokinių kontrastų galią. 

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist