Japonijos ambasada Lietuvoje ir Japonijos Fondas džiaugiasi galėdami pakviesti Jus į jubiliejinį 20-ąjį Japonijos kino festivalį, kuris žada būti ypatingas ir primins Japonijos kino auksinę klasiką, tad nepraleiskite progos sudalyvauti šioje kino šventėje.

Pasaulinei pandemijai pakoregavus įprastą festivalio tvarkaraštį, šįkart Japonijos kino festivalis Lietuvoje sutampa su auksiniu rudens sezonu Japonijoje ir vyks lapkričio 19-27 d. trijuose didžiuosiuose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje – vyksiančio festivalio programoje – 6 filmai, iš kurių penki yra priskiriami Japonijos kino aukso amžiui. Festivalyje pristatomi trys itin gerai žinomi japonų kino klasikai: Yasujiro Ozu („Tokijo apysaka“ (1953), „Ukigusa. Plūduriuojančios žolės“ (1959), „Ankstyvas pavasaris“ (1956)), Kenji Mizoguchi („Nukryžiuotieji meilužiai. Čikamacu pasakojimas“ (1954), „Oharu gyvenimas“ (1952)) bei Shohei Imamura („Legenda apie Narajama“ (1983)). Visus festivalio filmus jungia bendra ir visais laikais aktuali tema – šeima ir sudėtingi tarpusavio santykiai. Žiūrovai turės puikią galimybę iš arčiau pažvelgti į to meto japonų šeimos kasdienybę ir jos keliamus iššūkius, vyro ir žmonos, tėvų ir vaikų santykius, kartų susvetimėjimą, tradicinių ir šiuolaikinių vertybių susidūrimą.

Lapkričio 19 d. Vilniuje festivalį atidarys vieno japoniškiausių japonų režisierių ir Lietuvoje gan neblogai žinomo Yasujiro Ozu filmas “Tokijo apysaka”. „Tokijo apysaka“ – vienas žinomiausių Y.Ozu darbų, pasakojantis apie kartų susvetimėjimą ir šeimos ryšių irimą. Tai istorija apie senyvą sutuoktinių porą, iš provincijos atvykstančią į Tokijų aplankyti čia gyvenančių ir retokai matomų savo vaikų. Subtiliame, lėto tempo ir švelnaus liūdesio bei lengvo humoro pripildytame filme ne vienas žiūrovas atpažins savo paties gyvenimą.

Antrąją festivalio dieną bus galima išvysti dar vieną Y.Ozu filmą “Ukigusa. Plūduriuojančios žolės”, kuriame režisierius subūrė didžiąsias to meto Japonijos kino žvaigždes. Tai yra vienas iš dviejų spalvotų festivalio filmų, pasakojantis keliaujančios teatro trupės vadovo ir aktoriaus Arashi Komajuro (Ganjiro Nakamura) po daugelio metų sugrįžimą į nedidelį uostamiestį, kur gyvena jo buvusi mylimoji, dabar auginantį jau suaugusį judviejų sūnų Kiyoshi (Hiroshi Kawaguchi), nieko neįtariantį ir senąjį aktorių laikantį tiesiog dėde.

Lapkričio 21 d. žiūrovai išvys seniai matytą vieno iš Japonijos kino Naujosios bangos formuotojų, metusių iššūkį tradiciniam kinui, režisieriaus Shohei Imamura dramą „Legenda apie Narajamą“. Kanų kino festivalio „Auksinės palmės šakelę“ pelniusiame filme nerasime subtiliai kuriamos estetikos, priešingai, jis vaizduoja ne tokių patrauklių ir savo trūkumais žmogiškų personažų gyvenimo epizodus ir narplioja gyvenimo ir mirties, žmoniškumo, vaikų ir tėvų tarpusavio santykių temas. Filmas nukelia į 19 a. vid. šiaurės Japonijos kaimelį, kuriame dėl nuolatinio skurdo ir bado gyvuoja paprotys 70 m. amžiaus sulaukusius senolius išnešti mirčiai į kalnus.

Lapkričio 22 d. į festivalį pakvies vieno žymiausių japonų kino klasikų Kenji Mizoguchi, savo kūryboje dažnai vaizduojantis tradicinės pasaulėjautos ir vertybių susidūrimą su laikotarpio naujovėmis, moters psichologiją ir jos gyvenimo dramas. Pagal žymaus japonų rašytojo Saikaku Ihara romaną sukurtas K.Mizoguchi filmas „Oharu gyvenimas“ pasakoja apie samurajaus dukters vardu Oharu gyvenimo istoriją, jos pakilimus ir nuopolį.

Lapkričio 23 d. lauks dar vienas Y.Ozu filmas, kuriame gana vaizduojama vidutinio didelės Japonijos įmonės tarnautojo kasdienybė ir jį kamuojanti rutina tiek darbe, tiek namuose. Tai yra istorija apie jauną ir išblėsusių jausmų kamuojamą sutuoktinių porą – Shoji Sugiyama (Ryo Ikebe) ir Masako (Chikage Awashima), kurių sūnus mirė prieš keletą metų. Shoji sutelkia dėmesį į karjerą ir nekreipia dėmesio į žmoną, o vėliau įsivelia į romaną su žavia bendradarbe Chiyo (Keiko Kishi). Galiausiai, Masako kantrybė baigiasi.

Lapkričio 24 d. bus rodomas vienas iš vėliausiai K.Mizoguchi sukurtų filmų, patraukusių užsienio žiūrovų dėmesį ir pelniusių jam tarptautinį pripažinimą. Šiame filme režisierius smerkia korupcijos ir veidmainystės apraiškas feodalinėje Japonijoje, kur godumas ir socialinis konformizmas (baimė prarasti garbę) kartais pamina meilę ir nuoširdumą. Filmo veiksmas nukelia į 17 a. Japoniją, kur vyriausiojo ritinėlių meistro dirbtuvėse dirbantis Mohei (Kazuo Hasegawa) ir meistro žmona Osan (Kyoko Kagawa) yra nepelnytai apkaltinami svetimavimu ir yra priversti bėgti iš Kyoto.

Lapkričio 26 d. festivalis persikels į Kauną, kur bus rodomi du filmai „Ukigusa. Plūduriuojančios žolės“ ir „Legenda apie Narajamą“, o lapkričio 27 d. festivalis lankysis Klaipėdoje, kur bus rodomi „Tokijo apysaka“ bei „Legenda apie Narajamą“.

Visi filmai bus rodomi originalo kalba ir turės lietuviškus bei angliškus subtitrus.

20-ojo Japonijos kino festivalio programa:

VILNIUJE:

Vilniaus “Forum Cinemas Vingis“ (Savanorių pr. 7)

Lapkričio 19 d. 18:30 val. „Tokijo apysaka“ (1953)

(angl. “Tokyo storyˮ, jap. “Tokyo monogatariˮ)

Lapkričio 20 d. 18:30 val. „Ukigusa. Plūduriuojančios žolės“ (1959)

(angl. “Floating weedsˮ, jap. “Ukigusaˮ)

Lapkričio 21 d. 18:30 val. „Legenda apie Narajamą“ (1983)

(angl. “The Ballad of Narayamaˮ, jap. “Narayama bushikōˮ)

Lapkričio 22 d. 18:30 val. „Oharu gyvenimas“ (1952)

(angl. “The Life of Oharuˮ, jap. “Saikaku ichidai onnaˮ)

Lapkričio 23 d. 18:30 val. „Ankstyvas pavasaris“ (1956)

(angl. “Early springˮ, jap. “Sōshunˮ)

Lapkričio 24 d. 18:30 val. „Nukryžiuotieji meilužiai. Čikamacu pasakojimas“ (1954)

(angl. “A Story from Chikamatsuˮ, jap. “Chikamatsu monogatariˮ)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

4 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist