Bendrovė „Vilniaus viešasis transportas” pradeda įvairių gamintojų elektrinių autobusų bandymų ciklą. Jis tęsis visus metus.

Į pirmąjį bandomąjį maršrutą elektrinis „Solaris Urbino 12 Electric” išvyko vakar. Autobusas – žemagrindis, pritaikytas žmonėms su negalia. Iš viso juo gali važiuoti 75 keleiviai, yra 30 sėdimų vietų.

Autobuse montuojamos ličio geležies fosfatų baterijos. Bendrovė „Vilniaus viešasis transportas” sieks išsiaiškinti, kokį atstumą vieną kartą įkrautomis baterijomis autobusas galės nuvažiuoti kalvotu reljefu, pilnu salonu keleivių, taip pat pastovėdamas spūstyse. Gamintojų teigimu, „Solaris Urbino 12 Electric“ vieną kartą įkrautomis baterijomis gali nuvažiuoti 150 kilometrų.

Į Vilnių atgabentas „Solaris“ – tai jau ketvirtosios kartos „Solaris Urbino Electric 12″. Autobusas tik ką nuvažiavęs nuo gamyklos konvejerių,  skirtas išbandyti Lietuvos, Latvijos ir Estijos miestų gyventojams bei vežėjams.

„Solaris Bus and Coach Latvia“ Lietuvos regiono vadovas Donatas Mačiulis sako, kad nuomonė, kad elektrinis autobusas – labai brangus, dažnai būna ne visai teisinga. „Nors elektrinis autobusas kainuoja brangiau nei dyzelinis, tačiau išlaidos atsiperka autobusą eksploatuojant“, – kalba D. Mačiulis. Anot jo, 100 kilometrų nuvažiuoti dyzelinis autobusas sunaudoja 38 litrus degalų, vieno litro kaina šiuo metu – 1,165 Eur. Šimtui kilometrų nuvažiuoti dyzeliniu kuru kainuoja 44,27 Eur. Elektra varomas autobusas tam pačiam atstumui nuvažiuoti sunaudoja 130 kWh elektros.  1 kWh kaina – 0,124 Eur. Taigi tokiam pat atstumui nuvažiuoti reikia vos 16,12 Eur.

„Skirtumas, kaip matome, daugiau nei 2,5 karto. Be to, elektrinio autobuso eksploatacija ženkliai pigesnė ir paprastesnė. Taip pat labai svarbi ir kita elektrinių autobusų nauda tiek aplinkosauginė, tiek socialinė. Šie autobusai neteršia oro, netriukšmingi“, – teigia D. Mačiulis.

„Jau numatėme, kad bandomasis autobusas veš keleivius 10-uoju maršrutu. jis važinės nuo darbo pradžios iki vienuoliktos valandos, vėliau 2,5-3 valandoms grįš į autobusų parką, kur baterijos bus įkrautos iš naujo. Kitą kartą transporto priemonė išvažiuos į tą patį maršrutą 15 val. ir vežios keleivius iki 19.30 valandos“, – sako„Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Maželis.

Pasak jo, 10-asis maršrutas pasirinktas todėl, kad jame – net 24 stotelės. Tokiu būdu bus galima stebėti, kiek energijos autobusas sunaudoja dažniau lėtindamas greitį ties stotele ar greitėdamas. Be to, bandymai šaltu metu laiku padės išsiaiškinti, kaip veikia autobuso baterijos.

Šaltinis: Ebus.lt

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist